Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bonny
#935627
De Da heeft een aantal maanden geleden een voedselallergie vastgesteld bij onze Bonny. Bij haar uit zich dat door roodheid in de oren, roodheid rond de bek, en bijten op de achterpoten. Ik gaf haar altijd al CB natuur, en ben daarna in overleg met Pauline overgegaan op een eliminatie dieet van CB eend diabeet. Daar heeft ze het een tijdje goed op gedaan, het bijten voornamelijk aan de achterpoten werd minder. Maar het is nooit overgegaan, alleen werd het wat minder. ik heb haar ongeveer 4 maand eend diabeet gegeven. We zijn toen  overgegaan op eend rijst, en het bijten werd weer meer, terug naar eend diabeet. Nu ben ik vorige week begonnen met lam diabeet en de klachten werden weer erger. Heb dit een week volgehouden, en nu maar weer terug naar eend diabeet. Ik vind dat de klachten nu weer verergeren, ze begint nu ook op de voorpoten te knagen. Zo langzamerhand weet ik niet meer wat ik haar moet voeren, zij  wordt gek van de jeuk, en ik ook . Ik zit er nu aan te denken om helemaal over te gaan op barf, maar ja wat moet ik haar dan geven, welke vleessoort. Of ik stap weer naar de Da en vraag om een allergietest, misschien dat hier wat uitkomt. ik weet het niet meer. Wie heeft er voor mij advies
Gebruikersavatar
Door Nitus
#935633
Ik zou zeker overgaan op BARF, want aan alle varianten van Carnibest zijn zonnebloemolie en volgens mij ook een pre-mix van vitaminen toegevoegd. Daar zou je hond ook op kunnen reageren.
Ik zou ook op BARF een eliminatie dieet doen, als je hond nog nooit konijn heeft gegeten zou dat een heel goede voedingsbron kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#935635
Oja, en misschien een goede reinigingskuur? Maar zoiets zou ik wel onder begeleiding van een holistische DA doen, want bij sommige honden verergeren de klachten in het begin.
Door Boefke
#936545
Hoe is die voedselallergie vastgesteld? Is daar een test voor gedaan?
(Mijn hond heeft soortgelijke klachten gehad en mijn DA stelde vast dat hij een voedselallergie had. Na lang zoeken en uitproberen bleek dat het niet te zijn, maar een pollenallergie (met het hele jaar door op en af klachten). Na een overstap op barf en homeopatische middelen (oa reinigingskuur en anti-allergie middel) heb ik de boel onder controle gekregen.)
Door Michelle Vrolijk
#936568
Hond laten testen bij holistische dierenarts/praktijk in De Bunnik (vlakbij Utrecht) !
Ik heb dat met mijn hond laten doen ivm ernstige jeukproblemen (kapotte plekken op de huid) en het resultaat is fantastisch. Ik had veel soorten en merken rauw vlees bij me en het één testte prima en het ander helemaal niet. Bijv.: ik had div soorten CB bij me en de eend-versie kwam er heel slecht uit (voor MIJN hond dan) en de rode rol (ben even de naam kwijt) super goed. Ik ben toen meteen overgestapt en heb een hele andere hond gekregen. Het testen doen ze ter plekke en je hoort ook meteen het resultaat. Op deze manier hoefde ik niet steeds te switchen qua voer en het steeds weer af te wachten. Succes !
Door Bonny
#936714
Ik heb haar niet getest op voedselallergie. Ze heeft in het begin heel veel oorklachten gehad, veel oormijt, oren zijn toen ook gespoeld onder narcose. Ze kreeg toen ook veel klachten aan haar poten, veel jeuk en roodheid. Ook rond haar bek. Toen dat niet overging, vertelde de Da dat het een voedselallergie was. moet er nog bijzeggen dat ze veel ab heeft gehad, auribiotic voor de oren. Hoorde gisteren van o.a forumleden, dat het ook nog een schimmelinf. kan zijn. En er werd me aangeraden om de poten en bek te spoelen met een mengsel van azijn en water. Dit ga ik nu proberen, en als dit niet helpt ga ik voor een test naar de DA.
Door Boefke
#936735
Ik raad je aan naar een holistische dierenarts te gaan. Dat heeft mij een lange (en dure ;)) weg bespaard.
Door Bonny
#936749
[quote="Boefke"]
Ik raad je aan naar een holistische dierenarts te gaan. Dat heeft mij een lange (en dure ;)) weg bespaard.
[/quote]

