Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#937042
Eigenlijk heb ik mij vaak af lopen vragen hoe het met Tor is.
Ik kan mij van een ander topic van je herinneren dat hij epilepsie heeft.
Hoe gaat dat nu?
Door 202Spots
#937046
ulla schreef: Eigenlijk heb ik mij vaak af lopen vragen hoe het met Tor is.
Ik kan mij van een ander topic van je herinneren dat hij epilepsie heeft.
Hoe gaat dat nu?
Lief dat je 't vraagd..
Hij heeft zo om de 12-14 dagen 'n seizure, (het langste was 3 weken er tussen)
Ik wil hem niet op hogere dose Pb zetten omdat ie al zo'n slappe/zwakke achterhand/achterpoten heeft.
en hij reageerde toen ook zo slecht op de bromide dus ik heb 't liever zo.. :-\

Nu met z'n ene voorpoot en z'n achterpoot ook met artrose word ie ook wel beetje stijver, maar ik hou 'm in beweging.
Hij loopt elke ochtend en smiddags gaat ie naast de fiets, gisteren wilde hij zelfs 'n stukkie hollen dus ik hoop dat de Adequan helpt!
Thanks for asking!
Door ulla
#937050
Het bleef in mijn gedachten omdat ik vroeger een epileptische hond heb gehad, en nu weer èèn.
Dan blijft een hond als Tor in je gedachten hangen.
Meer Feno veroorzaakt zeker de eerste tijd meer slapte.
Sterkte met Tor. :-*
Door 202Spots
#937072
Thanks...Tor is de opvolger van mijn Boef...Boef had ook epilepsy op latere leeftijd.
Ik had ook nooit gedacht dat ik voor de 2de keer 'n hond met epilepsy zou krijgen...
maar ik zou 'm ook niet willen missen...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#937109
202spots schreef: maar ik zou 'm ook niet willen missen...
Natuurlijk wil je dat niet!  :-*

Sterkte ermee Dory en ik hoop dat jullie nog een tijd van elkaar kunnen genieten.
Door Elise
#937197
Jeetje Dory dat valt niet mee voor Tor iedere 12-14 dagen, en voor jullie natuurlijk ook vreselijk om te zien gebeuren.
Sterkte en een hele dikke knuffel voor Tor :-*
Door 202Spots
#937559
Lizzy schreef: Pff, da's volgens mij wel vaak he, eens in de 12-14 dagen seizures...? Heeft hij dan milde of zware aanvallen Dory?
't is meestal s'morgens vroeg,met 'n seizure van 1-2 min.schudden,en dan nog 'n paar minuten waar hij doodstil ligt voordat ie weer "bij" komt en overeind springt....daarna 30-60 min onrustig en heen en weer lopen,en dan is 't weer voorbij....
meestal is het dus maar 1 seizure...maar af en toe kan hij er s'middags ook nog eentje hebben,maar dat gebeurd gelukkig niet zo vaak.
Maar het is niet leuk en ik had natuurlijk ook liever dat er langere periode tussen de seizures is,of helemaal geen seizures meer...maar vergeleken bij andere honden met epilespy is Tor eigenlijk wel mild denk ik. :-\
Aan de andere kant ben ik al lang blij en opgelucht dat ie geen botkanker heeft,dus de seizures zijn dan ook wel om te doen 8)
Door Sennaruby
#937871
Het is niet weinig, maar ook niet extreem veel. Er zijn best veel honden die gemiddeld eens per twee weken een aanval krijgen, of vaker. Senna kreeg gemiddeld eens in de 5 weken een cluster van 6 aanvallen, dus dat is gemiddeld vaker. Gelukkig dat Tor na de aanval redelijk snel weer hersteld, dat scheelt een hoop.

Sterkte met hem!

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door