Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door xhofleer
#932971
mijn hond heeft uitslag en jeuk rond zijn snoet en ogen en rode verdikkingen in zijn oren.de dieren arts zegt dat het een allergie kan zijn.het is en amstaff van 8 1/2 maand.toen 8 weken was at hij proplan brokken met duck burgers en carnibest onder elkaar ,hij kreeg toen puistjes opzijn buik en in de oksels .ben toen helemaal over gegaan naar carnibest ,het is toen een tijd goed gegaan .maar mijn dieren arts zij dat een hond ook brokken nodig had  ,ook al waren het complete voedingen.ik ben toen smorgens  proplan proformens brok gaan geven en s"avonds carnibest.na een paar weken is de ellend begonnen ,jeuk ,krabben,kale plekken,maar alleen aan zijn kop.verder heeft hij een mooie vacht en ook geen puistjes meer.mijn da zei dat ik op een hypoallergene brok moest ,doe ik all 4 weken.zelf denk  dat hij messchien teveel eiwitten heeft binnen gekregen omdat ik brokken(30%eiwit)samen mett carnibest heb gegeven. DA wou hem aan de prednison zetten,nou dat doe ik dus niet.heeft iemand messchien hier ervaring mee.ik weet het ook niet meer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#932993
De oplossing lijkt mij vrij simpel. Weg met die brokken. Een compleet kvv is net zo compleet als een brok, dus dat je hond die perse nodig zou hebben is de grootste onzin.
Door Antonia
#932994
Volgens mij heb je intussen meer ervaring dan je zelf in de gaten hebt.

Toen je stopte met de brokjes ging het beter en toen je weer brokjes ging geven werd het probleem weer erger.
Oftewel: wat voeding betreft niet luisteren naar de dierenarts en accuut stoppen met brokjes.
Door *wendy*
#932995
Ik ga met mijn voorgangsters mee. Je geeft zelf eigenlijk je oplossing al.
Volledig vers geen last, zodra je brokjes ging geven ging het weer mis.
Dus maak iemand blij met die brokken (asiel ofzo) en ga lekker weer vers voeren.  ;)
Door miik
#932999
Ja, hier ook...
Mijn kleine hondje Mickey gaat op vlees heel erg goed.
Maar als ze dan weer ergens brokken krijgt (of Frolic oid) dan is het mis en krijgt ze weer jeuk. Aan haar pootjes en haar oren !
Ik zou absoluut stoppen met de brokken en eventuele snoep dingen !
Door petra-amsterdam
#933050
Nog eentje? :D
Mijn Duitse Herder was al helemaal kaal en ziek van de Prednisonkuurtjes en andere snufjes die onze  da op hem losliet. Heeft daar, en zeker aan de ''speciale brokken'' vast een mercedes aan over gehouden ;D
Tot....Peet2 kwam met haar anti-rotzooi , vers vlees....en raad eens? ''Zomaar'' genezen en de baas (moi dus) ook 8)
Momenteel hebben we nog zo,n mooi voorbeeld hier , ook een AM-Staff met jeuk en kale plekken. Overgehouden aan ,n weekje uit logeren met jawel ::) Hypo-alergene Hondenbrokken ::) ''kon geen kwaad'' dachten ze....dus wel!
Lekker eigenwijs zijn hoor, gewoon vers geven!
Laatst gewijzigd door petra-amsterdam op zo 16 mar 2008, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jover
#933176
Die problemen hadden wij hier ook,advies ook hetzelfde als bij jou speciale brok en prednison.
Wij hebben op advies vers gevoerd en kvv zonder graan,gaat goed,nu laat ik bij haar ook de kipprodukten weg, nu gaat het nog beter met haar nergens meer last van.
Zij had heel veel last van haar oren,likken aan de poten e.d.

groetjes jolanda 
Door gitta
#933418
hallo,
mijne hond had dat ook,,,2jaar gesukkeld,,vers eten beginen geven tegen de raad van de DA in en hij heeft het nooit meer gehad,,en is nu bijna 7 jaar!


maar je moet uitsluiten dat het ook geen huismijt of andere kleine ongedierte,,dat kan je simpel oplossen met tea tree olie,,,zoek op het net voor verder info!,,ook spreken er sommige dat product tegen(te goed koop denk ik! lol)
maar ik heb met dat product al zoveel goede ervaringen met de honden,tegen vlooie teken muggenbeten op de oren enz alle ongedierte en ook schimmeldodend!

zo suc6  mvg gitta
Door gitta
#933436
gitta schreef: hallo,
mijne hond had dat ook,,,2jaar gesukkeld,,vers eten beginen geven tegen de raad van de DA in en hij heeft het nooit meer gehad,,en is nu bijna 7 jaar!


maar je moet uitsluiten dat het ook geen huismijt of andere kleine ongedierte,,dat kan je simpel oplossen met tea tree olie,,,zoek op het net voor verder info!,,ook spreken er sommige dat product tegen(te goed koop denk ik! lol)
maar ik heb met dat product al zoveel goede ervaringen met de honden,tegen vlooie teken muggenbeten op de oren enz alle ongedierte en ook schimmeldodend!

zo suc6  mvg gitta
over tea tree    http://www.dierenhonk.topforums.be/viewtopic.php?t=5589
Door xhofleer
#941873
mijnhond is inmiddels uitslag vrij,en de wondjes zijn allemaal genezen zelfs zijn haren zijn al weer terug.ik heb heel veel verandert in huis,mijn wollen tapijten uit huis gedaan,nieuwe eetbakken had eerst nikkelen nu porseleinen,geen honden dekens meer maar een katoenen dekbed en ik gebruik geen waspoeder meer voor zijn dekbed maar geraspte unicurazeep.ik heb ook verschillende planten uit mijn tuin gehaald bijv;rhodondendron en klimops,want daar zat hij nog wel eens aan.ik ben niet meer in het bos geweest.ik zit momenteel nog steeds aan die,PRINS hypoallergie brok lam rijst,zonder kip en granen.ik weet nu niet precies waar  hij allergies voor is ,maar ga binnen kort weer vlees geven ,maar wel een soort tegelijk,bijv allen rund ,of lam,of kip om uit te proberen waar hij nou allergies voor is.hij heeft alleen nog een paar rode plekjes in zijn oren,daar heb ik tea tree olie voor bestelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door