hoe doen ze zo'n test?
Door Boefke
#936755
[quote="Bonny"]
hoe doen ze zo'n test?
[/quote]
De allergietest die DA's doen is hetzelfde. Je kunt kiezen voor verschillende (niet iedereen doet beide), hier te lezen:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=50
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=289
Ik heb de test uiteindelijk niet gedaan (wel regelmatig op het punt gestaan) omdat de klachten steeds meer afnamen. Het voordeel van een holistische DA is dat die kijkt naar de hele situatie van de hond en dus minder beperkt is bij het vaststellen van een diagnose (bij veel reguliere wordt een standaard rijtje afgewerkt, beginnend bij mijten, vlooien, voedselallergie enz). Ik heb de allergie onder controle gekregen door middel van homeopatische middelen (in samenwerking met een holistische DA) en een overstap op barf.
Door Bonny
#936768
ik ga me hier eens in verdiepen, het is wel een eind bij mij uit de buurt, maar als het in een keer kan vind ik het geen probleem. Zoals het nu gaat, is het ook niet wat.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#936773
De narcose kan ook de boosdoener van de toegenomen klachten zijn. Je schrijft immers dat ze toen ook klachten kreeg aan poten en bek. Een reiningskuur is dus ook een optie, maar ook daarmee moet er alert op zijn dat de klachten eerst kunnen toenemen (alle rotzooi wordt er dan in 1 x uitgewerkt).
Sterkte ermee, want ik kan me voorstellen dat je wanhopig wordt.
Waar woon je ongeveer, misschien is er nog wel een andere (holistische) die een BP lid kan aanbevelen.
Door Eef+Stippels
#936780
Een allergietest lijkt me een goed idee.
Verder lijkt me een eliminatiedieet van barf een goed plan.
Reinigen kan met drainagecompositum van groene os. En tegen de jeuk kun je Puur Jeuk gebruiken.

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
Door evenstar
#936805
En er werd me aangeraden om de poten en bek te spoelen met een mengsel van azijn en water.
in plaats van azijn kun je ook dode zeezout gebruiken dit werkt voor de huid heel breed en neemt de jeuk zeker voor een dag weg de eerste week elke dag doen daarna om de dag werkt super althans bij mij hond en die heeft een staflococcen en graan allergie.
Door Babe
#937669
Onze Bull-terrier krabt zich ook al een paar jaar. We hebben veel verschillende soorten brokken geprobeerd, ook van de DA. Maar vanaf oktober 2007 werd het echt heel erg. Het hield niet meer op. Ze krabde haar oksels aan beide kanten kaal. Met Aloe Vera smeren en de okselharen groeiden langzaam bij, maar toen krabde ze haar hele hals open.

Uiteindelijk zijn we in Januari naar (een andere) DA gestapt en hebben een allergietest laten doen. Die kostte rond de € 100,00. Daar kwam uit dat ze allergisch is voor huisstofmijt. Als je googeld op ATOPIE kun je een heleboel vinden over de verschillende zaken waar een hond allergisch voor kan zijn.

Wij zijn dus met een hyposensibilisatiekuur begonnen om de huisstofmijtallergie te bestrijden. Dit grapje kost ons nog eens ca. € 350,00. Maar als het helpt ben ik blij voor de hond.

Frappant is echter,dat wij nog voor de hypo...kuur bij een dierenwinkel terecht kwamen (op zoek naar een hypoallergeen kussen) en dat die man ons voer aanbeval van Carnibest.
Wij hebben 1 week Natuur gevoerd en daarna Lam en Rijst. En... de haren zijn inmiddels weer ver aangegroeid. Dus of ze nu door de huisstofmijt zich deed krabben of misschien toch door een voedselallergie? Of misschien een combinatie van beide? Ik weet het niet. Ik heb in ieder geval weer een hond met haren, die ook nog een stuk fitter en blijer is.

Toch zou ik een allergietest (bloedtest) kunnen aanbevelen. Je hoeft natuurlijk niet meteen te kiezen voor een dure hyposensibilisatiekuur, maar je weet dan wel of de hond nog ergens anders voor allergisch als als voor "het foute" voer.  Misschien ligt het in jouw geval helemaal niet (alleen) aan het voer, maar aan mijten, pollen, gras of iets dergelijks. En dat kan met een bloedtest worden getest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door