Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#934444
Over een paar weken gaat mijn Stan verhuizen naar een huis waar hij hopelijk zijn rust krijg. Hij gaat in Zeeuws Vlaanderen wonen, bij mensen met een grote tuin temidden van de weilanden (de moeder van Urs  ;)).
Stan is sinds de kinderen hier wonen een neurootje geworden, hij heeft eigenlijk nooit goed tegen de drukte gekund. Anyway, daar staat al genoeg over geschreven hier op het forum...

Maar wat kan ik hem nou geven om de verhuizing zo goed mogelijk te laten verlopen? Is Rustcompositum ook geschikt voor katten? En moet ik dat nu al beginnen te geven, of pas een paar dagen voor de verhuizing?
Stan komt daar buiten te wonen, in een prachtige kattenvilla  ;). De eerste weken zal hij daar binnen moeten blijven om te wennen. Is het verstandig om dan ook de rustcompositum te blijven geven?
Ik heb ook nog Bach Rescue, zal ik dat voor de zekerheid ook maar meegeven?

Heeft iemand verder nog tips? Het is een hele lange rit in de auto (bijna 300 km) dus ik hoop dat hij onderweg gewoon lekker gaat liggen maffen in zijn benchje...
Door *Natasja*
#934447
Ik heb hier een potje RC staan, en heb even voor je gekeken. Het is inderdaad ook voor katten. Maar wanneer je het beste ermee kunt beginnen, weet ik niet, ik heb zelf geen katten.
Door Kefraya
#934450
Femke schreef: Over een paar weken gaat mijn Stan verhuizen naar een huis waar hij hopelijk zijn rust krijg. Hij gaat in Zeeuws Vlaanderen wonen, bij mensen met een grote tuin temidden van de weilanden (de moeder van Urs  ;)).
Stan is sinds de kinderen hier wonen een neurootje geworden, hij heeft eigenlijk nooit goed tegen de drukte gekund. Anyway, daar staat al genoeg over geschreven hier op het forum...

Maar wat kan ik hem nou geven om de verhuizing zo goed mogelijk te laten verlopen? Is Rustcompositum ook geschikt voor katten? En moet ik dat nu al beginnen te geven, of pas een paar dagen voor de verhuizing?
Stan komt daar buiten te wonen, in een prachtige kattenvilla  ;). De eerste weken zal hij daar binnen moeten blijven om te wennen. Is het verstandig om dan ook de rustcompositum te blijven geven?
Ik heb ook nog Bach Rescue, zal ik dat voor de zekerheid ook maar meegeven?

Heeft iemand verder nog tips? Het is een hele lange rit in de auto (bijna 300 km) dus ik hoop dat hij onderweg gewoon lekker gaat liggen maffen in zijn benchje...
Je kunt voor de reis wat Feliway in zijn reismand sprayen of op zijn dekentje. Ongeveer een uur voor vertrek gebruiken, goed laten drogen en dan de kat erin. Het helpt tegen reis-stress.
Idem kun je vragen of ze in zijn nieuwe huisje een Feliway-verdamper willen plaatsen. Een week voordat de kat komt de verdamper in het stopkontakt, dan voelt hij zich hopelijk wat sneller thuis. (nee, ik heb geen aandelen Feliway... 8) )
Door flin
#934484
onze herplaatsers mochten ook een flink aantal kilometers in de auto reizen;
2 kwamen er uit Dtsld, en de vervoerster had  ze al 2 dagen tevoren Clomicalm gegeven, ze kwamen (na een dag rijden) nog wat duf uit de auto en kattemandje, maar leken een relaxte reis gehad te hebben...
nummer 3 daarentegen; zijn we zelf wezen halen, en idd de feliway in de reismand gesprayed, maar helaas, die bleek geen invloed te hebben, 't arme dier raakte naarmate de reis vorderde steeds meer in de stress, (tot hyperventileren aan toe) dus (veel te hard) doorrijden (en de fan op veel koelen) was op dat moment de enige optie...'k zal sinds deze nare ervaring nooit meer zonder serieus relax-middel een kat mee op een lange reis nemen...

maar goed, niet elke kat zal een hekel aan autorijden hebben...
en dat weet 'k wel zeker; we hadden er ook 1 die regelmatig mee op en neer pendelde van Walcheren naar Rotjeknor, en die lag los in de auto te slapen bij 't voetenend van de bijrijdersstoel (naast de ronkende warme motor) ::)


