Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
#930243
Eli is nu 9 maanden oud en nog nooit geent. Ik was van plan om eenmalig de basisentingen te geven, maar aangezien hij altijd maar ziek was, is dat nog steeds niet gebeurd.

Hij heeft dus eosinofiel granuloom, ben net klaar met een homeopatische kuur. Aangezien de katten over een aantal weken wel naar buiten zouden gaan (Yakin moet eerst nog gecastreerd) heb ik schrik om hem zo onbeschermd buiten te zetten.
Ik wil echter niet dat hij schade oploopt door de enting.

Wat is wijsheid?
Door YaYa
#930255
Lijkt me kiezen uit 2 kwaden. Onbeschermd naar buiten is niks. Maar als zijn weerstand al laag is, is enting eigenlijk ook niks.
En hij moet echt naar buiten?
Door Mevroi Kruim
#930303
Ik zou idd niet enten als hij ziek is, maar da's hoe ik ertegenaan kijk. Is eht een optie om hem bv in een kattenkooi buiten te laten?
Door flin
#930343
'k denk dat ik alleen tegen de katteziekte zou enten,
simpelweg omdat 't dodelijk is,  alstie ermee in aanraking zou komen, en 'k begrijp dat je nog meer katten hebt, die dus wel naar buiten gaan,
die kunnen 't dan ook mee naar binnen nemen toch?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#930711
Eosinofiel granuloom is een verstoring van het immuunsysteem en ik denk dat een enting dat weer terug kan brengen.
Het is een lastige afweging. Kattenziekte komt hier in Nederland niet zo veel meer voor, ik heb geen idee hoe dat bij jou daar is?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door