Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Amanda82
#931541
Mijn kleine kat heeft weer wat nieuws. Hij is zo gek op Carnibest dat het zo snel mogelijk naar binnen moet. Brokjes deed hij een stuk langer over dan Nasty (de andere kat), maar met Carnibest is hij veel eerder klaar.
Met als resultaat dat hij het uitspuugt. Niet altijd, maar het gebeurt regelmatig. Vers vlees gaat beter, daar moet hij meer op kauwen en blijft er dan ook gewoon in.
Hoe kan ik voorkomen dat hij zo schrokt? Eventueel mengen met vlees waar hij wat meer op moet kauwen? Of over meerdere keren per dag verdelen (hij krijg nu 2x per dag)?
Door Mevroi Kruim
#931543
Barf geven zou ik zeggen, als hij dat niet naar binnen schrokt maar netjes kauwt.
En anders idd kleine porties meerdere keren per dag. Maar dikke kans dat hij daar nog meer van gaat schrokken omdat hij dan nooit echt lekker voldaan is. Kleine beetjes geven dan geen problemen met kotsen maar het schrok-probleem los je er denk ik niet mee op.
Door Loeka
#931848
Ik heb er ook zo één. Een vreselijke schrokker. Hij is bijna 6 en heeft nooit anders gedaan  >:( en zal het altijd blijven doen denk ik.

Toch gaat het nu een stuk beter dwz hij gooit het er niet zo snel weer uit. Ik geef hem apart van de anderen eten en prak de CB stevig op zijn bordje. Hij moet dus in ieder geval moeite doen om dat er af te krijgen waardoor hij de CB niet zo snel binnen krijgt.
Door YaYa
#931962
Hier ook een. Een flinke maine coon dame van maar liefst 7 kg die eerst haar buikje helemaal volschrokt (en gezien haar grootte is dat heeeeeel veel) en vervolgens alles net zo hard weer uitkotst >:(
En het baasje ruimt wel weer op. En begint ze weer vrolijk opnieuw aan de cb en dan zonder schrokken en overgeven.
Door Chubby
#932000
Allereerst: aanbieden op kamertemperatuur!

En ik kan je de tip geven om af en toe iets groots aan te bieden wat je kat zeker niet in één keer op kan en wat hij niet kan opschrokken. Laat hem maar zijn buik goed rond eten tot hij burpt  ;) De dagen erna zal hij veel relaxter eten!

Murdock was eerst ook zo schrokkerig. En makkelijk spiervlees komt er ook wel eens uit als hij te snel heeft gegeten. Maar ik geef af en toe bijvoorbeeld een braadkuiken, waar hij echt zijn best voor moet doen en zijn buik aan vol mag eten. Dan is 'ie helemaal tevreden voor langere tijd..
Door YaYa
#932011
Jaaaah, maar dat blieft madam niet. Ze lust nog niet eens kipfilet. De cb gaat goed maar alles wat niet gemalen is, moet ze dus echt niet.
Door Amanda82
#932054
Ik heb ze gisteren eens goed bestudeerd tijdens het eten.
En het schrokken valt eigenlijk wel mee. Het duurt ook 2 uur voordat het eruit komt, dus niet meteen. In die tussentijd loopt hij af en toe te smakken, wat denk ik betekent dat hij misselijk is.

Zou het kunnen dat hij het gewoon niet zo lekker vindt? Maar honger heeft en het daarom wel gewoon eet?

