Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cockertje
#935481
Wij hebben een zwarte Engelse Cocker Spaniel (ongecastereerde reu) van bijna 5 jaar, die bij de fokker 1 x per dag energique kreeg en verder brokken van Royal Canin en Proplan Wij zijn doorgegaan met de proplan maar hij at het helemaal niet goed. Vervolgens zijn weer overgestapt naar Hill's chicken en daar doet hij het goed op.
We hebben 1,5 jaar geleden geprobeert om hem op farmfood te krijgen, maar hij is daar ontzettend ziek van geweest, dus maar weer gewoon op Hill's. Dat gaat goed al poept hij zeker 4 x per dag en heeft hij veel aanslag op zijn tanden.  Af en toe krijgt hij pens compleet van Rodi en daar heeft hij geen problemen mee.

Vooral de tandaanslag heeft mij ertoe gezet om mij er in te verdiepen om vers vlees te gaan geven.
Maar gezien zijn gevoeligheid ben ik een beetje terughoudend, vandaar dat ik mij heb aangesloten op dit forum, omzo jullie mening te horen.

Ik twijfel een beetje over welk merk ik moet gaan geven, dacht zelf aan Energique, omdat hij dit al vaker heeft gegeten. Maar lees hier ook erg veel over Carnibest.

Enne.... niet onbelangrijk, weet iemand of ik voor 12 kg Energique (omverpakt in losse zakjes) genoeg heb aan 1 vrieslade???? Anders moet ik namelijk echt een andere vriezer aanschaffen, maarja droger is ook kapot en met een tweede kindje op komst kan ik niet zonder.

Het echte Barfen zie ik niet zitten i.v.m. de kleine kinderen, maar ik las ook iets over Haaks Barfen dus dat is een goede middenweg denk ik, maar eerst maar eens rustig beginnen met KVV

Suggesties en tips zijn zeer welkom, te meer i.v.m. zijn gevoelige darmstelsel.

Hoor het graag van jullie.

Susan
Door sam123
#935486
mijn ziggy had ook last van zijn darmen.
omdat hij verwaarloosd was.
in het asiel kreeg hij royal canin brokken.
omdat hij last van zijn darmen kreeg heb ik hem overgezet op energique 4.
hij is daar ontzettend van opgeknapt energique 4 is wel wat vetter.maar beter voor zijn darmen.
de ontlasting was goed.
na 5 weken ben ik nu bezig met andere merk kvv(ter afwisseling)(smuldier).
energique blijft zijn basis voer.(desnoods overgaan op 1).
verder krijgt hij probiotica een capsule.
groetjes sylvia
Door sam123
#935491
12 kg energique heb ik ook in 5 stukken verpakt van 100gr.
ziggy krijgt 200gr. per dag (het is een westhigland terrier).
het is wel een behoorlijke hoeveelheid ik had anderhalve lade nodig in de vriezer.
en ik heb een dubbeldeurs koelkast.
groetjes sylvia
Door Cockertje
#935494
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste beginnen met Energique nr. 4 om hem te wennen aan vers voer, en als dat goed gaat overstappen naar nr. 1 die heeft hij overigens wel vaker gehad, en daar geen problemen mee gehad, maar dat is maar een portie in de zoveel tijd geweest, dus weet niet wat het effect zal zijn als hij dit dagelijks krijgt.

Waarom voeg je preparaten toe, is toch compleet voer ???
Door Cockertje
#935498
Ik heb ook een koelvriescombinatie, dus vriesgedeelte ca. 2,5 lade.

Ga ik even denken over een oplossing.
Door Lizzy
#935508
Laat ik beginnen je te vertellen dat Haaks barf dan wel Haaks barf heet, maar het is gewoon kvv. Het heeft niks met het zelf samenstellen van voer te maken (en ik erger me dan ook nog steeds groen en geel aan de naam). Vanuit die optiek is het dus helemaal geen "middenweg tussen kvv en barf", in de verste verte niet. Je voert met haaks gewoon kvv, niks meer, niks minder.

Qua vrieslades en Energique kan ik je helaas niet helpen, ik heb echt geen idee of dat past.

En qua merk denk ik dat je gewoon moet kijken waar jouw hond het het beste op doet. Carnibest is per definitie niet beter dan Energique hoor, maar hond A doet het beter op Carnibest en hond B doet het beter op Energique. En hond C op weer een ander merk.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 20 mar 2008, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cockertje
#935513
Ik dacht dat het meer naar het barfen toeging omdat ze grovere stukken gebruiken dan de normale kvv.

Nog even iets anders:

Wij hadden vroeger een duitse herder en ik kan me vaag herrineren dat mijn moeder bij de slager zo nu en dan een schouderblad voor hem haalde, is zoiets goed of niet.
Door nikèdog2000
#935524
schouderblad is kraakbeen
dat kun je wel geven
is ook niet hart
bij c1000 hebben ze smuldier in een doos
en die past wel in 1 vriesla
Door Cockertje
#935543
Is smuldier ook goede voeding zoals energique ?
Zag bij Pets Place ook Nature Diet, maar dat is toch geen KVV? Hoeft niet in de vriezer !
Door sem-agility
#935555
[quote="Cockertje"]
Is smuldier ook goede voeding zoals energique ?
Zag bij Pets Place ook Nature Diet, maar dat is toch geen KVV? Hoeft niet in de vriezer !
[/quote]

Ik zal niet alle dagen smuldier geven, maar af en toe kan geen kwaad.

Nature diet is idd geen kvv, je hoeft het ook niet in te vrieze, je kunt het vergelijken met blikvoer.

Mijn cocker heb ik ook energique gegeven en nu krijgt hij carnibest, hij was heel moeilijk met overstappen naar ander voer maar dit gaat prima, en super eetlust
Gebruikersavatar
Door Nitus
#935560
'Vroeger' kreeg ik 12 kilo Energique (van die 3-hoekjes) met veel passen en meten in 1 diepvriesla. Als je ze netjes stapelt past het net.
Door Cockertje
#935568
En die meid bij pets place maar volhouden dat nature diet veel beter is dan Energique  :-X

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Vroeger"?? Krijg je het nu niet meer in 1 lade, of voer je nu geen Energique meer en past het daarom niet meer.

Wat voor vriezers hebben jullie (qua liters inhoud), dan ga ik zoeken naar een vriezer, kom ik denk ik niet onderuit.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#935609
[quote="Cockertje"]
"Vroeger"?? Krijg je het nu niet meer in 1 lade, of voer je nu geen Energique meer en past het daarom niet meer.
[/quote]

Haha... ja, zo kan je het ook lezen ;) Maar ik bedoel dus dat laatste: 'vroeger' toen ik nog Energique voerde, tegenwoordig BARF ik.

Ik heb 3 vriezers:
96 L kast
240 L kist
350 L kast
Door Mevroi Kruim
#935611
[quote="nikèdog2000"]
schouderblad is kraakbeen
dat kun je wel geven
is ook niet hart
bij c1000 hebben ze smuldier in een doos
en die past wel in 1 vriesla
[/quote]

Echnie! Da's bot hoor! Anders zou het betreffende beest ter plekke inzakken, kraakbeen is buigzaam  :D
Het is wel zacht bot, net als bekken, mits van een jong dier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door