Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#93320
Hoeveel keer per week moet je orgaanvlees voeren [hart/lever] als je volledig Barft? Nu krijgen ze nog als ontbijt carnibest, dus maakt het niet zo heel veel uit maar ik wil in de nabije toekomst helemaal op zelfgemaakt overstappen.
Door Lupa
#93323
het hangt van de verhoudingen.
je kan 1 keer per week maar je kan 1 keer per dag, daar gaat het niet om, hetgaatom dat ze de goeie hoevelheid binnen krijgen in het totaal.
Door Lizzy
#93430
Ik vind 10% a 15% een goed percentage (op het totaal van bijv. 1 week menu). Is het een keertje boven de 15% (zeg 17 of 20%) dan is er ook niks aan de hand. Ik geef zelf 1 a 2 maal per week orgaanvlees, maar het blijft rond de 10% (ik voer maximaal 10% omdat Dalmaten niet veel orgaanvlees mogen).
Groetjes, Lizzy
Door ~Joke~
#93732
Bedankt Lizzy! Voeg jij de organen aan spiervlees of pens toe of voer je het puur?
Door Lizzy
#93904
harns49 schreef: Bedankt Lizzy! Voeg jij de organen aan spiervlees of pens toe of voer je het puur?
Ik voer regelmatig orgaanvlees + groentepuree. Of orgaanvlees + groentepuree en een botje toe. Of pens + ei en een botje toe. Of soms ook alleen een lap pens. En soms ook pens + groentes. En soms pens + groentes + spiervlees. Eigenlijk geen touw aan vast te knopen dus ;D
Door ~Joke~
#94099
LOL!! Dan moet ik ook maar eens creatief worden. Ik zie nu trouwens dat ik mijn vraag verkeerd had gesteld. Met de organen bedoelde ik hart en lever. Pens is inderdaad ook een orgaan. Hoeveel geef je met name van lever zodat ze voldoende vit A D en E binnenkrijgen?
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 10 mei 2004, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#94118
Je kan het beste zoveel mogelijk afwisselen omdat overal weer andere vitamines inzitten! Je kan naast lever, pens en hart ook nier en hersenen of klootjes geven; en dat dan ook weer van verschillende diersoorten!
Door ~Joke~
#94187
Griezel-de-grutjes.... klootjes en hersenen???? :o Waar haal je die vandaan? Kalfs hersenen heb ik in Frankrijk wel eens in de supermarkt zien liggen trouwens, voor menselijk gebruik.
Door Marion
#94308
Bij de islamitische slager. En al deze organen (griezel de griezel ;D) zijn geschikt voor menselijke consumptie ;D
Je kunt bv afwisselen tussen lam, rund en kalf. Ik heb zelf lamshart, kalfshersenen, kippenlever, kalfsnieren en runderpens.
Laatst gewijzigd door Marion op ma 10 mei 2004, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#94332
Volgens mij hebben we niet zo'n figuur in de buurt. Misschien zit er eentje in Groningen. Ik zal eens in de gouden gids kijken. De klootjes zullen voor de mens wel potentieverhogend werken ;D Brrr ik moet er niet aan denken....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door