Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#930072
gaan we hopelijk uitsluitsel krijgen waardoor Breezer steeds die jeuk en kale plekken heeft.
Al bijna 5 jaar zijn we steeds aan het tobben met z'n huid, alles hebben we al geprobeerd.
Iedere keer kwamen we op demodex uit, alleen elke keer wordt het een stukje heftiger.
En nu is het zo erg dat hij op meerdere plekken kaal is, in z'n nek zitten een soort bulten en is het rood en vurig en vooral ook pijnlijk.
Dus nu was ik het zat.
Morgenmiddag gaan we naar Tannetje toe, alwaar zij een allergietest uit gaat voeren bij hem, en afschrapsels gaat maken om te testen op schimmels en gisten en parasieten enzo.
We hebben een verzekering dus ik hoop dat die een groot deel gaat vergoeden, want moet zeggen het is wel ff slikken als je het bedrag hoort.
Daarom hoop ik dat er ook echt wat uit komt.

Duimen jullie voor me?
Door Laura2004
#930108
Ik hoop dat je erachter komt wat het is en dat het eindelijk een keer te verhelpen is. Ik weet hoe rot het is als je hond continu huidklachten heeft, gelukkig kan ik eindelijk zeggen dat het bij Ziggy verleden tijd is, wel blijft haar huid heel gevoelig, maar voor haar doen gaat het erg goed.
Is een voedselallergie trouwens uitgesloten? Wat eet Breezer eigenlijk? Kvv of barf?
Heel veel sterkte/succes morgen :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#930109
Ik wil best voor je duimen, ik vraag me alleen af als er "iedere keer"  Demodex uitkomt waarom je daar dan nog aan twijfelt ???
Door Breezer
#930120
Omdat ik het idee heb dat het iets anders is. Helemaal omdat er nu steeds meer andere klachten bij komen. Ik heb hem reeds gewassen met ectodex, en dit gaf geen verbetering.
Het komt steeds weer terug in ergere maten, wil er nu in ieder geval zeker van zijn dat het geen allergie, schimmel of iets dergelijks is.
Mocht het dan toch zo zijn dat er niets uit komt, en dat het toch weer demodex blijkt te zijn. Dan zal ik me eigen erbij neer moeten leggen dat hij nooit goed in z'n vacht zal komen, en dat het steeds erger zal worden. Want de ectodex helpt blijkbaar ook niet meer. En dan maar hopen op een wondermiddel ofzo.
Door Breezer
#930121
Laura2004 schreef: Is een voedselallergie trouwens uitgesloten? Wat eet Breezer eigenlijk? Kvv of barf?
Heel veel sterkte/succes morgen :-*
Ja Breezer heeft een eleminatiedieet gehad van eend. En daar kwam niks uit. Het konijn en de vogel zijn al uit logeren geweest. Alle kleedjes en manden zijn weg geweest, we hebben er echt zoveel aan gedaan, en vanalles getest.

Breezer eet trouwens kvv afgewisseld met wat barf dingen.
Door Femke
#930134
Breezer schreef: Omdat ik het idee heb dat het iets anders is. Helemaal omdat er nu steeds meer andere klachten bij komen. Ik heb hem reeds gewassen met ectodex, en dit gaf geen verbetering.
Het komt steeds weer terug in ergere maten, wil er nu in ieder geval zeker van zijn dat het geen allergie, schimmel of iets dergelijks is.
Mocht het dan toch zo zijn dat er niets uit komt, en dat het toch weer demodex blijkt te zijn. Dan zal ik me eigen erbij neer moeten leggen dat hij nooit goed in z'n vacht zal komen, en dat het steeds erger zal worden. Want de ectodex helpt blijkbaar ook niet meer. En dan maar hopen op een wondermiddel ofzo.
Maar Demodex is gewoon een mijt, die ziet de Da onder zijn microscoop, waarom twijfel je daar dan nog aan? Er zijn meerdere middelen tegen Demodex, misschien is de Ecotex gewoon niet afdoende voor Breezer.

