Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#935292
Op de website staat dat honden boven de 25 kilo 1 maatschep nodig hebben. En dat 1 maatschep 10 gram is. Nou ben ik dus de maatschep kwijt dus ik heb met een andere lepel en een weegschaaltje even gekeken hoeveel ik nou eigenlijk aan Brutus moet geven. Maar het lijkt me zoveel, 10 gram van dat poeder! (het zijn vier dessertlepels vol!).

Weet iemand hoeveel gram poeder er in 1 maatschep gaat? Kan iemand dat nawegen voor me? Ik had namelijk het idee dat ik (toen ik de maatschep nog wel had) daar toch minder dan 10 gram in ging....?

Zou trouwens ook betekenen dat ik binnen 60 dagen door mijn pot van 600 gram heen ben, a 80 euro... Best duur....
Door Jolly
#935329
kan er toch niet minder dan 10 gram van maken hoor Lizzy.
2 verschillende weegschalen gebruikt en beide geven 10 gram aan met een afgestreken maatschep Spiersup.
Ik heb overigens een blauwe maatschep waarop staat 15 ml.

Mijn dessertlepels zijn denk ik groter dan die van jou, want ik kan met 1 lepel met een kop erop die 10 gram scheppen.
oww wacht dat zijn  de normale eetlepels, laat maar.

any way, 10 gram dus idd.
#935331
Lizzy schreef: Op de website staat dat honden boven de 25 kilo 1 maatschep nodig hebben. En dat 1 maatschep 10 gram is. Nou ben ik dus de maatschep kwijt dus ik heb met een andere lepel en een weegschaaltje even gekeken hoeveel ik nou eigenlijk aan Brutus moet geven. Maar het lijkt me zoveel, 10 gram van dat poeder! (het zijn vier dessertlepels vol!).

Weet iemand hoeveel gram poeder er in 1 maatschep gaat? Kan iemand dat nawegen voor me? Ik had namelijk het idee dat ik (toen ik de maatschep nog wel had) daar toch minder dan 10 gram in ging....?

Zou trouwens ook betekenen dat ik binnen 60 dagen door mijn pot van 600 gram heen ben, a 80 euro... Best duur....
Heb even gekeken, maar er zit een flinke schep bij en een volle schep kan inderdaad wel overeen komen met 4 dessertlepels. Ik gebruik de schep toch niet, dus doneer ik 'm wel aan jou ;D
En duur is het inderdaad :-\
Door Lizzy
#935343
Hee, super bedankt dames :-*!

10 gram it is. Jeetje, 60 dagen met een pot van 80 euro. Da's 1,30 euro per dag.... Zit er goud in ofzo?

Ik zit te denken om die pot van 1,8 kg de volgende keer te bestellen. Da's 1,10 euro per dag... Scheelt toch weer 0,20 eurocentjes per dag....
#935366
Lizzy schreef: [in-mezelluf-meimer]0,20 eurocent gaat natuurlijk eigenlijk nergens over.... Zit je wel met zo'n onmogelijk grote pot...[/in-mezelluf-meimer]

0,20 x 365 = 73. Mwah, kun je toch wel andere dingetjes voor doen.  ;D
#935368
Lizzy schreef: [in-mezelluf-meimer]0,20 eurocent gaat natuurlijk eigenlijk nergens over.... Zit je wel met zo'n onmogelijk grote pot...[/in-mezelluf-meimer]

Je kunt toch de 600 grams pot bewaren en die vanuit de 1,8 kilo-pot 3 keer vullen? De grote pot kun je dan zolang boven ergens onderin een kast bewaren. Ik vindt 20 eurocent per dag eigenlijk best de moeite.
Door Jolly
#935375
Lizzy schreef: [in-mezelluf-meimer]0,20 eurocent gaat natuurlijk eigenlijk nergens over.... Zit je wel met zo'n onmogelijk grote pot...[/in-mezelluf-meimer]

doen we samen met zo'n grote pot, kom ik wel met mijn 600 gram potje naar jou om hem te vullen, als ik weer naar m'n uders ga.
is dat een idee?
Door Lizzy
#935397
Ja, da's best wel weer veel he, 73 pleurootjes :-\.

Hartstikke lief van je Jolly, je aanbieding :-*, maar zo'n grote pot is eigenlijk maar 180 dagen (dus daar ben ik zelf eigenlijk zo doorheen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door