Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#933933
Heeft er iemand ervaring met Adequan injecties?

Tor heeft sinds begin Jan. al 'n dikke enkel, foto's waren niet duidelijk en er werd zelfs gedacht aan botkanker, op de foto's is er witte plekken net naast het enkel gewricht/bot ,in het vlees....eerst maar AB kuur en na 3 weken opnieuw foto's gemaakt, en waarop het er dan ietsie beter uit ziet,volgens DA zou als het bonekanker was, in die 3 weken er veeel slechter uitzien, maar voor de zekerheid nog opnieuw AB kuur.
Zaterdag weer opnieuw foto's gemaakt en is weer ietse pietsie verandering,maar ziet er in ieder geval niet als bonekanker uit.
Nu houden we het op artrose... :-\
Tor heeft altijd al artrose in ze voorpoot enkel/voet,maar deze achterpoot enkel gewricht is eigenlijk aardig vlug op komen zetten, dus ook maar Lyme screen gedaan om Lyme disease uit te sluiten..
Vandaag de resultaat, en is negatief, zoals ik eigenlijk al dacht want ik heb nog nooit 'n teek gezien.
In ieder geval wilde ik zaterdag niet opnieuw met 'n andere AB verder gaan en we beloten toen de Adequan injecties te proberen.
Zaterdag de eerste gehad en moet dan voor 'n maand elke week 'n injectie, en daarna zien hoe of het werkt ...en dan daarna  om 4-8  weken herhalen... :-\

Kennen jullie Adequan? Of is er iemand die het gebruikt heeft?
http://www.adequancanine.us/
Gebruikersavatar
Door Hitam
#934002
Wel van gehoord op Amerikaanse holistische dierenartsenlijst, maar ik weet niet of het hier verkrijgbaar is.
Door bas rouge
#934017
Barousse heeft een tijd adequan injecties gehad. 2 jaar geleden heeft het haar leven een tijd een heel stuk aangenamer gemaakt. Het werkte steeds kortdurender en ze had steeds hogere doses nodig om er baat bij te hebben. Ze had dan ook wel heel heftige artrose aan 1 elleboog. De laatste tijd heeft ze het niet gekregen. Een groot nadeel is dat het ongehoord duur is. 80 euro voor 1 injectie en die kreeg ze eens in de twee weken. Ze heeft daarbij ook altijd NSAID's nodig gehad. Het is voor Barousse geen vervanger geweest voor een NSAID. 
Door 202Spots
#934243
Thanks for de reacties.

Het is hier $45.00 per injectie ong. 28.00 Euro,
dus hier wel goedkoper ,maar ik vind het evengoed nog wel veel hoor..
Ik had al gezocht om zelf te gaan geven...dan kan ik 5x injectie geven voor onder de 50.-... :-\
eerst maar kijken of 't helpt...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#934470
Ik ken het niet, dus daar wordt je niet wijzer van, maar ik hoop dat Tor er veel baat bij zal hebben.
Door 202Spots
#934858
Tor zegd..Thanx Bernie :-*
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 19 mar 2008, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#937037
Update..Het lijkt toch wel te helpen bij Tor..en volgens DA zie je het nog beter na 3 weken of zo.
Vandaag terug geweest voor de 2de injectie ,maar eerst even met de DA onderhandeld,
ik kan van hem de vial Adequan krijgen voor wat hij er voor moet betalen...$ 60.00
(en dan krijg ik ook de naalden erbij)
De normale prijs bij entirelypets is 65.50(in de aanbieding 48.99) en ik dacht dat 't wel 'n fair deal was.
Kreeg ook even 'n priveles hoe en waar ik de injectie moest geven bij Tor,
dus nu kan ik 't zelf doen voor $ 12.00 per shot inplaats van $45.00!!
Toch wel fijn dat ik 'n lieve DA heb!
Laatst gewijzigd door mahuni op za 22 mar 2008, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#937057
Zeker een fijne DA! En wat helemaal fijn is dat het bij Tor aanslaat :).
Door tieneke
#937135
Dat scheelt behoorlijk zeg!Geweldige Da heb je Dory  ;) 

