Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Babe
#937677
Ik voer sinds januari Carnibest.
Ik ben begonnen met 5 kg Natuur.
Omdat Babe nogal allergiegevoelig is, ben ik daarna overgestapt op Lam& Rijst.
Vervolgens kwam ik op deze site terecht en probeerde ik zelf wat te Barfen, maar dat bekwam Babe niet zo goed. Een loopoor tot gevolg.
Dus weer terug op CB Lam & Rijst.
Omdat ik bang ben dat het goede resutaat van dit voer maar tijdelijk is (zoals ik reeds meerdere malen heb meegemaakt) kwam ik uit op een roulatiedieet.
Dus, heb ik afgelopen 9 dagen CB Kip en Rijst gevoerd.

Nu krijgt Babe opeens allemaal bultjes op haar hals. Als je haar onder haar kop kriebelt, dan voel je ze heel duidelijk.  Komt dit van dit voer? Kunnen het eiwitbultjes zijn?
Ik heb dus nu weer de Lam & Rijst uit liggen.

N.B. We zijn momenteel bezig met een hyposensibilisatiekuur tegen Babe's huisstofmijtallergie. Frappant was alleen, dat we vlak voor deze kuur op CB zijn overgestapt en de haren in de hals (die dus helemaal weg waren) weer bijgroeiden. Elke keer als ze nu een spuit krijgt, zie je dat ze er op reageerd met rode ogen en krabben.
De frequentie van de spuiten is nu verminderd, maar de dosis wordt steeds hoger. Ze reageerd direct allergisch op de spuiten (wat dus ook normaal is, want je spuit haar in met hetgeen waar ze allergisch voor is). Nu is het dus 2 weken geleden dat ze een spuit heeft gehad en krijgt ze deze bultjes. Ik neem aan dat dit niet alsnog door de spuit komt, maar ik kan dat natuurlijk niet uitsluiten. Vandaar dat ik een berichtje plaats met de vraag of de bultjes van het voer kunnen komen. Bij Lam & Rijst had ze hier namelijk geen last van.
Door Ziviaantje
#937776
Het kan, mocht ze allergisch voor kip zjn kan ze daar bultjes van krijgen. Ik zou haar vorlopig zolang je haar prikt op de lam rijst houden, dan weet je in iedergeval dat als er bultjes opkomen het niet door de kip komt  ;)
Door Babe
#937785
[quote="aussie"]
Het kan, mocht ze allergisch voor kip zjn kan ze daar bultjes van krijgen. Ik zou haar vorlopig zolang je haar prikt op de lam rijst houden, dan weet je in iedergeval dat als er bultjes opkomen het niet door de kip komt  ;)
[/quote]

Probleem van alleen op 1 soort voer houden bij Babe is dat het tot nu toe altijd maar tijdelijk werkt. Dus, voerde ik haar een hypoallergene brok Lam&Rijst, dan ging dat een tijdje goed, maar dan begon ze zich toch weer te krabben. Mij wees iemand op een roulatiedieet, wat dus inhoudt dat je een bepaald voer waar ze het goed op doet maar tijdelijk voert en dan weer een tijdje ander voer. Vandaar dat ik aan het "rouleren" was. Ander voer, maar wel van hetzelfde merk.

Als ze niet tegen kip kan, is eend natuurlijk ook geen optie? (allebei gevogelte)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#937829
In CB lam & Rijst zit ook kip, de calciumbron is gemalen kippenbotten. Misschien dat de CB kip iets teveel kip is? Of je hond kan niet goed tegen rijst of zonnebloemolie of lijnzaadolie of bepaalde groentes...
Ik zou als ik jou was zelf gaan samenstellen, zonder rijst of toevoeging van oliën kijken of dat verbetering oplevert, zo niet dan een eliminatie dieet beginnen (1 vleessoort die je hond nog nooit heeft gegeten).
Door Boefies
#937951
Babs haar gevogelte allergie uit zich ook in bultje in haar hals die opengaan en gaan ontsteken en waardoor er korstjes op komen.
In CB Lam&Rijst zit ook kip....

Succes ermee. Ik weet hoe vervelend het is voor de hond en baas...
Door ~Joke~
#938174
In de CB kip zitten kippenmaagjes en nekken verwerkt deze kunnen graan bevatten. Spike kreeg op een CB kipmaaltijd twee krampaanvallen op 1 dag. Als je hond dus gevoelig voor graan is, kun je geen CB kip voeren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door