Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#932514
Kruimel schreef: Jeetje, da's balen joh  :-\ arme Boy!

Ik zou idd vit C bijvoeren en verder zijn cranberry en appelazijn een mogelijkheid om te verzuren. En zorgen dat hij nu echt veeeeel drinkt om de blaas door te spoelen, dus water met een scheutje bouillon of melk, water door zijn eten e.d.
Door Lizzy
#932528
pippy schreef: Ik heb gebeld en het is Struviet.

Ze reageerde wel grappig eigenlijk  ;D Ze zegt...tuurlijk heb ik gekeken.
Ten eerste moest ik wel want het was zo in de urine niet te zien dat hij blaasgruis had. Ten tweede anders had ik geen advies kunnen/mogen geven over dat je moet proberen zijn urine wat zuurder te krijgen.
Moest wel lachen hoe ze het zei.

Maar goed het is Struviet en dus kom ik weer bij mijn vragen uit mijn eerste post terecht.
Maar nu mijn vragen:
* wat kan ik geven om de urine zuurder te maken?
Ik heb al ergens iets gelezen over Cranberry, maar geldt dat ook voor honden?
Ja, vitamine C (ascorbinezuur), cranberry en appelazijn. En dit geldt ook voor honden. Ik zou beginnen met 1000 mg vitamine C (nogmaals, wel de ascorbinezuur nemen en niet Ester C of calciumascorbaat, die verzuurt niet). En met de helft van de dosering voor mensen cranberry. Als dat niet genoeg is, nog een scheutje appelazijn erbij.
* wat kan ik met het voer doen?
Zeg maar even voor het gemak dat ik Bibi voer met af en toe BARF dingen 85/15%.
Dit kun je gerust blijven voeren. Ik zou je aanraden voorlopig niet teveel vleesbot te geven.
Het liefst blijf ik op KVV voor 85%, tenzij het echt niet anders kan natuurlijk want de gezondheid van Boy gaat voor !!!
Zelf samenstellen heeft altijd de voorkeur, dan weet je wat je geeft. Maar als je graag Bibi blijft geven, prima. Volgens mij zit er geen premix in Bibi. Dat zou positief zijn, want die premix moet je nu even niet hebben. Vraag dat voor de zekerheid anders even aan de fabrikant. Als er wel premix in zit: zou ik zelf gaan samenstellen. Premix bevat (vind ik) teveel kunstmatig mineralen bij struviet.
* Zijn er vleessoorten die ik beter niet kan geven of juist wel?
Sorry maar zalmkop oid lust hij niet, wel vis uit blik. 

Nee hoor, je kunt alles blijven geven.
* kan ik verder nog iets specifieks doen?
Zoals Kruimel al schrijft, laat hem voldoende drinken om door te spoelen. Krijg hij nou een AB? Zo ja, zou ik zeker ook probiotica geven.
Door *wendy*
#932965
bura schreef: Als hij (mannetje?) nog steeds bloed plast, maak een echo van zijn bukholte- alle organen/prostaat...
Nadat ik hem net uitgelaten heb neem ik dit zeker in overweging.
Het leek net bijna puur bloed ondanks dat hij al vanaf woensdagavond aan de antibiotica zit.  :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#932966
pippy schreef: Nadat ik hem net uitgelaten heb neem ik dit zeker in overweging.
Het leek net bijna puur bloed ondanks dat hij al vanaf woensdagavond aan de antibiotica zit.  :'(
Reststoffen van de Ab kunnen de urine ook rood verkleuren. In jouw geval misschien extra rood :-\
Sterkte met het manneke!
Door *wendy*
#933437
Vanavond heeft mijn "oude" DA dienst. Heb net gebeld en ik ga vanavond toch weer langs. De eerste plas die hij doet LIJKT blank, maar hoe leger zijn blaas word hoe roder zijn urine.  :'(
Ook hij vroeg of Boy pijn had. Nee het lijkt van niet, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het niet goed is. Voelde gisterenavond ook een bobbel op zijn buik onder zijn borstbeen. Gek word je ervan als je ziet dat je hond niet in orde is, maar je kunt zelf niet zeggen (en de DA schijnbaar ook nog niet) wat er echt mis is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#933512
Zelf voel je vaak het beste aan dat er 'iets' niet in orde is met je hond. En soms is dat met een bloed of urine onderzoek (nog) niet aan te tonen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat er niets aan de hand is.
Ik hoop dat de DA vanavond iets kan ontdekken. Sterkte en knuffel voor Boy :-*
Door *wendy*
#933519
Femke schreef: verliest hij ook bloederige druppels in huis?
Nope. Ook aan zijn piemeltje is niets te zien.
De eerste urine bij het uitlaten LIJKT ook bloedvrij te zijn.
Maar zodra zijn blaas leger word, word de urine roder en roder.
Door Femke
#933524
zou het niet zo kunnen zijn dat ergens in de penis of de plasbuis een beschadiging zit, en dat die steeds tijdens het plassen weer open gaat?

Ik vroeg van die druppels omdat het anders ook nog prostaatproblemen zouden kunnen zijn. Of is Boy gecastreerd?
Door *wendy*
#933537
Boy is gecastreerd. Bij de eerste eigenaar al (wij zijn nr 4) op 8 maanden oude leeftijd.
Maar toch schijnt dat nog geen garantie voor geen prostaatproblemen te hoeven zijn. Echter de kans is minder.

Ga vanavond even vragen of echo niet slim is te doen. Heb in beide DA's vertrouwen, maar deze net iets meer. Vraag me niet waaraan het ligt, maar hij komt doortastender over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door