Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Brecht
#932273
ik heb Anderz vanavond voor het eerst kipkarkas gegeven ( niet helemaal, ong. 300 gram) en heb daar ong. 200 gram runderpens bijgedaan... Alleen nu heeft die muts de kip met smaak opgegeten en de pens laat ze liggen. Kan het kwaad dat ze alleen de kip opheeft? Het was wel wat bevleesd maar niet overdreven veel...

Zijn er trouwens meer honden die mutsen met pens? ik dacht dat dat je van het was voor een hond :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#932278
Tja, het was voor de eerste keer fijner geweest als ze gewoon de pens erbij opgegeten had, maar het is niet anders. Kipkarkas, is redelijk zacht bot, dus eigenlijk verwacht ik geen problemen.

Hier mutsen ze niet met pens, maar dat zegt niet zo veel, want echt mutsen doen ze hier helemaal niet.
Door tieneke
#932353
Edelgrijsje schreef: Bij mijn hond gaf kipkarkas ook geen problemen  :)
Als het goed bevleesde karkassen zijn geeft dit normaal gesproken ook geen problemen.
Bij vrij kale botten altijd wat spiervlees of orgaan vooraf geven.
Door Nynke
#932364
tieneke schreef: Als het goed bevleesde karkassen zijn geeft dit normaal gesproken ook geen problemen.
Bij vrij kale botten altijd wat spiervlees of orgaan vooraf geven.
Moet dat speciaal vooraf Tieneke ??  Dat heb ik nog niet eerder gelezen meen ik :-X :-[
Ik dacht gewwon erbij, zodat ze zelf uitmaken wat ze het eerst opeten :-X
Door tieneke
#932373
Nynke F schreef: Moet dat speciaal vooraf Tieneke ??  Dat heb ik nog niet eerder gelezen meen ik :-X :-[
Ik dacht gewwon erbij, zodat ze zelf uitmaken wat ze het eerst opeten :-X
Als je het vooraf geeft weet je zeker dat ze het eerst opeten  ;)
Zelf zou ik het vooraf geven zodat het een bodempje vormt.
Door Brecht
#932408
misschien had ik idd beter de pens eerst kunnen geven en als ze die dan evt wel opgegeten zou hebben dan pas de kip anders een vaste dagje en morgen weer proberen... weer wat wijzer  :)
Door Nynke
#932432
tieneke schreef: Als je het vooraf geeft weet je zeker dat ze het eerst opeten  ;)
Zelf zou ik het vooraf geven zodat het een bodempje vormt.
okido :D :D :D 
Door Huskymeisje
#933123
Ik geef altijd eerst datgene waarvan ik weet dat ze het laten liggen wanneer ik ze eerst iets geef waar ze dol op zijn, maar wat ze wel eten wanneer ze dat als eerste krijgen. Meestal gaat dat om een organenpakketje. Wanneer ze eten krijgen waarvan ik weet dat ze beide soorten heerlijk vinden geef ik het ook gewoon tegelijk.
Door Staftime
#933589
Romeo heeft wel een keer een verstopping gehad door kipkarkas, en daar heeft hij toen wel CB bij gegeten als ik me goed herinner.
Maar tegenwoordig geef ik altijd iets van spiervlees vooraf, en nooit meer ergens last van gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door