Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#934556
Een klantje, malteser, heeft iedere 5 wkn vieze bruine oren. Ik doe hem op advies van de da otoclean inmasseren. Er zit echt geen verbetering in, hij komt hier al onderhand een jaar. Da weet ook geen oplossing hiervoor. Er komen elke keer klonten van bruin oorsmeer uit. Ik maak de oorschelp schoon, daarna de otoclean erin. De eigenaresse kan zelf niets doen bij dit hondje omdat ie dit niet toestaat. Wat kan ik nog proberen?
Door sam123
#934607
hai, ik heb weleens hier op barf gelezen.
over een mengsel voor oren.
ik meen optrex (oogdruppels) gemengd.
witte azijn met een beetje alcohol.
je kunt het hier opzoeken in ieder geval
misschien helpt het
groetjes sylvia
Gebruikersavatar
Door Hitam
#934614
vagebond schreef: Een klantje, malteser, heeft iedere 5 wkn vieze bruine oren. Ik doe hem op advies van de da otoclean inmasseren. Er zit echt geen verbetering in, hij komt hier al onderhand een jaar. Da weet ook geen oplossing hiervoor. Er komen elke keer klonten van bruin oorsmeer uit. Ik maak de oorschelp schoon, daarna de otoclean erin. De eigenaresse kan zelf niets doen bij dit hondje omdat ie dit niet toestaat. Wat kan ik nog proberen?
Voeding is het allerbelangrijkste. Ik zou zeggen, zet hem op vers!
Door vagebond
#934676
Ja, zou drainage ook helpen? Hij kluift nl. ook op zijn voetjes, niet dat er open plekken zijn, maar wel kale voetjes. Mss ook direkt dan een drainagekuur er tegenaan gooien? Groetjes Ingrid
Door Mevroi Kruim
#934894
Nou, als je een drainagekuur geeft en dan vervolgens het voer waar hij de problemen in de eerste plaats van kreeg blijft geven dan lijkt me dat niet echt zinvol. Wat Tannetje schrijft, probleem bij de oorzaak aanpakken, dus vers gaan voeren.
Door Mevroi Kruim
#935106
OK, nou snap ik het  ;) Ja, dat kan prima. Wees er wel op voorbereid dat het eerst erger kan worden, de rommel moet er uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door