Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#935785
we hadden kalkoen gekcoht bij herby...
ziet er verder mooi uit, maar mama probeert t te knippen en komt er echt niet doorheen, harste bot ooit zegt ze... :-\

nu voer ik niet veel harde botten, dus vraag me af
Voeren jullie veel kalkoen en is t normaal dat t harder is en is t verder goed te eten ?

ik moet zo meteen voeren, heb niets anders eruit ( ook geen vlees erbij!!! ) maar wil liever geen risico nemen  :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 20 mar 2008, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#935879
Ik voer weleens kalkoen, in Spanje kocht ik hele kalkoenen, maar dat waren kleine kalkoenen, dus de botten waren heel zacht, ging perfect.

En hier in Nederland geef ik kalkoennekken, ik heb ze nog nooit geprobeerd door te knippen, maar ik had niet het idee dat het hele harde botten waren.

Eigenlijk heb je dus niets aan dit antwoord ::)

Als jij denkt dat ze te hard zijn moet je ze niet geven!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 21 mar 2008, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#935882
Daniëlle...in mijn begintijdperk (toen ik nog niet al teveel gelezen had) heb ik kalkoendijen gekocht.
Ze waren ZOOOO hard...dat ik het niet durfde.
Ik heb ze gefileerd  :-[

Ik weet niet hoe het met de karkassen is....
Maar ik zou denken...bij 'twijfel'...remmen..........
Ik zou het risico niet durven nemen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#935919
Zoals jij het zo verteld zou ik ze niet geven. Kalkoen kan best erg hard zijn, is natuurlijk ook een behoorlijke overmaatse kip. Ik nam geen risico.
Kun je het vlees er niet afsnijden en dan eventueel even vlot een paar rollen cb ontdooien en dat erbij geven?
#935942
dank je voor jullie antwoorden...

we hebben de zachte gevoerd...
er waren 2 hele zachte bij... ( we hadden er 4 )
de grotere hebben we stukjes af gevoerd...

2 andere hebben de kippenkarkassen gegeten die eigenlijk voor de katten bedoeld waren ;)
Door Deesje
#936194
ik zou denk ik als ik twijfelde ook de 'veiligste' beslissing genomen hebben..

mijn hond kreeg als pup kalkoen (nekken) en had daar eigenlijk niet echt moeite mee.. nu heb ik een poos geen kalkoen gehad maar ook bij herby weer besteld..

ik had hetzelfde met gans.. daar zaten ook stukken bot in waar ik met de schaar niet doorheen kwam maar mijn hond heeft er geen moeite mee..
misschien kun je het alsnog een keer proberen en gewoon even kijken hoe het gaat..) als je t gevoel hebt dat t echt te hard is kun je t toch nog altijd wegnemen??
Door pallas
#936219
danielle1980 schreef: dank je voor jullie antwoorden...

we hebben de zachte gevoerd...
er waren 2 hele zachte bij... ( we hadden er 4 )
de grotere hebben we stukjes af gevoerd...

2 andere hebben de kippenkarkassen gegeten die eigenlijk voor de katten bedoeld waren ;)
verstandig besluit.
te hard is te harden dan snij ik het vlees er ook altijd af.
beter maar aan de veilige kant toch?
hebben de katten nu wel wat te eten of vangen die nog wel een muisje links of rechts??
#936264
pallas schreef: verstandig besluit.
te hard is te harden dan snij ik het vlees er ook altijd af.
beter maar aan de veilige kant toch?
hebben de katten nu wel wat te eten of vangen die nog wel een muisje links of rechts??
haha de katten eten vooral brok nog... ::)
wel elke dag barf als het even kan, voor degen die willen...
buiten vangen ze wel muizen, vogels en ratten...
maar niet allemaal eten dat op
Door tieneke
#936286
Kalkoenpoten en kalkoenkarkas is t*fushard en glasscherp dus zeker niet zonder gevaar!!!! 

Hier geef ik wel kleinere kalkoennekken die zeer goed eetbaar zijn voor mijn formaat honden.
#937404
tja de honden lusten het en de kleinere waren gewoon goed te eten...
maar die 2 grote tja vind ik toch best eng ookal heb ik zulke grote honden...
shane heeft trouwens alles wat ie gegeten had ervan uitgekotst  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door