Anyway, ik wens je heel veel succes morgen!!  ;)
Door Breezer
#930289
Femke schreef: Maar Demodex is gewoon een mijt, die ziet de Da onder zijn microscoop, waarom twijfel je daar dan nog aan? Er zijn meerdere middelen tegen Demodex, misschien is de Ecotex gewoon niet afdoende voor Breezer.

Anyway, ik wens je heel veel succes morgen!!  ;)
Omdat er niet altijd mijten gevonden worden onder de microscoop, maar de meeste symptonen wel naar demodex wijzen. En ben bang dat we ons te veel vast gepind hebben op die demodex, dat ik nu zoiets heb van wil alles uitsluiten.
Door Femke
#930351
Breezer schreef: Omdat er niet altijd mijten gevonden worden onder de microscoop, maar de meeste symptonen wel naar demodex wijzen. En ben bang dat we ons te veel vast gepind hebben op die demodex, dat ik nu zoiets heb van wil alles uitsluiten.

ah okee, duidelijk  ;)

Ben je al geweest bij Tannetje? Wat zei ze?
Door Breezer
#930487
Vanmiddag was het zover en zijn we bij Tannetje geweest.
Eerst heeft ze weer een afschrapsel genomen en gekeken of er demodex mijten te vinden waren.
Na onderzoek bleek dat hij deze niet had.
Vervolgens wat haren en stukjes afschrapsel genomen voor de test op schimmels en gisten.
Hier krijgen we de uitslag nog van want dit moest opgestuurd worden.
Toen de prikkentest op allergieën. Eerst z'n zij kaal geschoren, en vervolgens mooie zwarte stippen getekend erop. 14 prikken met de meest uiteenlopende stoffen heeft ie gekregen. Dit vondt ie niet zo tof, maar hij mocht gewoon op schoot zitten, en Guido hield z'n kop vast en ik de rest van z'n lijf. Na het zetten van de prikken moesten we 20 minuten wachten.
Dus even een bakkie gedronken nog wat gekletst, en toen het moment supreme.
Ja hoor er waren een paar dikke bulten te zien. Na het meten kwamen we tot de volgende uitslag. Breezer heeft een allergie voor 3 dingen. Huisstofmijt, Vlooien en Katten.
Dus gaan we hier flink aan de slag in huis om zo min mogelijk stof in huis te hebben. Vlooien prefentie gaat ook veranderen. En ook zal Breezer niet meer zo vaak mee gaan naar vrienden van ons die 2 katten hebben. Verder gaan we hem behandelen met injectie's, desensibilisatie heet dat geloof ik.
Nou ben blij dat we in ieder geval meer weten nu. Kunnen we er aan gaan werken tenminste.

Hierbij nog een foto van kale Breezie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#930499
Dat geeft in ieder geval handvaten waar mee je aan de slag kunt!
Hopelijk gaat het lukken om zijn huidproblemen onder controle te krijgen.
Door Fynn
#930517
Ik hoop echt dat dit de klachten zal laten verdwijnen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Mevroi Kruim
#930592
Kijk, nou weet je tenminste meer!
Desensibilisatie kan heel goed werken, dus duimen dat het voor Breezer ook geldt.
Door roefus
#930598
Ik heb zelf vroeger 3 jaar lang desensibilisatie-kuren gehad (elke week 'n spuit erin, die opliep qua inhoud en qua intensie)....en het hielp.
Heb zelfs het gevoel gehad dat het ook ECHT er vanaf hielp.

Dus ik hoop dit nu ook voor Breezer.
Heel veel succes.  :)
Door Marlenejjj
#930613
Goed dat je die stap hebt gezet. Willem is nu 2 en heeft terugkijkend al 1,5 jaar problemen met zijn vacht. Wat zijn de symptomen bij hem? Waar is hij kaal? Is hij ook wel eens warm op die plekken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door