Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Loes..
#929262
Hallo allemaal,

Aangezien we op dit forum allemaal barf-honden hebben. Wil ik graag weten hoe jullie dit tijdens vakantie regelen met de hond.

Mijn hond Tibbe eet ong 8 a 10 kilo per week. En als je dan wat langer op vakantie gaat is dit dus al lastig. Hebben jullie ideeen, heeft iemand ervaring?

Ik hoor het graag.

Groetjes Loes
Door Femke
#929264
tippie one schreef: Hallo allemaal,

Aangezien we op dit forum allemaal barf-honden hebben. Wil ik graag weten hoe jullie dit tijdens vakantie regelen met de hond.

Mijn hond Tibbe eet ong 8 a 10 kilo per week. En als je dan wat langer op vakantie gaat is dit dus al lastig. Hebben jullie ideeen, heeft iemand ervaring?

Ik hoor het graag.

Groetjes Loes

Tik maar eens "vakantie" in bij de zoekfunctie  ;)
Door Lizzy
#929271
Ik zal Leo zo vragen je bericht even naar de barf categorie te verplaatsen, dan krijg je vast meer antwoorden. Ik geef de eenvoudige versie van barf. Dat kan voor een paar weken echt geen kwaad. Dat houdt in dat ik hele kippen koop en die onder de honden verdeel. En als ik er aan kan komen, dan krijgen ze wat rundvlees en wat runderhart. Of wat kippenlevertjes. En 1 keer per week een blikkie vette vis of rauwe vette vis (sardien). Dus eigenlijk een beetje roeien met de riemen die je hebt en wat je dus in het betreffende land makkelijk kunt kopen.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#929273
Wij zoeken altijd een huisje met een vriezer en slepen dan voor twee weken barfspul mee (de hondenvariant van het mud aardappelen, de hagelslag en de blikken soep dus... ;D). Kip en eend of parelhoen kopen we in Frankrijk dan wel lokaal.
Door Lizzy
#929295
Judith van Sam schreef: Wij zoeken altijd een huisje met een vriezer en slepen dan voor twee weken barfspul mee (de hondenvariant van het mud aardappelen, de hagelslag en de blikken soep dus... ;D). Kip en eend of parelhoen kopen we in Frankrijk dan wel lokaal.
Zo kan het natuurlijk ook ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#929899
ik ben niet meer op vakantie geweest sinds de honden BARF eten (het een heeft overigens niks met het ander te maken  ;D) maar ik denk dat ik aan ''vakantieBARF'' zou doen; geven waar ik aan kan komen; dat zal dan waarschijnlijk niet de afwisseling zijn waar ze aan gewend zijn. Dat is maar kort dan.
Gebruikersavatar
Door Dian
#929904
Gewoon dingen kopen waar je makkelijk en niet al te duur aan kunt komen, zoals kip, rundvlees en vis. Groente eet Rakker mee uit de pot.
Door Laura2004
#929908
Ik ga eigenlijk altijd naar Spanje toe op vakantie, naar mijn ouders en aangezien de hond van mijn ouders ook barft, wacht er altijd een volle vriezer op de hondjes, maar als dit niet zo zou zijn zou ik me op de vakantie niet te druk maken en gewoon af en toe een halve kip, een half konijn als het beschikbaar is wat orgaanvlees.
Door audier
#929916
Zijn er geen barfers die hun honden in een pension doen dan???? Want hoe moet dat???

Groetjes, Karin
Door Laura2004
#929920
audier schreef: Zijn er geen barfers die hun honden in een pension doen dan???? Want hoe moet dat???

Groetjes, Karin
Ik zou dan een goed pension zoeken waar ze ook bereid zijn om kvv te geven, want het lijkt me sterk als er een pension is dat barf wil geven.
Door audier
#929962
Maar met 4 grote honden kvv valt ook nog niet mee denk ik.......
Door Laura2004
#929967
audier schreef: Maar met 4 grote honden kvv valt ook nog niet mee denk ik.......
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik meen me te herinneren dat er wel bp'ers waren die een pension hebben gevonden waar ze kvv geven, maar of ze dat ook voor vier honden doen zou ik niet weten :-\ Misschien dat iemand anders nog iets nuttigs weet te zeggen hierover.
Door Barrak
#930033
Hier in de buurt is een pension die je hond kvv willen geven. Je moet het dan wel zelf kopen en de voorraad daar afleveren. Ze hebben voldoende vriezer ruimte. Mij is verteld dat ze dat hebben gedaan omdat er voldoende vraag naar was. Ik ben er nog niet geweest, Barrak gaat mee op vakantie. Wij gaan met de tent, kamperen, dus zijn voer meenemen is geen optie. We kopen om de dag voor 2 dagen wat er te vinden is (1 dag kan in het campingcoolertje). Voor nood nemen we 2 rollen rodi mee (de soort die niet in de vriezer hoeft).
Gebruikersavatar
Door pike
#930036
Van pensions weet ik niks, onze honden gaan altijd mee op vakantie.
Wij gaan altijd kamperen in het noorden, Denemarken of Zweden. En dan eten ze ook een soort vakantie-barf. Voor de eerste 2 dagen neem ik zelf van huis mee, maar een maal daar bestaat hun vleesbot uit kippevleugels, drumstick kippedij, hele kippepoot, en soms een halve kip, kip kip en nog eens kip dus, daarnaast aan spiervlees vaak rund- of lamsgehakt, soms kom ik een enkelvoudige kvv tegen van rundvlees, ik kan er aan kippehartjes en lever komen, en van huis neem ik gedroogde pens en nier mee (blijft weken lang goed als het goed gedroogd is), en als ik die winkel met de kvv kan vinden dan kan ik daar doorgaans ook hart kopen, blikjes zalm neem ik van thuis mee, verder kan je overal eieren kopen en groente is ook geen probleem. En voor het echte noodgeval, voor als ik geen kippebotjes kan vinden, neem ik een busje eierschaalpoeder mee, want gehakt hebben ze overal.
De afwisseling is beperkt maar ze smullen er niet minder om. Eenmaal weer thuis krijgen ze gewoon de eerste maanden geen kip.
Door *wendy*
#930258
Ik persoonlijk denk dat je van een pension ook bijna niet kan verwachten dat ze BARF geven.
Echter KVV is goed te doen voor pensions en ik denk ook best dat die te vinden zijn wat ik her en der opvang.
Laatst gewijzigd door *wendy* op di 11 mar 2008, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door