Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#933018
Ik kwam in de vries nog bramen tegen, geplukt uit mijn tuin in de herfst.
Ik was eerst van plan er jam van te maken , maar vraag me af of ze ook door de groente / fruitmix kunnen.
Hebben ze nog iets gezonds ?

Marijke
Door Antonia
#933031
Persoonlijk stop ik nooit fruit in de groentemix, ik houd dat gescheiden.

Alhoewel de bramen na het ontdooien wat vitamines zullen verliezen (vers in natuurlijk altijd beter) kun je ze nog prima gebruiken. Mijn honden vinden wat bramen in hun biogarde yoghurt wel te waarderen.
Door marsieyenna
#933034
Antonia schreef: Persoonlijk stop ik nooit fruit in de groentemix, ik houd dat gescheiden..
Ik houd het ook gescheiden, maar bedoel eigenlijk meer in de fruitmix.
De honden plukken in de herfst ook zelf bramen, dus ze zullen ze wel lekker vinden.

Marijke
Gebruikersavatar
Door pike
#933041
Mijn honden lusten wel de in het wild groeiende bramen en frambozen, maar niet de gecultiveerde soorten uit de winkel  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#933067
marsieyenna schreef: Ik houd het ook gescheiden, maar bedoel eigenlijk meer in de fruitmix.
De honden plukken in de herfst ook zelf bramen, dus ze zullen ze wel lekker vinden.

Marijke
Dat zal ze best nog wel smaken. Ik heb hier laatst hetzelfde gedaan met een bak frambozen. Zomers plukken ze die ook zelf zo van de struik af, maar uit de vries hadden ze er ook helemaal geen problemen mee. Ze zullen qua voedingswaarde minder zijn dan hun verse soortgenootjes, maar meestal is fruit toch niet meer dan een extraatje.
Door roefus
#933788
Ik had nog wat kersen in de vriezer en een zakje frambozen. Heb ik door wat yoghurt gepureerd...en dat hebben ze lekker opgegeten  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door