Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#931782
Breezer heeft van de week de allergie prikken test ondergaan. En hier kwam uit dat hij allergisch is voor, vlooien, katten en huisstofmijt.

Ik heb al Advange vlooiendruppels aangeschaft, en we nemen hem niet meer mee naar kennissen met katten.
We hebben een waterbed met een speciale onderdeken die op 90 graden gewassen mag worden. Dekbedden zijn we nog voor aan het kijken. Overal ligt laminaat in huis, we hebben leren banken, en heb alleen van die voile gordijnen. De ventilatieroosters staan altijd open door het hele huis. En we gaan nu elke dag stofzuigen. En verder zou ik het even niet weten.

Hebben jullie nog tips of trucjes?
Door Breezer
#931799
Ik las net op een allergiesite over Acarosan Spray, dit zou niet schadelijk zijn voor mens en dier. Dus zat ik te denken om dit te kopen en hiermee zijn kussen in de bench en z'n mand mee in te spuiten, en ook de kussens van de bank.

Las ook dat ik z'n knuffels 1x per maand op 60 graden kan wassen.
Ik wordt steeds wijzer wat dat betreft.
Door Boefke
#931961
Breezer schreef: Ik las net op een allergiesite over Acarosan Spray, dit zou niet schadelijk zijn voor mens en dier. Dus zat ik te denken om dit te kopen en hiermee zijn kussen in de bench en z'n mand mee in te spuiten, en ook de kussens van de bank.

Las ook dat ik z'n knuffels 1x per maand op 60 graden kan wassen.
Ik wordt steeds wijzer wat dat betreft.
De werkzame stof in de Acarosan Spray is benzylbenzoat, dit is een chemische stof en dus niet geheel onschuldig zeg maar. Waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet moet gebruiken hoor, dat is natuurlijk je eigen beslissing, maar er staat wel vaker op verpakkingen dat producten niet schadelijk zijn en daar denk ik persoonlijk toch wat anders over. Wat je anders misschien kunt doen is een leren ligplaats voor je hond gebruiken en daarop een kleedje en dat kleedje heel regelmatig wassen. Sterkte ermee iig! Volgens mij ben je met het laminaat en de andere dingen die je schrijft al een heel eind op weg. Wel fijn dat je nu een uitslag hebt.
Door pallas
#931971
Als je spullen hebt die niet heet gewassen mogen worden, kan je ze ook in een plastic zak in de vriezer leggen. dan gaan de huisstofmijten ook dood, daarna even goed luchten.(ik weet alleen niet meer hoelang je het in de vriezer moet laten)
Wat de mand betreft zou ik toch voor een afwasbaar iets zoeken. Hier liggen ze op een nylon afwasbare "zitzak" met een dekbed erop. Dekbedje gaat gewoon elke week op de hete was en dan in de droger. (gewoon de goedkoopste synth. dekbedjes bij de action/ leen bakker )

Verder zou ik het niet weten.
Misschien af een toe een chorellakuurtje voor Breezer of zo?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#932027
onze weirdo is ook zo allergisch, hij heeft ook een test gehad en daar uit bleek dat hij voor ALLE in- en outdoorstoffen positief reageerde!
Wij hebben plavuizen, in de benchen liggen gewoon benchkleden. Moet zeggen dat alles onder controle is sinds ik ben een homeopaath ben met hem.
Daar krijgt hij nu in deze periode zijn druppels die ik geef tot ongeveer okt. Dan is alles onder controle en heeft hij nergens last van!
Misschien ook een optie om eens naar een homeopaath te gaan?!
ellen
Door Breezer
#932387
vanaalst schreef: onze weirdo is ook zo allergisch, hij heeft ook een test gehad en daar uit bleek dat hij voor ALLE in- en outdoorstoffen positief reageerde!
Wij hebben plavuizen, in de benchen liggen gewoon benchkleden. Moet zeggen dat alles onder controle is sinds ik ben een homeopaath ben met hem.
Daar krijgt hij nu in deze periode zijn druppels die ik geef tot ongeveer okt. Dan is alles onder controle en heeft hij nergens last van!
Misschien ook een optie om eens naar een homeopaath te gaan?!
ellen
Tannetje is toch homeopaath?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#932433
Breezer schreef: Tannetje is toch homeopaath?
o.a. en ze werkt met chinese kruiden, acupunctuur en gebruikt soms ook reguliere middelen als er geen andere optie is. Aan je DA hoef je dus niet twijfelen ;).
Door Breezer
#932495
pallas schreef: Als je spullen hebt die niet heet gewassen mogen worden, kan je ze ook in een plastic zak in de vriezer leggen. dan gaan de huisstofmijten ook dood, daarna even goed luchten.(ik weet alleen niet meer hoelang je het in de vriezer moet laten)
Wat de mand betreft zou ik toch voor een afwasbaar iets zoeken. Hier liggen ze op een nylon afwasbare "zitzak" met een dekbed erop. Dekbedje gaat gewoon elke week op de hete was en dan in de droger. (gewoon de goedkoopste synth. dekbedjes bij de action/ leen bakker )

Verder zou ik het niet weten.
Misschien af een toe een chorellakuurtje voor Breezer of zo?
Heb van een allergie site een hoop informatie gelezen. En ja kan idd ook dingen in de vriezer leggen voor een week bij -20 en daarna wassen op 30graden.
Helaas is het zo dat Breezer nogal een mietje is, en meneer gaat dus niet op het leer van de bank liggen, want dat is koud!! 
Ik heb ook zo'n grote ligzak geprobeerd, maar dat vindt meneer eng en glad en ook koud. Fleecekleedjes en bontmandjes zijn echt zijn ding.
Door tt-tjes
#932520
Balou heeft ook een kunstleren kussen. Deze sop ik elke keer af. Ik heb ook een dekbed gekocht bij Leen Bakkerr wat je op 60 graden kunt wassen. Dit heb ik in 4 stukken geknipt, hoesje voor er om heen gemaakt en klaar.
Dan heeft hij toch een lekker kussen om op te liggen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#932650
Kan hij niet gedesensibiliseerd worden tegen huisstofmijt?
Dat wil zeggen dat jij hem langdurig injecties geeft met kleine hoeveelheden huisstofmijt waardoor hij op den duur ongevoelig wordt.
Door Breezer
#932663
*Dorothea* schreef: Kan hij niet gedesensibiliseerd worden tegen huisstofmijt?
Dat wil zeggen dat jij hem langdurig injecties geeft met kleine hoeveelheden huisstofmijt waardoor hij op den duur ongevoelig wordt.
Ja hij krijgt een hele kuur met de 3 stoffen waar hij allergisch voor is. Dus voor vlooien,huisstofmijt en katten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door