Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#930082
Fjurdy kauwt altijd alleen met de rechtse kant. Het resultaat hiervan is dat hij rechts mooie schone kiezen heeft en aan de linkse kant tandsteen.

Wat kan ik proberen om hem ook aan de andere kant te laten kauwen?

Ik heb net alles nog nagekeken en hij heeft geen ontstoken tandvlees oid.

Ik vind het wel vreemd, Balou kauwt altijd eerst een poosje links, dan een poosje rechts.
Door Lizzy
#930152
Brutus hier heeft ook een duidelijke voorkeur om met een bepaalde kant te kauwen. Nu hij wat ouder wordt, krijgt hij wat traantjes in dat oog aan welke kant hij 'kauwt'. Met als gevolg weer een traanstreepje. Gelukkig heeft hij aan de andere kant geen tandsteen. Dus ik herken het wel. Je zou een flink vleesbot kunnen nemen en dit met een washandje vasthouden en hem zo veel mogelijk met de linkerkant ervan laten kluiven.
Door Femke
#930187
Loebas kauwt ook alleen rechts. Nou krijgt hij niet vaak vleesbot (omdat hij ze binnen no-time weer uitspuugt) maar als ik hem vleesbot geeft dan hou ik het vast en 'stuur' ik het halverwege naar de linkerkant. Daar gaat hij dan wel, enigszins onwennig, verder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door