Het verse wat ik geef blijft er namelijk wel in. Schouderriblap, kippenpoot, kipfilet, koolvisfilet.
Door YaYa
#932091
Dan is dat wel anders dan bij die van mij. Die gooit het er nl gewoon gelijk uit. En gaat dan weer verder.
Als het bij jouw kat 2 uur duurt voordat het eruit komt, is het denk ik geen kwestie van schrokken. Maar ja, wat dan wel?
Door Loeka
#932094
YaYa schreef: Dan is dat wel anders dan bij die van mij. Die gooit het er nl gewoon gelijk uit. En gaat dan weer verder.
hihihi die van mij psies zo 8) Als het weer zo ver is, dan horen de anderen het en komen ze al aangestormt om het snel op te vreten :buck2:
Als het bij jouw kat 2 uur duurt voordat het eruit komt, is het denk ik geen kwestie van schrokken. Maar ja, wat dan wel?
Lijkt mij ook niet. Als het van het schrokken is, gooien ze het er meteen uit.
Door YaYa
#932129
Loeka schreef: hihihi die van mij psies zo 8) Als het weer zo ver is, dan horen de anderen het en komen ze al aangestormt om het snel op te vreten :buck2:
Getver :puke:
Dat doen ze dan bij mij niet. De cb is dan net vers neergezet dus zitten ze lekker nog daaraan te knagen als madam het er weer uitkiepert (gelukkig niet over de cb). Dus ja, als je dan mag kiezen tussen verse cb en ....................... dan weet je het wel. ;)
Door flin
#932151
Amanda82 schreef: Het duurt ook 2 uur voordat het eruit komt, dus niet meteen. In die tussentijd loopt hij af en toe te smakken, wat denk ik betekent dat hij misselijk is.
Het verse wat ik geef blijft er namelijk wel in. Schouderriblap, kippenpoot, kipfilet, koolvisfilet.
'k denk dat 'k òf een ander merk (smaak) kvv zou proberen, òf idd helemaal gaan BARF-en?
Loeka schreef: dan horen de anderen het en komen ze al aangestormt om het snel op te vreten :buck2:
altijd gedacht dat alleen honden dat deden! 8) ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#932287
Ik heb ook een kotserd, bij hem is het zeer waarschijnlijk schade aan de maag door heel veel haar consumeren (hij heeft een vlooienallergie en trekt z'n haar uit als er eentje is langsgeweest  :-X). Hij moet echt minimaal 2x per dag eten en liever vaker, en dan kleine porties, bij hemg emalen want dat kan hij beter baas. Na een langere vastenperiode is de kans groot dat de hap er per kerende post weer uitkomt (en hier wordt dat dus NIET weer opgegeten door de katten, baasje mag het naar de honden verschepen  >:() En soms komt het er na veel langere tijd pas weer uit, ook als het dan al een aardig deel verteerd is.

Ik voer dus zeer regelmatig, kleine porties, en vaak gemalen spul en geen grote stukken. Die gaan zo naar binnen en komen er dus ook weer uit.
Door Amanda82
#933149
Ik heb het weekend eens wat geprobeerd met voeren.
Ik voer zoiezo al 2x per dag.
Verder eet hij momenteel de carnibest helemaal niet meer. Hij vindt het niet lekker.
Dus ben ik overgestapt op BARF. Alleen 's avonds, want 's ochtends krijgt hij brokken.
Rund eet hij ook niet. En dat komt er ook weer uit. Vis gaat er zo in en blijft er in, net als kip.
Hij heeft net een drumstick volledig weggewerkt. Hij vindt het heerlijk, loopt al grommend rond. Én het blijft er in. Ik denk dat hij gewoon niet van rund houdt.  :)
Door flin
#934515
Amanda82 schreef: Hij heeft net een drumstick volledig weggewerkt. Hij vindt het heerlijk, loopt al grommend rond. Én het blijft er in. Ik denk dat hij gewoon niet van rund houdt. :)
eigenzinnige katten niet? :D

miss kun je nog 's een andere kvv proberen? en die drumstick gaat er helemaal in? :o
ook 't bot?
hier vinden ze kwartel en duif ook erg lekker, miss iets om te proberen?
Door Amanda82
#934777
Eigenzinnig? Valt wel mee toch  ;D
En ja, de drumstick gaat er helemaal in. En dat voor een kat die pas 3 weken op vers staat. Iks tond er ook van te kijken.
Kipfilet kwam er gisteren trouwens ook weer uit. Ik snap er niks van.

Andere KVV is ook nog mogelijk. Ik ga eerst een andere smaak van Carnibest proberen, in combinatie met BARF, zodat er veel afwisseling is.
De andere kat eet het gelukkig allemaal wel en dat blijft er ook in.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door