'k wens Stan in elk geval een mooie muizen-toekomst! :)
Door YaYa
#934603
De Bach Rescue is zeker een goede. Een klein weekje van tevoren mee beginnen en in zijn nieuwe huisje ook nog een paar dagen doorgeven. Clomicalm vindt ik wel heftig om te geven voor een reis. En de feliway kan misschien inderdaad ook nog helpen.
Heb zelf goede ervaringen met de Rescue (gebruikte ik altijd als ik naar een show ging) en clomicalm heb ik voor tijdelijk gebruikt voor een ander doel. De feliway ken ik alleen de verhalen van.
Door Femke
#934660
ik heb zelf de feliway stekker gehaald toen ik Stan en Oliver ophaalde in Rotterdam, maar ik heb er niet veel verschil van gemerkt. Maar ik kan altijd die spray halen en in zijn mandje sprayen als hij weggaat.
Verder is hij bij mijn weten niet reisziek, alleen zitten de katten altijd (in het begin) vreselijk hard te miauwen. En de Bach Rescue gaat in elk geval mee, en ik denk dat ik ook nog Rust Compositum haal.
Door Borke
#935119
RC kan je vergeten, dat smaakt veel te smerig, dat krijg je bij een kat niet naar binnen, ik niet tenminste.
Ik zou liever in overleg met de DA Clomicalm geven 2 mg en dan 2x per dag een halve tablet gedurende 2 weken, dan 1 week een halve tablet per dag en dan volledig afbouwen.
Dat is ervan uitgaand dat de overtocht snel zal gebeuren en dat je geen tijd hebt voor homeopathie die je in een paar weken op moet bouwen. Anders zou je eerst kunnen proberen hoe hij daar op reageert.
Zet zijn kenneltje op de voorstoel zodat hij jou kan zien tijdens de reis en leg er een bekend en  niet gewassen kleedje in en laat dat bij hem achter op zijn nieuwe tehuis.

Fijn dat je zo'n mooie oplossing voor hem hebt gevonden ;)
Door Femke
#935135
AstridStraver schreef: RC kan je vergeten, dat smaakt veel te smerig, dat krijg je bij een kat niet naar binnen, ik niet tenminste.
Ik zou liever in overleg met de DA Clomicalm geven 2 mg en dan 2x per dag een halve tablet gedurende 2 weken, dan 1 week een halve tablet per dag en dan volledig afbouwen.
Dat is ervan uitgaand dat de overtocht snel zal gebeuren en dat je geen tijd hebt voor homeopathie die je in een paar weken op moet bouwen. Anders zou je eerst kunnen proberen hoe hij daar op reageert.
Zet zijn kenneltje op de voorstoel zodat hij jou kan zien tijdens de reis en leg er een bekend en  niet gewassen kleedje in en laat dat bij hem achter op zijn nieuwe tehuis.

Fijn dat je zo'n mooie oplossing voor hem hebt gevonden ;)
Hij gaat op 3 april, dus we hebben nog eventjes. Ik denk dat ik er ook geen tabletjes in krijg bij hem, dus wat ik hem ook geef dat zal via het voer moeten. En via tonijn krijg ik alles wel naar binnen, hij doet daar echt een moord voor, dus ook de rust compositum wel.
Hij gaat maar een stuk met mij mee in de auto (tot Arnhem), daarna neemt  Urs hem verder mee. Dus het zou mooi zijn als hij onderweg kan maffen.
Hij krijgt zijn ongewassen mandje mee, en kattenbak, en kattengrit, hopelijk kan hij dan zo snel mogelijk wennen.
Door Borke
#935139
Dan zou ik eerst iets natuurlijks probren als je nog zoveel tijd hebt.
Mijn ervaring met Clomicalm met de kat (met 1 kat) is dat het binnen 24 uur aanslaat, dus dat kan je altijd als laatste redmiddel proberen.
Door Femke
#935141
gertruida schreef: Femke ik dacht dat ik die rust nog had maar het is spier en voor de luchtwegen van de groene oss .
maakt niet uit, ik ga toch een pot aanschaffen. Ik weet ook niet hoe Oliver reageert als Stan weg is, dus misschien heeft die ook wel wat nodig. Dan geef ik de helft aan Stan mee  ;)
En een flesje Bach rescue, heb ik ook nog wel voor hem.
Door Gertruida.
#935149
En de muizen wachten op Stan . Urs krijgt dus een baby  en ze wilde graag haar lampje van haar eigen kamer van vroeger , dat heeft mijn vader voor haar gemaakt , dus wij het van zolder gehaald , zegt Rosa was dat lampje kapot touwtjes door gevreten ik zeg nee dus dat zijn de muizen geweest die voor Stan bestemd zijn !Dus eten genoeg , erg hoor Rosa heeft nu klemmen boven gezet moet er niet aan denken zo zielig muisje daar tussen , maar ze vreten alles kapot ! en gif kan niet ivm de cavaliers !
Door Femke
#935422
AstridStraver schreef: RC kan je vergeten, dat smaakt veel te smerig, dat krijg je bij een kat niet naar binnen, ik niet tenminste.

hmmm, toen ik zag wat een pot Rust Compositum kostte (zijn alleen maar enorm grote potten  :-\ :-\) heb ik eerst Geer gevraagd of ze me een scheppie in een envelop wil opsturen. Stel dat hij het toch niet moet, zit ik niet met zo'n grote (en dure!) pot in mijn maag....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door