Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#930040
Ik heb nu al een aantal malen een groentemix gemaakt en dat gaat prima, alleen iedere keer denk ik dat ik toch echt heel veel groentes heb gekocht en dat ik voor 1 hond toch zeker voor 2 maanden groentemix kan maken ... en dan blijkt dat ik met moeite aan 3 weken kom  :o ::) Ik moet dan dus de volgende keer echt nog meer meenemen dan ik al dacht, haha.  :D ;D

Hebben jullie dat ook? ???
#930048
Hier klopt het meestal wel plus/min een dag of twee. Ik maak voor een maand vooruit. Ze eten 100 gram per dag samen, dus ik koop bij elkaar 3 kilo aan groente, plus wat extra ter compensatie van bijvoorbeeld pompoenschil die je weggooit of een houtig stronkje. Maar verder gaat er eigenlijk niet veel weg, broccolistronkjes bijv. doe ik er ook gewoon bij evenals een stukje van de steel, peentjes schil ik niet, boontjes gaan in zijn geheel. Spinazie, andijvie, veldsla, tauge, waterkers daar gooi ik helemaal niets van weg, dus wat ik aan gewicht koop gaat na pureren ook in de bakjes, en dan heb ik aan het eind van de rit voor een maand groentemix  :D
#930054
Hoi Daisy, bij mij is het ook meestal andersom. Ik heb altijd groente over die niet in de Ikea-ijsblokjesbakjes past en die snij ik dan niet en voer ik in zijn geheel aan de konijnen of ik maak het zelf op als we curry eten of zo. Ik heb altijd teveel :-[ :-X
#930222
De Geijsjes schreef: Ik heb nu al een aantal malen een groentemix gemaakt en dat gaat prima, alleen iedere keer denk ik dat ik toch echt heel veel groentes heb gekocht en dat ik voor 1 hond toch zeker voor 2 maanden groentemix kan maken ... en dan blijkt dat ik met moeite aan 3 weken kom  :o ::) Ik moet dan dus de volgende keer echt nog meer meenemen dan ik al dacht, haha.  :D ;D

Hebben jullie dat ook? ???
Oh ja, toen ik pas met BARF begon en nog braaf groentemixen maakte kwam ik van de markt terug met tassen (en zelfs zo'n ouwel*llenracewagen) vol met groente. Stond ik de hele avond te hakken en te malen met het idee dat ik dan nu wel een leuk voorraadje zou hebben, maar als resultaat dat ik krap voor 2 weken genoeg had.
#930377
Lizzy schreef: Ik zal je dit zeggen, na jarenlang groentemix te hebben gemaakt, koop ik groente, pureer ik het zooitje en heb ik standaard 20 bakjes vol. Je leert zoooo goed gokken met dat barfen ;D (je leert heel goed gewichten inschatten).
Hier ook zo...ik neem niet elke keer precies dezelfde groentes,maar de "basis" groentes zitten er wel bij, de rest gaat op de gok ,of welke groentes die dag aanwezig zijn.
Ik kom ook meestal uit op ongeveer dezelfde hoeveelheid groentemix
#930403
Lizzy schreef: Ik zal je dit zeggen, na jarenlang groentemix te hebben gemaakt, koop ik groente, pureer ik het zooitje en heb ik standaard 20 bakjes vol. Je leert zoooo goed gokken met dat barfen ;D (je leert heel goed gewichten inschatten).
Nee hoor ik niet. Ik weeg het keurig af want als ik ga gokken heb ik groentemix voor 4 maanden in plaats van voor 1  ;D >:( ::) :-[
Door audier
#930422
pike schreef: Nee hoor ik niet. Ik weeg het keurig af want als ik ga gokken heb ik groentemix voor 4 maanden in plaats van voor 1  ;D >:( ::) :-[
Ik ook niet hoor....al doe ik dit 50 jaar dan nog ga ik niet goed leren gokken.....alles weeg ik af...ook het vlees elke dag voor allemaal....

Groetjes, karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door