Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#930417
Ben effe nieuwsgierig... Waarom hikt een hond? Kan dat komen door te gulzig eten? Of heeft 't een andere reden? Oja, en dan bedoel ik het hikken bij een volwassen hond. Bij puppy's is 't toch een teken dat ie groeit? Of is dat een fabeltje?

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#930462
Volgens mij is dat toch echt een fabeltje  ;)
De hik is een 'tik' van het middenrif waardoor het met tussenpozen blijft samentrekken. Kan idd door gulzig eten.
Gebruikersavatar
Door pike
#930540
Bij een volwassen hond heb ik het nog niet gezien, wel bij Pike als pup. Altijd nadat hij gegeten had, en hij was als pup een ontzettend gigagrote schrokker. In een beweging was het bakje leeg, dan volgende een hele grote boer, en dan liep hij al hikkend de keuken uit. Ik ben toen stenen in zijn voerbak gaan leggen zodat hij niet in een slurp alles naar binnen kon zuigen. Ik denk dus ook dat het door het te snelle eten komt.
Door Laura2004
#930549
Kai heeft hier regelmatig de hik, als pup had hij het heel vaak, volgens mij heeft het dezelfde oorzaak als bij mensen.
Door Malamoods
#930640
Ikijok hikt ook vaak. Als pup heel erg. Nu minder heftig en minder vaak, maar wel met regelmaat...

Rachel.
Door Lizzy
#930647
Linga had als pup regelmatig de hik. Nu ze volwassen is, heeft ze nog steeds van tijd tot tijd de hik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door