Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kittenMila
#932064
Lisa is nu een half jaar en toen ik haar kreeg had ze last van niesziekte. Dit hebben we nooit helemaal onder controle kunnen krijgen, ze heeft meerdere keren een ab-kuur gehad maar ze niest nog steeds als ze zich inspant, je kunt haar dan ook horen adem halen.

Nu had ik de afgelopen week al het vermoeden dat het weer wat erger aan het worden was, totdat ze het gisteravond benauwd kreeg. Ze ademde een tijd door haar mond. Later ging het gelukkig weer over.
Maar vanmorgen begon ze weer te niezen en kwam er groene snot (sorry beetje smerig onderwerp) met wat bloed uit!!!!!!

Hoort dit ook bij Niesziekte? En zal het inmiddels een chronische niesziekte zijn? Ik ben me rot geschrokken.

Uiteraard heb ik meteen de da gebeld en kan vanavond terecht, dus nog even afwachten.
Lisa is er niet minder speels om en ze eet prima.
Door YaYa
#932092
Ik denk dat het ondertussen wel chronisch geworden zal zijn. En het bloed kan erbij horen. Dat betekent dat ze zo hard geniest heeft, dat er in haar neusje een beschadiging zit door het niezen (een gesprongen bloedvat of zo). Dit geneest ook wel weer alleen als ze vaak moet niezen duurt dat wat langer.
Dus op zich zou ik me daar geen zorgen over maken. Wel is het natuurlijk heel vervelend.
Heb je eventueel zithromax al eens meegekregen? Dit is echt een paardemiddel en werkt supergoed bij niesziekte.
Door kittenMila
#932093
YaYa schreef: Ik denk dat het ondertussen wel chronisch geworden zal zijn. En het bloed kan erbij horen. Dat betekent dat ze zo hard geniest heeft, dat er in haar neusje een beschadiging zit door het niezen (een gesprongen bloedvat of zo). Dit geneest ook wel weer alleen als ze vaak moet niezen duurt dat wat langer.
Dus op zich zou ik me daar geen zorgen over maken. Wel is het natuurlijk heel vervelend.
Heb je eventueel zithromax al eens meegekregen? Dit is echt een paardemiddel en werkt supergoed bij niesziekte.
Zithromax?? Dat ken ik niet, wat is dat voor middel? Neusdruppels ofzo? Zal er vanavond eens naar vragen.
Door YaYa
#932131
zithromax is een heel zwaar ab. Het is poeder en zit in een flesje en dan moet je dat met water aanmaken en met een spuitje geven. Je hebt er maar heel weinig van nodig.
Misschien dat je da er nog nooit van gehoord heeft of dat hij er niet over begonnen is omdat ze nog kitten is.
Ben er ook geen voorstander van om kittens zulke zware ab te geven maar heb het wel een keer gedaan. Er was niks dat hielp en de kleine werd alleen maar zieker en zieker dus toen toch maar zithromax gegeven. En dat sloeg dus wel aan.
Door kittenMila
#932511
YaYa schreef: zithromax is een heel zwaar ab. Het is poeder en zit in een flesje en dan moet je dat met water aanmaken en met een spuitje geven. Je hebt er maar heel weinig van nodig.
Misschien dat je da er nog nooit van gehoord heeft of dat hij er niet over begonnen is omdat ze nog kitten is.
Ben er ook geen voorstander van om kittens zulke zware ab te geven maar heb het wel een keer gedaan. Er was niks dat hielp en de kleine werd alleen maar zieker en zieker dus toen toch maar zithromax gegeven. En dat sloeg dus wel aan.
Lisa is er gelukkig niet heel ziek van. Ze heeft een langwerkende ab kuur via een injectie (weet niet meer hoe het heet) gehad.
Heb gevraagd of dit nu chronische niesziekte was en dat beaamde hij.
Ook heb ik nog even gevraagd naar haar gewicht, ze is wat aan de dikke kant en dat vond de da ook.
3 x raden wat ik haar maar moest gaan geven......................................... juist BROKKEN!!
Nou mooi niet, die komen er hier niet meer in, blijf lekker doorgaan met kvv en in de toekomst barf.
Laatst gewijzigd door kittenMila op vr 14 mar 2008, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#932611
Dat is Convenia. Het nare van langwerkende prikken is dat de concentratie langzaam daalt in het bloed en er zo gemakkelijker resistentie ontstaat.
Ik zou haar weerstand opbouwen met kruiden en reinigingskuren.

Ik heb wel een combinatie die vaak goed helpt bij chronische nies. Er zit onder andere Euphrasia (ogentroost) en Vlierbes in.
Door kittenMila
#932615
Hitam schreef: Dat is Convenia. Het nare van langwerkende prikken is dat de concentratie langzaam daalt in het bloed en er zo gemakkelijker resistentie ontstaat.
Ik zou haar weerstand opbouwen met kruiden en reinigingskuren.

Ik heb wel een combinatie die vaak goed helpt bij chronische nies. Er zit onder andere Euphrasia (ogentroost) en Vlierbes in.
Zou je me die combinatie willen geven? Ik wil het beste voor haar, dus als ik haar er op die manier mee help?

Alvast bedankt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door