Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door audier
#931523
Hoe doen jullie dat als jullie pup aan het wisselen is? Geven jullie dan wel gewoon vleesbot of tijdelijk kvv. Gisteren hadden ze haaskarkas maar ze is er superlang mee bezig geweest.....is dat erg of niet?

Groetjes, Karin
Door *Natasja*
#931526
Volgens mij is het tijdens de wissel-periode alleen maar goed om te kluiven. Des te eerder zijn ze van hun losse tandjes af  ;)
Door dorinekok
#931547
lijkt mij ook en bovendien hoeven ze dan ook je meubilair of je handen niet kapot te bijten van de groeipijnen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#931589
audier schreef: Dus ook gewoon lamsribben denken jullie?
Nee, denk en vind ik niet. Tijdens het wisselen krijgen ze hier enkel echt zacht bot, kipkarkas, kipnekjes e.d. Het wisselen gaat door het knagen zowieso al sneller, dus dat hoef je niet te forceren door hardere botten te geven. Als de tandjes doorkomen is het hele smoeleke wat gevoelig en dan een lamsrib als eten geven vind ik wat onaardig, daarbij ligt vaak het hele zaakje er grotendeel tegelijk uit, dus dan valt er ook niet zo veel te knagen.
Door audier
#931591
Angelique schreef: Nee, denk en vind ik niet. Tijdens het wisselen krijgen ze hier enkel echt zacht bot, kipkarkas, kipnekjes e.d. Het wisselen gaat door het knagen zowieso al sneller, dus dat hoef je niet te forceren door hardere botten te geven. Als de tandjes doorkomen is het hele smoeleke wat gevoelig en dan een lamsrib als eten geven vind ik wat onaardig, daarbij ligt vaak het hele zaakje er grotendeel tegelijk uit, dus dan valt er ook niet zo veel te knagen.
Kijk..dat antwoord heb ik wat aan....dus had ik gisteren ook die haaskarkas beter achterwege kunnen laten....die was eigenlijk te hard voor d'r denk ik.....
ze deed er namelijk veel te lang over achteraf gezien....

Groetjes, Karin
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#931608
zo iid niet met het grote werk gaan beginnen maar kippenekjes, karkas enz moet toch kunnen.
Gaf ik hier ook in de wisselperiode, geen centje last gehad.
ellen
Door Lizzy
#931618
Ik ben dan waarschijnlijk een ontzettende dierenbeul ;D, maar Linga heeft vanaf 8 weken tot nu gewoon alle vleesbotten gegeten. Dus ook tijdens het wisselen at ze ribben en wervels en zalmkoppen. Ergo, ik merkte juist dat ze het heerlijk vond om een half uur aan een kalfswervel te kluiven. Ze heeft probleemloos gewisseld, nog geen seconden uit haar bekkie geruft. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat het bij Linga qua bot eten niet te merken was dat ze aan het wisselen was. Ze at haar botten ook niet langzamer. Dus misschien verschilt het per individu?
Door audier
#931622
Ik merk aan de hond ook niet dat ze ermee zit...maar omdat ze er zo lang (dik een uur) mee bezig was dacht ik dat het misschien niet zo best was voor d'r bekkie.....als ik dan zag dat haar "zus"....die 3 maanden ouder is het binnen no-time weg had....toen begon ik te twijfelen
Door Lizzy
#931633
Een uur is wel erg lang inderdaad. Ik zou zelf alleen nevernooit geen versvlees gaan geven. Dat vind ik echt niet gezond voor het gebit, zeker nu niet met wisselen. Ik zou dan kiezen voor de zachtere botjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#931645
audier schreef: Ik merk aan de hond ook niet dat ze ermee zit...maar omdat ze er zo lang (dik een uur) mee bezig was dacht ik dat het misschien niet zo best was voor d'r bekkie.....als ik dan zag dat haar "zus"....die 3 maanden ouder is het binnen no-time weg had....toen begon ik te twijfelen
Kijk gewoon naar je hond, als het eten moeizaam wordt dan geef je zachtere botten om te eten. Wil ze echt wel kluiven dan kun je naast het eten altijd nog een bot geven voor dat doel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#931646
Lizzy schreef: Ik ben dan waarschijnlijk een ontzettende dierenbeul ;D, maar Linga heeft vanaf 8 weken tot nu gewoon alle vleesbotten gegeten. Dus ook tijdens het wisselen at ze ribben en wervels en zalmkoppen. Ergo, ik merkte juist dat ze het heerlijk vond om een half uur aan een kalfswervel te kluiven. Ze heeft probleemloos gewisseld, nog geen seconden uit haar bekkie geruft. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat het bij Linga qua bot eten niet te merken was dat ze aan het wisselen was. Ze at haar botten ook niet langzamer. Dus misschien verschilt het per individu?
Ja, maar dat wisten we al ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door