Gelukkig gaat Tor vooruit en is het niets kwaadaardigs.
Door Lizzy
#937162
202spots schreef: Update..Het lijkt toch wel te helpen bij Tor..en volgens DA zie je het nog beter na 3 weken of zo.
Vandaag terug geweest voor de 2de injectie ,maar eerst even met de DA onderhandeld,
ik kan van hem de vial Adequan krijgen voor wat hij er voor moet betalen...$ 60.00
(en dan krijg ik ook de naalden erbij)
De normale prijs bij entirelypets is 65.50(in de aanbieding 48.99) en ik dacht dat 't wel 'n fair deal was.
Kreeg ook even 'n priveles hoe en waar ik de injectie moest geven bij Tor,
dus nu kan ik 't zelf doen voor $ 12.00 per shot inplaats van $45.00!!
Toch wel fijn dat ik 'n lieve DA heb!
Dit is zeker een goeie deal zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent. Ik ga even wat meer over het spul lezen want ik heb geen idee wat het nou eigenlijk is maar ik las dat het goed lijkt te werken. Da's interessant!
Door 202Spots
#937580
Lizzy schreef: Dit is zeker een goeie deal zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent. Ik ga even wat meer over het spul lezen want ik heb geen idee wat het nou eigenlijk is maar ik las dat het goed lijkt te werken. Da's interessant!
Lizzy, dit is wat er in zit..
http://www.adequancanine.us/images/Adeq ... tLabel.pdf
volgens mijn DA is de  Glycosaminoglycan in Adequan het enige medicijn wat ook echt de cartilage vernieuwd,
in tegenstelling tot glucosamine/condroiten wat eigenlijk alleen tegen de verdere afbraak van de cartilage helpt maar geen nieuwe cartilage vormd
Door Lizzy
#938461
202spots schreef: Lizzy, dit is wat er in zit..
http://www.adequancanine.us/images/Adeq ... tLabel.pdf
volgens mijn DA is de  Glycosaminoglycan in Adequan het enige medicijn wat ook echt de cartilage vernieuwd,
in tegenstelling tot glucosamine/condroiten wat eigenlijk alleen tegen de verdere afbraak van de cartilage helpt maar geen nieuwe cartilage vormd
Oh dank je Dory, ik ga dit eens lezen!
Door Boris-Amber-Damey
#944570
Hey Dory,
Hoe gaat het nu met Tor?
Mijn honden krijgen ook Adequan

Hieronder mijn ervaring

Mijn 3 kanjers worden momenteel behandeld met Adequan, hieronder kunnen jullie het vervolg lezen als jullie interesse hebben

Za 01 Mrt, 2008

Afgelopen donderdag ben ik met Boris weer naar Leida Visée geweest.
Boris en Amber gaan, zodra Leida het binnen heeft aan de Adequan.
Het is een megaduur middel , maar ik wil alles proberen om hen een hondvriendelijk leven te geven!

Ook al gaat het nu supergoed met hen, ik wil dat ze zo min mogelijk troep door pijnstilling binnen krijgen.
Vandaar onze (Leida en ik) keuze

Leida heeft een wereldwijd netwerk van dierenartsen via een maillijst waar ze de vraag over Adequan een paar weken geleden heeft gesteld.
Daar kwam uit dat er behoorlijk wat positieve ervaringen zijn.
De procedure is een serie injecties, 2x per week gedurende 3 weken, 6 injecties dus. Dit herhaal je dan na een maand.
Helaas werkt het niet altijd, maar ik wil alles geprobeert hebben voor mijn kanjers

Zo 16 Mrt, 2008
Leida Visée heeft de Adequan binnen en morgen gaan we starten met de serie injecties
Ik hoop zo van harte dat het aan gaat slaan en dat Boris heel soepel minstens de 16 gaat halen

