Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nisha
#876682
Had nog een vraagje

Er bestaan is de dierenwinkels poeders zoals bv hokamix en andere

is het nuttig dit erbij te geven, of beter niet?

sonja
Door Lizzy
#876685
[quote="son"]
Had nog een vraagje

Er bestaan is de dierenwinkels poeders zoals bv hokamix en andere

is het nuttig dit erbij te geven, of beter niet?

sonja
[/quote]

Nee, niet nuttig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#876769
Als je niet weet wat erin zit dan is het ook niet mogelijk om de vinger op het "nut" van zo'n poedertje te leggen.
Door annielaumen
#876818
mijn vorige rotweiler had hd
was ook een hond wat brokken at en af pens en rody
van de dierenarts kreeg ze rimadyl voor de pijn
werkte goed had wel veel last van diaree maag en darmproblemen
of het toen toeval is geweest bij gebruik van hokamix
heeft geen rimadyl meer nodig gehad

groetjes annie laumen
Door arja
#913385
Onze vorige labrador kreeg met 8 jaar last van zijn gewrichten, er was toen nog geen glucosamine, we hebben hokamix gegeven en hij is 13 jaar en 3 maanden geworden zonder pijn dankzij de hokamix :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#913450
een vriendin van mij had (jaren geleden) een Duitse Herder met een beginnende HD(of zoiets) Moest ook hokamix gaan gebruiken van de DA. Hielp geen zier.
ellen
Door Nemosh
#928942
Hier geven we ook hoka mix erbij ,
wat ik ervan gemerkt heb is dat het gras eten gestopt is.
Het was een aanrader van de dierenarts om de hond wat makkelijker door de rui te helpen.
Ik geef wel minder als de aanbevolen hoeveelheid, het ruikt naar gemalen hooibaal vind ik.
Als je het met wat pens mengt gaat het makkelijk mee naar binnen.
Door java
#929591
Wij geven al 1 1/2 jaar Hokamix-kruiden en skin & shine aan onze honden.

Hiemee zijn we begonnen omdat een van de  honden géén mooie vacht had.
Naar van alles en nog wat gebruikt te hebben zonder resultaat

Het helpt voortreffelijk....

groetjes Will
Door Lizzy
#929595
En wederom kan ik weer nergens vinden wat er in hokamix zit. Ook niet in de hokamix skin & shine. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom de fabrikant dat niet gewoon netjes vermeld? En ik snap ook niet zo goed waarom mensen dat niet willen weten? (je wil toch weten wat je bij je hond naar binnen stopt?). Er staat alleen iets vaags over noten...
Door K@rin
#929600
gewoon een kwestie van uitproberen en kijken of het je hond verbetering geeft.
de éne hond heeft er baat bij en de andere hond weer niet.
dan werkt netzo als bij allerlei andere soorten supplementen ........
Door Lizzy
#929603
[quote="K@rin"]
gewoon een kwestie van uitproberen en kijken of het je hond verbetering geeft.
de éne hond heeft er baat bij en de andere hond weer niet.
dan werkt netzo als bij allerlei andere soorten supplementen ........
[/quote]

Mag ik toch nog steeds graag weten wat er in zit.....
Door Connys
#930098
Een tijdje terug heb ik van Hokamix deze uitleg gekregen, omdat ik ook wilde weten wat erin zit.



-Vitaminen, mineralen en spoorelementen zijn erg belangrijk voor het hele lichaam. Maar ook vooral voor de gezondheid van de huid en vacht. De behoefte aan de wateroplosbare vitaminen (B en C) bij huisdieren is vrij groot, dagelijkse opname is noodzakelijk, want er is geen reservevorming. Het bewerken van voedsel, vaak onder hoge temperatuur, en de lange opslag zorgt voor een duidelijke afname van de hoeveelheid vitaminen in het voer wat u uiteindelijk aan uw hond voedert.



