Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door taksje1
#933270
Mijn 10 mnd.oude teckeltje bijt en likt sinds een dag of vier een aantal keren per dag langdurig haar rug en bil aan één kant. Ze heeft er erg veel last van want ze jankt erbij, daarna is ze bekaf en hijgt enorm van de inspanning. Ze heeft geen vlooien en de ontlasting is ook stevig. Ze is wel voor de eerste keer loops, precies twee weken en dekrijp. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Naar de DA wil ik nóg niet, ze staan vaak gelijk met een injectie klaar. Ik heb al in gezocht op BP, maar daar heb ik dít gedrag niet terug kunnen vinden. Haar voeding is CB natuur. Herkend iemand dit? :-\
mvg Thea.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#933293
Het eerste wat ik dacht was een vlooienbeet of anaalklieren. Stevige ontlasting wil niet altijd wat zeggen over de staat van de anaalklieren. Als je ze zelf kunt uitdrukken zou ik een poging wagen.
Maarrr de loopsheid zou ook heel goed van invloed kunnen zijn :-\, al herken ik dat gedrag. Als je er zelf niet achter komt zou ik toch een bezoekje DA doen. Je bepaalt altijd nog zelf wat er wel of niet in je hond gespoten wordt.
Maar niets doen is ook een beetje zielig, ze voelt zich duidelijk niet lekker.
Door bloemetje
#933300
Ik herken het ook als zijnde anaalklierproblemen. Het kan ook een vlooienbeet zijn idd of wormen zelfs.
Laat maar even naar haar kijken. Anders word het misschien alleen maar pijnlijker en vervelender  :(
Door taksje1
#933378
Op het gevaar af dat jullie me een anaalfabeet vinden ;), hoe weet ik of haar klieren verstopt zijn.  Als ik de vele oude topics lees over anaalklieren, staat er vaak dat het pijnlijk is. Ook staat er dat het uitknijpen chronisch kan worden. Ik heb Gentle bij de aanzet van de staart stevig betast en ook naast haar anus, ik zie of voel en ruik niets bijzonders.  Weet ff niet meer wat nu te doen. Ik zou het liever op een natuurlijke manier oplossen, mits het dragelijk is voor mijn takkie. Ontgiften wordt ook benoemd.
Thea.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#933499
Hier wat meer info over de anaalklieren ;): http://www.hondenplaza.nl/page/infoanaalklieren.php als je zelf nog nooit anaalklieren hebt uitgedrukt kun je dat beter aan een deskundige overlaten en je goed voor laten doen hoe je dit in de toekomst zelf zou kunnen doen.

Als anaalklieren verstopt zijn lost zich dat meestal niet op een natuurlijke manier op, of je moet een ontsteking natuurlijk vinden, maar dat vermoed ik van niet ;).

Ik begrijp uit je woorden dat je bang bent dat je DA zomaar van alles in je hond gaat spuiten, maar die angst hoeft niet terecht te zijn. Je kan bijvoorbeeld voor het onderzoek aangeven dat je eerst een diagnose verwacht en dat hij met jou overlegd over de eventuele mogelijkheden om het te behandelen.
Kijk, zolang je niet weet wat er precies aan de hand is kun je niet behandelen, ook niet op een natuurlijke manier.

Of probeer een afspraak bij een holistische DA te maken.
Door taksje1
#933532
Bedankt mensen voor jullie reactie, Nitus ik heb de site op hondenplaza gelezen en weet nu hoe het inelkaar zit met die klieren ::). Als er geen verbetering komt ga ik morgen toch naar de DA.
groet Thea
Door taksje1
#934032
Naar de DA geweest met Gentle en daar zijn de diepliggende anaalklieren leeggedrukt. Volgens de DA waren ze vol. Mogelijk in combi met Gentle,s loopsheid. Wat kan dát takkie krijsen zeg. Ná de behandeling wilde ze een injectie tegen e.v. jeuk geven. Toen ik zei dat ik dat liever niet zoveel chemicalien in mijn takkie wilde hebben gingen de armen overelkaar en kreeg ik een preek. Vond ik niet fijn maar heb het sermoen toch uitgezeten. Mijn takkie blij :)  dat ze niet geprikt is en ik blij dat ik heb standgehouden maar was toch even onzeker of ik er wel goed aan heb gedaan :-\. Ik wil nu Chlorella aan Gentle geven en als ik die site goed gelezen heb is dat voor mij ook niet slecht.
Groet Thea.
Door bloemetje
#934068
Een prik tegen de jeuk  :-\. Dan heb ik wel een vaag idee wat dat voor spul geweest moet zijn.. Nl prednison!
Wees maar blij dat je het niet gedaan hebt. Als ze het nodig hebben kan het altijd nog.
Door taksje1
#934152
Prednison???.!!!! Meen je echt dat een DA voor e.v. jeuk dát spuit. Ik dacht aan iets "onschuldigs" als AB. Nou ga ik nog voorzichtiger worden mbt injecties. Gentle heeft niet meer in haar bil gebeten (tot nu), alleen kijkt ze wantrouwig  >:( als ik over haar kontje aai  ;D
groetjes Thea.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#934230
Goed dat je je poot stijf hebt gehouden tegenover de eigenwijze DA :D. Als ze nu niet meer bijt heb je hopelijk het lek boven en hoef je verder ook niets meer te doen.

(en in spuitjes tegen de jeuk zit bijna altijd een cortico-steroide, het onderdrukt alleen maar en geneest niet)
Door Happy Tail
#934300
goed hoor dat je toch je eigen gevoel laat winnen van de autoreit van de DA.  :thumbup:
tja er zijn ook mensen die niet zo maar alles laten doen, jammer weer euri;s minder ;)
een prik tegen de jeuk, kom zeg, terwijl je waarschijnlijk het "probleem" nu dus al helemaal opgelost hebt door de anaalklieren leeg te halen. Het is gewoon een vorm van redirectie: ik wil graag daar krabben, maar kom er niet bij, dus neem ik mijn poot/rug maar. zie je wel vaker hoor. Soms beginnen honden zelfs op hun voorpoten te knagen omdat ze ergens niet bij kunnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door