Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#935114
Vanavond ongeveer een kwartier na het eten, begon mijn reu ineens te piepen en zijn staart tussen zijn poten. Ik hem bij me geroepen en geaaid en zie ik dat zijn buik opgezet is.
Ik dacht gelijk aan een maagkanteling en schrok me rot.
Ik zijn buik gemasseerd en toen liet hij een paar grote boeren, dit nogmaals gedaan en toen ging het beter. Nu ligt hij weer lekker te slapen en heeft nergens meer last van.
Was dit nu een bloat en zo ja blijft hij hier nu gevoelig voor of kan dit komen omdat het eten nog erg koud was? Hij is 5 jaar en ik maak dit voor het eerst mee met hem.

Groetjes Trudie
Door Eef+Stippels
#935125
Yindra heeft ook eens zoiets gehad, haar buik werd wat opgezet, maar na een massage was het weer goed,

De symptomen van een maagtorsie zijn: opgeblazen buik, misselijk, loos braken, zieke indruk en speekselen.

Als je dus de indruk hebt dat het om een maagtorsie gaat kun je het best direct naar de da gaan. Ik had deze indruk bij yindra destijds niet, naast een wat opgezette buik had ze nergens last van.
Door Red_Hunter
#935165
Nee dat waren ook mijn eerste gedachten, maar omdat het na het masseren weer goed ging, wist ik ook wel dat het geen maagtorsie was.
Ik heb wel eens een hond gehad met een maagtorsie dus dat vergeet je niet snel.

Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#935243
Evelyn schreef: Yindra heeft ook eens zoiets gehad, haar buik werd wat opgezet, maar na een massage was het weer goed,
Dus bij jou is het éénmalig geweest?
Waar ik zo bang voor ben, is dat dit zich nu gaat herhalen.
Dat ik altijd op moet blijven letten.
Maar als ik jou berichtje zie, lijkt met dat dus ongegrond.
Heb jij een idee van de oorzaak toen?

Groetjes Trudie
Door Eef+Stippels
#935248
Red_Hunter schreef: Dus bij jou is het éénmalig geweest?
Waar ik zo bang voor ben, is dat dit zich nu gaat herhalen.
Dat ik altijd op moet blijven letten.
Maar als ik jou berichtje zie, lijkt met dat dus ongegrond.
Heb jij een idee van de oorzaak toen?

Groetjes Trudie
Nee geen idee van de oorzaak, denk schrokken van het eten ofzo, dat ze daardoor veel lucht heeft binnengekregen. Maar mensen hebben toch ook wel eens een opgeblazen buik, dus ik maak me eigenlijk geen zorgen. Volgens mij liet yindra toen ook een boer na het masseren.

Yindra heeft het trouwens 2x gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door