Hokamix bestaat uit 30 kruiden, voor een aantal verwijs ik u door naar onze site www.hokamix.nl onder Hokamix kruiden. Kruiden bevatten in het algemeen natuurlijke vitaminen, mineralen en spoorelementen naast andere biologisch actieve stoffen. Denk bijvoorbeeld aan de tanninen in cranberrysap welke blaasontsteking tegengaan.

Hokamix geeft een ondersteuning en verbetering van de vertering van de voedingsstoffen, doordat een aantal kruiden de afgifte van spijsverteringssappen stimuleert (maagsap, gal, alvleeskliersap). Als voedingsstoffen beter verteert c.q. afgebroken worden in het maagdarmkanaal kunnen zij beter worden opgenomen door de darmwand in het bloed. En zo dienst doen voor de stofwisseling. De vitaminen/mineralen en spoorelementen uit de kruiden zijn onderdeel van enzymen, welke stoffen omzetten in het lichaam en dus zeer belangrijk zijn voor de stofwisseling. De stofwisseling zorgt voor de omzetting van voedingsstoffen in bouwstoffen en de afbraak van afvalstoffen in minder schadelijke stoffen. Bouwstoffen heeft zeker een pup nodig voor de groei.



De analyse van Hokamix Poeder is als volgt:

Analyse per 1000 g kruiden:

Ruw eiwit 10.1 %,                                Ruw vet  7.1 %,

Ruwe celstof  13.8 %,                         Vocht 5.8 %,

?-caroteen 5.4  mg/kg,                        Vit C 1850 mg/kg,

Vit D 2000 IE/kg,                                  Foliumzuur 1.2 mg/kg,

Riboflavine 4.1 mg/kg,                       Nicotinamide 17 mg/kg,

Pantotheenzuur 5.6 mg/kg,                Pyridoxine 2.0 mg/kg,

Cobalamine 1190 mg/kg,                    Biotine 190 mg/kg,

Natrium 2.0 %,                                     Magnesium  1.5 %,

Calcium  14.2 %,                                   Fosfor  0.28 %,
Door Laura2004
#930114
Ik vind het wel heel raar dat ze zo geheimzinnig doen over de inhoud. Je mag dus maar een aantal kruiden weten die er in zitten.
Ik heb weinig vertrouwen in dit produkt, ik heb me ook ooit laten verleiden om dit te geven (toen was ik ook nog zo snugger dat ik brokken gaf, dus ja waarom dit niet hè!) en het hielp geen zier.
Gebruikersavatar
Door pike
#930119
Een mix van 30 kruiden, dus groene plantjes:

1000 gram van deze kruidenmix bevat 14,2% kalk ofwel: 142 gram kalk
ik vind dat nogal wat wie legt mij dit uit (ter vergelijking, 1 liter melk bevat 1,2 gram) of is hier sprake van een tikfout  ???

en dan bijv. cobalamine, wordt volgens mij niet door kruiden geleverd, het zit wel veel in lever (en in uitwerpselen!), hoe kan er zoveel in een kruidenmix zitten  ???

waarom geen opgave van die 30 soorten??
Door Lizzy
#930149
Nou, ik heb hier nog een leuk stukkie tekst liggen (met dank aan Unique) over een rechtzaak dat Hokamix ooit heeft aangespannen tegen Ing Nic Dhont. Ik zal het even letterlijk citeren:

"De fabrikant meent dat Dhont te ver gaat door het middel te bestempelen als “rommel” en “rotzooi”   Dhont heeft een rapport over Hokamix-30 geschreven naar aanleiding van twaalfhonderd klachten die hem erover bereikten. In het rapport, dat hij op kleine schaal heeft verspreid, noemt hij het middel zelfs gevaarlijk vanwege de schadelijke werking die het op het beendergestel van viervoeters zou hebben".

Ieder voor zich natuurlijk, maar ik zou er 10 mijl van uit de buurt blijven. Bovendien ben ik van mening dat als je je hond biologisch appropriate voert, de hond dit soort supplementen niet nodig heeft. Zeker niet van dit vage kaliber.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door