Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Naakies
#933897
Na 2 maanden de pil te hebben gegeven aan onze belle wat we eigenlijk niet wild zijn we en nu als het goed is van af .

Ik had een paar mnd geleden een vraag gesteld voor een alternatief voor de pil en helaas wist hier niemand een vervanging . Ook de verschillende dieren artsen wisten het niet . :-[

Na  2mnd zoeken kwam ik op  http://www.dierengezondheidspraktijk.nl/
terecht en heb gebeld en ze zij dat er wel een alternatief was
Nu 3 weken verder gaat het goed Belle is weer vrolijk en speel
en niet meer krools geweest (eerst was dan zo ongeveer om de week echt zielig ) we wilden niet dat ze geholpen werd ivb de gevaren en om die reden ook geen pil maar je we moesten wat dus de pil

Dit is mischien ook iets voor mensen die ook van de pil afwillen   
Wel eerst even aan haar vragen welke druppels je moet hebben er scheinen er meerdere te zijn

Het is wel kort 3 weken maar we zijn tot nu toe heel blij met het resultaat
en hopen ook dat het zo blijft :)

gr lonneke en martijn
Door YaYa
#934747
Denk dat het hetzelfde werkt als de clomicalm bij katers. Ik heb een kater een paar weken op de clomicalm gehad omdat zijn hormonen nogal opspeelden en ik hem toch graag een poes wilde laten dekken voordat ik hem liet castreren.
Hij sproeide, hij gilde, hij vocht en toen heb ik hem in overleg met de da clomicalm gegeven. Gelukkig maar voor een paar weken en toen is hij onder het mes gegaan.
Omdat het kalmerend is, lijkt het me, dat het de hormonen onderdrukt. Maar tegenhouden doe je het toch niet dus krols wordt ze wel weer.
Heb je een reden om haar niet te willen laten steriliseren.
#934920
hallo

We willen haar niet laten steriliseren omdat het 1 een flinke operatie is
en 2 dat het een sphynxje is en we geen zin hebben in een ritssluiting op haar buik .

het klopt dat Ze gewoon krools kan worden maar dan zonder al dat hoerige gedrag wat er bij hoort  en het geschreeuw.

De pil heeft veel bij werkingen en het gedrag van haar veranderde heel sterk . Dit kan ook gebeuren na een sterilisatie .

Met deze druppels is ze echt weer de oude als voor de pil lekker druk en speels

De druppel hebben zover ik heb kunnen nagaan geen (naare) bijwerkingen .
Het is ook een binnen kat dus als ze toch krool word kan ze niet gedekt worden de andere twee van ons zijn hetjes.

Na mijn meening is het in dit geval het best wat we kunnen doen toch?
#934953
Hm. Dat een sterilisatie bij een kat een zware operatie is heb ik nog nooit gemerkt, en ik heb er inmiddels al heel wat onder het mes zien gaan. Na een dag lopen ze meestal alweer rond alsof er niks gebeurd is. Qua gedrag verandert idd het krols worden, en dat is ook wat je wilt bereiken, maar verder merk ik er ook niet veel van, minder speels en levendig iig niet.
#934994
En hoe zit het met de risico's van het open laten? De kans op baarmoeder ontsteking, de kans op mamatumoren, de kans op een doorgebroken krolsheid, etc?
Die ritssluiting op de buik zie je ook maar even, aan de ene kant ben je er zo aan gewend, en aan de andere kant vervaagd dat met verloop van tijd. Probeer maar eens te zoeken naar de navel van je kat. Da's tenslotte ook een litteken, en da's ook vrij moeilijk terug te vinden. Qua karakter veranderd er niet veel. Ze worden niet slomer of rustiger ofzo (net zo lastig als altijd  ;D). Alleen de krolsheid en de daar bij horende stress verdwijnt, en da's alleen maar prettig voor het poesje.
Het risico van de operatie vind ik nihil. Het is dé meest uitgevoerde ingreep door dierenartsen. Als ze ergens ervaring mee hebben... 
#935016
Ik had juist gedacht  dat de risico's van  baarmoeder ontsteking en de kans op mamatumoren bij de pil verhoogd werden en niet van de druppels

Ik was er van uit gegaan dat als je ze laat zitten en geen hormonen en e.d van de pil geeft maar gewoon homeopatisch druppel geeft het niet zo'n kwaat kan .

Bij de mensen haal je ze toch ook niet zomaar weg .
het zit er toch van natuure in of zie ik het nouw zo verkeerd?????
Was juist zo blij met deze oplossing . Geen onnodig gesnij of hormonen .
#935105
Hoe het met die druppels zit weet ik niet, dat vroeg ik juist  ;)
Maar het gewoon maar open laten verhoogt wel de kans op allerlei ongein. Evenals te lang/te vaak de pil geven. In mijn ogen is castreren de beste oplossing als je er toch geen nestje mee wilt krijgen.
#935107
Katten zijn er 'gebouwd' om als ze krols zijn ook gedekt te worden en een nestje te krijgen. Gebeurt dat niet dan is er meer kans dat het lichaam op hol slaat en er allerlei narigheid gebeurt. De hormonen werken dan op een manier waar de natuur niet op gerekend heeft, als het ware. Wat je doet door niet te steriliseren maar ook geen nestjes te laten krijgen is behoorlijk onnatuurlijk en dat heeft gevolgen voor de gezondheid van de kat. Door te steriliseren voorkom je een heleboel problemen die door hormonen (mede) veroorzaakt worden.
#935190
hmm

Zet me wel weer aan het denken .
Dacht het nu een en keer goed gedaan te hebben
geen pil of snijden  .

Het was zo simpel in mijn gedachte maar dat is het dus niet  :-\
Ga wel weer na denken wat nu  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door