Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wannes
#929798
Hoi,
Zelf vind ik het een raar probleem maar mijn kat is dol op de restanten uit mijn koffiekopje.
Ook als ik de deksel van de Senseo open laat staan likt hij het helemaal schoon, padje er nog in maakt niet uit.
Nog een favoriete knabbel is een plastic zak, liefst een beetje een stevige.
Ik probeer haar zoveel mogelijk gevarieerd vlees te eten te geven naast de brokjes van Royal Canin in de morgen.
Toch zit het vreemde gedrag me niet lekker, ik denk dat ze iets te kort komt.
Weet iemand raad? :-[
Ri@.
Door flin
#930111
's wel een leuk woord jah; koffiepadetendekat...

't ruikt miss naar melk ofzo?
of hij is gewoon jalours omdat je van je koffie geniet? ;D

dat plastic, zou ter vervanging van gras gebruikt kunnen worden?
onverteerbaar is't in elk geval....

miss kun je naast 't vlees wat je geeft n's een vleugeltje aanbieden?
kannie lekker kraken...maar dan gezonder?

vreemd gedrag kan ook gewoon aangeleerd zijn, en  tuurlijk kan 't zijn dattie ergens tekorten heeft, maar of dat hier nou direct op duidt?
Gebruikersavatar
Door koekje
#930144
stoppen ze in royaal konijn geen enge dingen als melanine enzo?
ik moet ineens denken aan dat brokkenschandaal van afgelopen zomer.

waarom voer je er eigenlijk nog brok bij?
bij volledig barfen of kvv voeren is dit echt niet nodig.
en ben je alsnog bang voor tekorten, zou ik eerder koolhydraatvrij blikvoer erbij geven dan enge brokjes.
Door wannes
#930933
Sorry,
Er is iets helemaal fout gegaan aan mijn kant, dat kan nietwaar.
Ik weet niet precies wat er verzonden is maar voor alle zekerheid nog een keer.

Brokjes samenstelling: gedehydateerd gevogeltevlees, rijst, maïs,maïsgluten, plantaardige vezels, gevogelte eiwit, tarwe gluten, hydrosolysaat van dierlijk eiwit, dierlijke vetten, bietenpulp, mineralen, visolie, DL-methionine, Fructo-Oligo-Saccariden, sojaolie, natriumpolyfosfaat, eipoeder, tourine,Tagates (Afrikaan)extract( rijk aan luteïne), L-carnitine.

Wat is het merk van Koolhydratenvrij blikvoer?
Iets wat ik van belang vind om te weten en daarom misschien voor de 2e keer vraag.
met groet, Ri@
Door YaYa
#931000
Als je naar deze ingredientenlijst kijkt, waarom voer je dan nog brokjes? Wat moet een kat met gedehydrateerd vlees (waar is het broodnodige vocht), bietenpulp, tarwe, mais, maisgluten, eipoeder (ook al het vocht foetsie) en weet ik wat er nog meer inzit wat ze niet nodig hebben.
Als je ze al gevarieerd vlees geeft, waarom dan nog brokjes en niet gewoon alleen maar gevarieerd vlees.
Ik geef zelf altijd nog wat blik door de carnibest heen en dat is van animonda carny. Zit superveel vlees in.
Verder zou je shincat of schesir kunnen geven. En er zijn misschien nog wel andere merken zonder koolhydraten maar daar kunnen anderen mij misschien wel aanvullen.
Door *Robin*
#931091
wannes schreef: Sorry,
Er is iets helemaal fout gegaan aan mijn kant, dat kan nietwaar.
Ik weet niet precies wat er verzonden is maar voor alle zekerheid nog een keer.

Brokjes samenstelling: gedehydateerd gevogeltevlees, rijst, maïs,maïsgluten, plantaardige vezels, gevogelte eiwit, tarwe gluten, hydrosolysaat van dierlijk eiwit, dierlijke vetten, bietenpulp, mineralen, visolie, DL-methionine, Fructo-Oligo-Saccariden, sojaolie, natriumpolyfosfaat, eipoeder, tourine,Tagates (Afrikaan)extract( rijk aan luteïne), L-carnitine.

Wat is het merk van Koolhydratenvrij blikvoer?
Iets wat ik van belang vind om te weten en daarom misschien voor de 2e keer vraag.
met groet, Ri@
Je zou kunnen kijken of je DW shesir, almo nature, animonda carni of snoezepoes heeft, dat zijn de betere blikvoertjes. ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#931332
ipv die brokjes kun je ook een koolhydraatvrij natvoeder geven.

even etiketje lezen; als er geen granen, geen suiker, geen groente en geen andere plantaardige dingen inzitten, is het goed blikvoer.
even een paar smaken, let wel dat andere smaken van deze merken soms wel rijk zijn aan koolhydraten! :
- felix vleesselectie in gelei (portiezakjes)
- felix visselectie in gelei (portiezakjes)
- whiskas paté met hart
- whiskas rijk aan sardines
- whiskas rijk aan tonijn
- gewone kuipjes van het kruidvat (dus niet de premium serie)
- animonda carny 200 en 400 gram blikken
- opticat mousse van de lidl (zit in een 400 gram blik)
- gourmet gold mousse
- whiskas zo rijk aan vis (portiezakjes)
- whiskas zo rijk aan vlees (portiezakjes)
Door wannes
#931790
Tja, dat is me wat, wat móet ik eigenlijk met die brokjes?  :-\
Het is nog een lekkere grote zak ook, voordelig weet je wel....
Een ding is duidelijk, ze komt niet iets te kort in haar voeding en dat was mijn eigenlijke vraag.
Die koffiekom uitlikken en van dat padje, misschien is het gewoon een voedselnijd of zo. Bij de vorige eigenaar at ze altijd van de baas haar boterham mee en van mij krijgt ze dat niet.
Ze is erg gespitst op alles wat ik eet, kijkt me de brokken onderhand de mond uit, kwijlt nog net niet en als de koelkast of vriezer open gaat komt ze aan gegaloppeerd. :D
Dank voor al jullie antwoorden; voorlopig heb ik geen vragen meer.
Iedereen gegroet door Ri@
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door