Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#934945
Tis altijd wat met Beau :-\; afgelopen weekend stapte hij in een kapot bierflesje....snee in de poot. Vanmiddag vond ik heel veel bloedsporen op het parket; vermoeden was dat de poot weer open was. Maar het was een sproeierspoor das vreemd. Zonet stond hij op en er droop vers bloed van hem af; na alles te hebben gecontroleerd blijkt het uit zijn neus te komen. Hij is ook al de hele dag excessief aan het likken en slikken; het stroomt er bij vlagen gewoon uit, als hij snuift dan sproeit hij. Ik zie geen wondje, het komt echt van binnenuit.
Gisteren had hij wederom een behoorlijke braak-bui (in 4 fases); soms lijkt het alsof hij tijdens het braken galbraaksel in zijn neus krijgt en gaat hij heftig 'omgekeerd niezen', hij pomt dan behoorlijk met zijn maag en neus. Misschien dat er een verband is, ik weet het niet.
Kan het dat honden zomaar een bloedneus krijgen, welke de volgende dag weer over is? Wat moeten we nu; het een nachtje aankijken?
Door conleeuw
#934958
gut toggie, het is inderdaad altijd maar weer iets.... dogs  :-\ 't is dat we van ze houden......ik vindt dit echt iets voor een da, bijna altijd is er een oorzaak, het kan iets eenvoudigs zijn als een grasaar of een splinter, gewoon spontaan komt volgens mij weinig of nauwelijks voor. Gewoon even langs de da ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#934973
Jeetje zeg, wat een pech :(. Ik durf je eerlijk gezegd niet het advies te geven om af te wachten. :-\
Ik DENK dat als mijn hond zoiets had ik in ieder geval tel. contact met de DA opnam, en van daaruit verder handelen of niet.
Rot situaties zijn dit hè?
Knuffel voor Beau :-*.
Door *Natasja*
#934975
Ach, arme Beau. Ik zou toch even de DA bellen, als er inderdaad iets in zit, is het zaak het zo snel mogelijk te laten verwijderen.

Sterkte en een knuffel voor Beautje  :-*
Door tigger
#934999
Heb even gebeld; moet er een watje instoppen waardoor het bloedvat dichtgaat. Heb het net geprobeerd...Beau vind het geen succes, hij ligt nu (zonder watje) rustig in zijn mand. We wachten even af hoe het gaat vanavond en morgen.
Vrijdag gaan we sowieso langs de DA, nemen we hem ook even mee.
Door Eef+Stippels
#935144
He wat vervelend  :-\
Geen idee wat het kan zijn. Ik zou ook naar de da gaan als het niet binnenkort vanzelf stopt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#935205
Ik heb het niet zo op bloedneuzen bij honden. Volgens mij komen spontane bloedneuzen bij honden maar weinig voor. De meest voorkomende oorzaken voor bloedneuzen bij honden zijn vreemde voorwerpen zoals grasaren in de neus, schimmelinfecties en tumoren. Zou er dus zeker naar laten kijken.
Mijn ervaring is ook dat een watje in de neus vaak een averechts effect heeft. De hond vindt het irritant en gaat door schudden, proesten en krabben proberen het er zo snel mogelijk uit te krijgen waardoor het alleen maar erger wordt. Het beste is om te proberen de hond zo rustig mogelijk te houden. Ik zette Boefje altijd in de bench en zette alle andere honden en katten de kamer uit. Dan was het het snelste over.
Door Elise
#935533
Jeetje Vivian die arme Beau heeft toch ook wel pech he..ik hoop dat het nu beter met hem gaat :-*
Door tigger
#935564
Vandaag heeft z'n neus niet gebloed, wel is het linkerneusgat wat dikker/dichter (daar kwam het bloed uit). Morgen laat ik de DA er even naar kijken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#935706
Sterkte morgen (ook voor Ginger ;)) :-*. Hopelijk is er morgen met Beau niets meer aan de hand.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#935775
He getsie Vivian, de arme man. Hoop dat het bij die ene bloedneus blijft en er geen rare dingen aan de hand zijn. Kus voor de lieve Beautje  :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door