Het gaat overigens geweldig goed met hem.
Dagelijks doet hij nu 1 wandeling van 30 minuten, 1 van 20 min. en 3 á 4 keer wandelingetjes van 10 á 15 minuten
Als hij lang heeft gelegen staat hij ietwat moeizaam op maar wandelt direct daarop vrolijk rond.
Gelukkig heeft hij er geen moeite mee dat ik met Amber en Damey 1 lange wandeling maak.
Ik zeg dan tegen hem, blijf jij maar lekker thuis en hij loopt naar de bank en kruipt op zijn Gotland Pelslam velletje

Amber gaat ook de Adequan behandeling ondergaan omdat zij flink wat arthrose heeft in haar hak.
Ze heeft gelukkig weinig last doordat ze nu om de 36 uur Cortaphen slikt, maar de hoop is dat ze na de Adequan behandeling in elk geval om de 48 uur kan volstaan met Cortaphen...

Ma 17 Mrt, 2008
Het 'vloeibare goud' zit er in.
We hebben besloten om Damey óók te doen, dus alle 3 hebben ze nu de eerste injectie gekregen.
Donderdag de volgende

Leida heeft nog contact gehad met een arts uit Atlanta die haar senior sledehonden vanaf 7 jaar al langere tijd maandelijks een injectie Adequan geeft en ze doen het er grandioos goed op.

Di 25 Mrt, 2008

Leida heeft bij alle 3 de labbers de derde injectie gezet!
Ik kan bij Boris en Amber écht al veranderingen zien.
Boris heeft geen enkele last meer van zijn elleboog en staat al veel soepeler op als hij wat langer heeft gelegen.
Amber die sinds ze Cortaphen slikt al veel minder last had van haar hak, (zelfs niet meer een paar stapjes mankte, maar wel even moest blijven staan om wat te rekken en strekken met haar achterpoot) gaat nu ook veel beter.
Als Amber nu opstaat kan ze direct weglopen zonder eerst te strekken!
De Adequan slaat aan bij mijn kanjers!

Ze krijgen nu nog om de 36 uur 2 tabletten Cortaphen en ik ga ervan uit dat ik vanaf volgende week om de 48 uur kan gaan geven

Di 01 Apr, 2008 12:13

Update mijn drietal aan de Adequan
Vanmorgen hebben ze alle 3 de vijfde injectie Adequan gekregen

Ik ben zo blij dat Leida mij hierop geattendeerd heeft, het werkt zo geweldig goed!

Boris en Amber krijgen nu nog maar om de dag 2 tabletten Cortaphen
Amber heeft zich vorige week een keer verstapt (denk ik) en liep toen 1 avond wat mank, ik baalde natuurlijk behoorlijk
Gelukkig liep ze de volgende morgen alweer als een kievit!
Zo snel herstelde ze voorheen echt nooit!

Nu Boris,
Mijn superkerel van 13 jaar jong heeft geen enkele last meer van zijn elleboog, sterker nog, als hij opstaat lijkt hij wel een jonge hond!
Het is opstaan en wandelen, maar meestal is het opstaan, dansen en uitdagen zonder ook maar een greintje stramheid of pijntjes

Leida heeft zijn elleboog vorige week goed onderzocht en hij kan alles zonder beperking en reageerde op geen enkele manier wat eventueel kon duiden op pijn
Zijn elleboog voelt ook goed aan, geen overvuld gewricht meer, een elleboog als van een jonge hond

Damey krijgt sinds vandaag ipv 1 1/2 tabletje prenison, 1 1/3 tabletje om de dag
Ik hoop zooooo dat dit goed mag gaan en dat we heel langzaam aan de prednison nóg verder af kunnen gaan bouwen...
Maar als dat niet kan gaat ze 'gewoon' weer terug naar 1 1/2 tabletje om de dag
Daar doet ze het ontzettend goed op.
Alle eerdere pogingen om de pred te minderen lukten niet omdat ze dan na 2 dagen al!!! last kreeg van haar A.I. ziekte
Hopen en duimen dat bij haar de Adequan ook zijn werk doet
Laatst gewijzigd door Boris-Amber-Damey op vr 04 apr 2008, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door