Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#935662
Sorry als ik er over heen lees dat het al gepost is  :-[
Maar hoe maak je dat? Moet je alles altijd pureren? Moet er yoghurt bij?

En we hebben sperzieboontjes over, maar daar zit klein beetje zout bij... Is het dan nog geschikt te geven?

Mijn dank is wederom sehr groot!
Door Nynke
#935691
Hoi, als je even zoekt op groentemix vind je heel veel antwoorden.Ook in de bibliotheek hier op BP vind je een heel document over welke groenten te gebruiken zijn.

Het beste is om de groenten rauw gepureerd te geven en als jehond dat niet lust kort gekookt en nog steeds gepureerd. Sperciebonen moet je altijd even koken.

Alleen gepureerde groente kan verteerd worden door honden.

Een keertje een beetje zout  kan niet zoveel kwaad, maar in principe is het beter om ongezouten producten te voeren.

Er hoeft geen yoghurt bij.

Het makkelijkste kun je wel 8-10 soorten groenten kopen en die dan samen pureren. Hele droge groenten kun je eventueel pureren samen met een beetje vocht van nattere groenten. Je kunt het beste de groenten eerst vrij klein snijden voordat je gaat pureren. Gebruik niet teveel kool en ook gen groenten van de nachtschadefamilie, zoals aardappelen en tomatn en paprika's.

Om de groentemix smeuig te maken doe ik er altijd 1-2 eitjes doorheen.  Ik vries het in, zodat ik het maar 1 keer per maand hoef te maken.

Succes  :D :D :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door