Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#931335
Met veel hulp heb ik het volgende menu samengesteld, mijn hondjes eten (2.5%) 1750 gram per week gemiddeld.

Maandag
120 gram kippenpoten
120 gram rundvleessnippers
eventueel een eitje en visolie

Dinsdag
120 gram parelhoenkarkas
40 gram runderlever
90 gram groente

Woensdag
100 gram pens
90 gram groente
eventueel wat cottage cheese oid erbij

Donderdag
120 gram kwartel
120 gram struisvogelvlees
eventueel een eitje en visolie

Vrijdag
120 gram kippen/eendennekken
120 gram rundvleessnippers
90 gram groente

Zaterdag
120 gram parelhoenkarkas
120 gram struisvogelvlees

Zondag
120 gram kwartel
40 gram hart
120 gram rundvleessnippers

Dit menu is gebaseeerd op wat ik momenteel nog in de vriezer heb liggen ::)

Wat vinden jullie er van ???
Laatst gewijzigd door Nynke op do 13 mar 2008, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#931399
Qua afwisseling in diersoorten tel ik er 5. Dat is hartstikke prima!

Qua percentages kom ik op:
35% spiervlees
40% vleesbot
10% orgaanvlees
15% groente

Opzich helemaal niks mis mee maar ik vind zelf je percentage hart en lever en nier-achtige orgaanvleessoorten ietsjes aan de lage kant. Je zou er voor kunnen kiezen om ietsjes minder spiervlees en ietsjes meer orgaanvleessoorten als hart/lever te geven.
#931483
dacht ik ook aan.
Misschien een dag alleen een kippenpoot geven kan ook natuurlijk.

dat je bijvoorbeeld 1 dag 240 gram kippenpoot geeft en een andere dag alleen spiervlees.

Van mij mogen ze ook 1750 per week hebben maar ik reken geen groente mee dus ze krijgen iets meer aan vlees enz.
Ik geef ook maar een soort per dag,alleen 2 x per week bij orgaan iets van vlees/bot.
Door Nynke
#931498
Nou, ik kan best wel een kippenpoot door 2-en hakken, maar ik denk dan eerder dat ik  dan 's ochtends een stukje kippenvlees geef en 's avonds het restant.

Van maandag t/m donderdag werk ik overdag en dan geef ik de honden eten en ga dan meteen weg, dus dan moet het geen vleesbot zijn wat ze krijgen. Behalve kippennekken, dat eten ze goed als ik weg ben en dat wordt niet door de kamer gesleept :P.
#931835
Hoi Nynke,

Dat ziet er heel goed uit. Ik sluit me aan bij de opmerking van Lizzy. Het is goed om het percentage orgaan iets op te voeren en in jouw geval zou ik, vanwege Gunnars hartje vooral kiezen voor wat meer hart (bijvoorbeeld wat kippenhartjes of eendenhartjes) erbij.
Door Nynke
#932001
Bedankt Tonny, ik ga zo achter hart aan !!  Eens kijken of Beestenspul dat heeft in de vriezer en anderrs even naar de Islamitische slager. Er zit er een op de hoek hier, dat is altijd makkelijk ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door