Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke en Petal
#931042
Naast haar Bibi krijgt Petal geregeld een eendenek of rauwe sardine. Soms haal ik ook wel eens een mergpijpje. Het merg haal ik eruit, omdat ik niet weet of ze dat mag en dan laat ik het botje door haar afkluiven. Is dit juist of mag ze dat merg wel hebben? Het is natuurlijk wel vet, maar Petal is momenteel aan de magere kant.
Door Nynke
#931128
Hoi Anneke, geef je het rauw of gekookt ? 

Vroeger, onwetend als ik was :-X, liet ik de mergpijpen een half uur koken voordat ik ze aan de honden gaf om te knabbelen. Nu geef ik ze nooit meer ::) ::)
Door Anneke en Petal
#931137
Nee Nynke, ik geef het rauw en blijf er altijd bij. Als ze de vleesrestjes eraf heeft geschraapt, dan doe ik hem weg. Maar juist nu Petal iets te mager is, dacht ik dat het merg misschien wel goed zou zijn omdat het vet is. Dan laat ik het er lekker inzitten dus. Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Door Riek
#932338
Dan ne even een blonde vraag...
Waarom gooi je het mergpijpje weg?
Ik heb twee papillons, en heb de grootste mergpijpjes, die in het vak lagen, gekocht, en ze hebben zoveel plezier met dat lege bot.
Ze blijven er mee spelen en proberen nog steeds om er "iets" af te kluiven.
En het gat is zo groot dat hun kaak er niet in vast blijft zitten.

Doe ik nu iets verkeerds??
Door tieneke
#932348
[quote="Riek"]
Dan ne even een blonde vraag...
Waarom gooi je het mergpijpje weg?
Ik heb twee papillons, en heb de grootste mergpijpjes, die in het vak lagen, gekocht, en ze hebben zoveel plezier met dat lege bot.
Ze blijven er mee spelen en proberen nog steeds om er "iets" af te kluiven.
En het gat is zo groot dat hun kaak er niet in vast blijft zitten.

Doe ik nu iets verkeerds??
[/quote]
Ik wil over een tijdje de gebitjes van je hondjes wel eens zien met deze pure tandenslopers  ;)
Gebruikersavatar
Door Riek
#933760
Okay, nou bedankt.
Ik heb er niet bij stilgestaan dat dit zo'n schade aan het gebit kon opleveren.
De botten verdwijnen dus direct in de kliko.
Door roefus
#933764
Ach ja, ik geef ze nu nooit meer, botsoorten genoeg tenslotte.
Maar vroeger kookte ik mergpijpjes...de honden haalden het merg eruit, en het vlees werd eraf gehaald.
De rest was 'speelgoed'....geen hond hier die er verder aan knaagde...maar als speelgoed vonden ze het leuk. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door