Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Zaffir
#788040
Dit is de vrij nieuwe versie van teken en vlooienbestrijdingsmiddel.Na dat verhaal over promeris spot-on ben ik een beetje huiverig.Heeft iemand ervaring met dit middel en zo ja zitten er bijwerkingen aan?
Door yvonne1961
#788199
Ik gebruik sinds kort prac-tic en ben er tevreden over.
Bij geen één van mijn 3 honden heb ik een bijwerking bespeurd.
De teken bijten zich nog wel vast maar gaan keurig binnen de 48 uur dood. (zitten dan als een beetje uitgedroogd klein teekje in de huid) Toch vind ik er zeer weinig nu ze prac-tic krijgen. Ik vind dus ook geen volgezogen dikke teken meer op de grond.
De tick-fence schijnt de teken iets sneller te doden maar dit werkt weer iets minder tegen vlooien en ik wil graag dat het tegen beide werkt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#788306
Ik heb Bobby Prac-tic gegeven. Dat werkt goed, geen bijwerkingen bij hem maar die had hij ook niet met de Scaliborband, vorig jaar.
Door sam123
#934610
ik ga prac-tic proberen.
mijn hond is behoorlijk ziek geworden van
tickoff van exil.
wij gaan binnenkort naar de bossen.
het zou fijn zijn als hij van prac-tic niet ziek werd.
groetjes sylvia
Door Suzanne
#937167
Hoi,
Voor collie-achtigen en andere rassen die problemen (kunnen) hebben met het mdr-gen (of het ontbreken daarvan) is het middel ongeschikt; ze kunnen eraan overlijden in het meest negatieve geval.
Let wel: dierenartsen zijn hier niet altijd mee bekend of, zoals in het geval van mijn oorspronkelijke DA; ontkennen het hele bestaan van een probleem rond MDR.

Oppassen dus!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Pauline
#937182
Hier ook geen bijwerkingen van Prac-tic, het hielp goed tegen teken en vlooien.

Heb de afgelopen week bij beiden alweer een volgezogen teek weggehaald, dus ga het vandaag maar weer eens gebruiken..... :(
Door Suzanne
#937641
sam123 schreef: wat is een mdr gen suzanne
ik heb een westie.
groetjes sylvia.
Bij mijn weten zijn Westies daar niet bevattelijk voor, voor die 'afwijking' (het is eigenlijk geen ziekte).
Het is een gen wat mist, waardoor de hond die eraan lijdt extra/extreem gevoelig is voor sommige soorten medicijnen. Deze 'afwijking' treft (vooral) collie-achtigen (bordercollies, schotse collies, shelties) en ik dacht ook witte herders.

Maar voor collie-achtigen (en de witte herders dus) zou ik dit middel NIET gebruiken!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#937643
Suzanne schreef: Bij mijn weten zijn Westies daar niet bevattelijk voor, voor die 'afwijking' (het is eigenlijk geen ziekte).
Het is een gen wat mist, waardoor de hond die eraan lijdt extra/extreem gevoelig is voor sommige soorten medicijnen. Deze 'afwijking' treft (vooral) collie-achtigen (bordercollies, schotse collies, shelties) en ik dacht ook witte herders.

Maar voor collie-achtigen (en de witte herders dus) zou ik dit middel NIET gebruiken!

Suzanne
Ook Australian Shepherds behoren tot de rassen die een MDR1 defect kunnen hebben.
Je kunt laten testen of je hond dit gen defect heeft.
Sanne is ook getest en heeft het niet.
Toch wel goed om te weten, vooral als het om noodsituaties gaat.
Door K&D
#937649
Suzanne schreef: Hoi,
Voor collie-achtigen en andere rassen die problemen (kunnen) hebben met het mdr-gen (of het ontbreken daarvan) is het middel ongeschikt; ze kunnen eraan overlijden in het meest negatieve geval.
Let wel: dierenartsen zijn hier niet altijd mee bekend of, zoals in het geval van mijn oorspronkelijke DA; ontkennen het hele bestaan van een probleem rond MDR.

Oppassen dus!

Suzanne
Welke stof ik het wat problemen kan opleveren Suzanne? Ik kan er zo niets van vinden behalve dat de werkzame stof pyriprole is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door