Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#92954
Ik ben nu sinds een paar maanden aan het zelf samenstellen. Het gaat allemaal tot zover nog prima.
Ik heb nu bijna 2 weken een menu bijgehouden, dat zal ik zondag hier posten, zodat ik kan horen of ik op de goede manier bezig ben.
Maar ik vraag me ook af of het, vooral in het begin, zinvol is om eens een bloedonderzoek te laten doen, om te controleren of hij geen tekorten heeft.
Ik begon hier eigenlijk aan te denken toen het mij een tijdje terug opviel dat Tommie soms als een oud bejaard hondje achter mij aan loopt te sjokken als we in het bos wandelen (hij loopt dan los). Tommie is nu anderhalf, dus zou toch eigenlijk nog als een dolle jonge hond rond moeten sjeezen en zich uitleven ???
We gaan wel zeker 3 tot 4 keer per week naar het bos, dus het is wel gewoon voor hem , maar toch.
Meestal rent hij wel als een gek rond en speelt met andere honden. Maar soms loopt hij ook echt achter mij aan te sjokken als een of ander bejaard oud hondje..... :-\
Ik twijfel heel erg of dit nu wel of niet normaal is, daarom dus ook mijn gedachte of het misschien nuttig zou zijn in het begin van het zelf samenstellen, met regelmaat even het bloed te laten controleren?
Laatst gewijzigd door Marion op vr 07 mei 2004, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#92958
Als het je bezorgdheid of twijfel weg zou kunnen nemen dan zou ik het zeker doen. Misschien heeft die wel iets anders onder de leden wat los staat van zijn voer, maar waardoor die zich bij tijd en wijle wat minder voelt.
Door Marion
#92966
Angelique schreef: Als het je bezorgdheid of twijfel weg zou kunnen nemen dan zou ik het zeker doen.
Daar heb je ook eigenlijk helemaal gelijk in :P
Zou ik nog op iets speciaals moeten laten prikken?
Door Marion
#93059
Een tijdje terug had iemand met ook een JR ongeveer ditzelfde met haar JR. Zij is toen naar de da geweest en het bleek om een worminfectie te gaan.
Ik ga nu morgen meteen even naar de da. Maar ik benhier wel van geschrokken omdat ik natuurlijk al een paar maanden rauw geef........ Zou hij omdat hij nog in de begin fase van het barfen zit bevattelijker zijn voor worm infecties, omdat zijn maag er toch nog aan moet wennen???
Ik geef veel vlees van de AH en orgaanvlees van de marokkaanse slager. Ik vries alles eerst in.
Zou hij dan toch een wormbesmetting op hebben gelopen?
Als dit zo is dan vrees ik dat hij het al langer heeft, want hij heeft deze "klachten" al een vrij lange periode. :-[
En stel dat het nu een wormbesmetting is wat voor medicijnen moet ik dan evt meenemen?
Ik heb geen idee hoe mijn da tegenover BARF staat...... ik hoop niet dat hij me erop aanvalt, want daar heb ik geen zin in :(

Hebben jullie nog advies hoe je wormbesmetting kan voorkomen en vooral hoe je het kan genezen??

Ikm weet natuurlijk nog helemaal niet zeker of het een worminfectie is maar ik loop graag op de zaken vooruit zal ik maar zeggen :P
Gebruikersavatar
Door Nitus
#93090
Wormen loopt een hond zomaar op hoor Marion. daar hoeft ie maar voor aan een drol van een andere hond met wormen te snuffen, of de bek van die hond af te likken. Als jouw hond in contact is geweest met die bewuste JR dan heb je dus grote kans dat jouw hond ook besmet is. Ik zou maar eens een wormenkuurtje halen, of zijn ontlasting op wormen laten controleren.
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 07 mei 2004, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#93104
Marion schreef: Dus ik kan het beste ook een beetje ontlasting meenemen naar de da morgen?
Ja, maar ik geloof dat je het eigenlijk van 3 dagen moet hebben omdat er niet elke dag eitjes mee naar buiten komen? Er was iets mee maar ik weet dus niet meer precies wat. Maar wat meenemen kan natuurlijk geen kwaad.
Door Lizzy
#93276
Wormen krijgt hij niet van rauw vlees hoor! Laat je dat ook door de DA niet wijsmaken!

Wat ik begreep uit de reactie van Tannetje, kun je mest van 2 of 3 dagen verzamelen en deze bij elkaar doen. En volgens mij is 2 dagen mestcontrole ook voldoende.

Maar goed, misschien toch geen gek idee om even een algeheel bloedonderzoek te laten verrichten.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 08 mei 2004, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#93281
balupa schreef: Ik wil ook mest controle laten doen moet je de ontlasting koel bewaren.
Poeh! Goeie vraag... ik heb de mest niet verzamelt maar direct naar de DA gebracht (da's dus duurder!), dus ik weet het antwoord eerlijk gezegd niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#93284
balupa schreef: Ik wil ook mest controle laten doen moet je de ontlasting koel bewaren.
Ik denk het niet aangezien je normaliter voedsel koelt om te voorkomen dat er zich andere culturen in ontwikkelen. Zou je de mest koelen, schiet je misschien je doel voorbij om te zien of de eitjes uitkomen. Ik zou het eerder warm bewaren, hondenlichaamstemperatuur, oid.
Door ~anna~
#93286
Angelique schreef:

Ik denk het niet aangezien je normaliter voedsel koelt om te voorkomen dat er zich andere culturen in ontwikkelen. Zou je de mest koelen, schiet je misschien je doel voorbij om te zien of de eitjes uitkomen. Ik zou het eerder warm bewaren, hondenlichaamstemperatuur, oid.
Bedankt!
Door Lizzy
#93287
Als je het warm bewaard, krijg je dan juist niet het probleem dat er allerlei culturen ontstaan waardoor de DA nauwelijks nog kan zien of er wormeneieren in de mest zitten?
Door Lizzy
#93292
balupa schreef: Degene die dit soort onderzoekjes doet weet het vast wel ;D
Bedoel je dat je ff gaat bellen met je DA? ;D

Da's misschien wel zo slim!

Laat het ons ook alsjeblieft weten?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 08 mei 2004, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door