Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Nathalie.
#922740
Endjarrow (Duitse herder reu), net een jaar oud, is helaas erg hard gegroeid en erg groot geworden. Een echte slungel.
Zijn spieren houden het niet bij en daardoor staat hij niet echt stevig op zijn poten.  De heupen zijn in orde.
Hij is al mee geweest naar de fysio omdat ik daar kom met Vixinn. Hij vond Endjarrow ook wat te slap voor zijn leeftijd.
Hij stelde voor om eventueel een anabole spuit te laten zetten maar daar ben ik niet zo weg van. Wil liever eerst wat andere dingen proberen.
(Hij heeft bij de fokker al vlees gehad dus nooit geen brokken gegeten.)
Ik zit zelf te denken aan spiersupport. Is dat een goed idee en wat kan ik er eventueel nog bij geven?
Wil er nog wel bij vermelden dat Djar een allergie heeft voor pollen ed en huisstofmijt. Het gaat momenteel wel goed met hem. (Wordt behandelt met bio-resonantie therapie)
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#922749
Fedor is ook heel lang slungelig geweest, en het is helemaal goed gekomen (hij is nu ruim 2 jaar) zonder toevoegingen. Ik zou voor de spieropbouw met je hond gaan fietsen, wel voorzichtig opbouwen en oefeningen met hem doen waar hij zijn coördinatie voor nodig heeft. En echt GEEN anabolespuit... sjongejonge, als dat het enige is wat je fysiptherapeut kan verzinnen zou ik een ander zoeken.
Is hij ook erg mager? Dat was Fedor ook rond die tijd en heb ik 'm een tijdje wat meer en vetter voedsel gegeven.
Hydrotherapie is trouwens ook een goede manier om gecontroleerd spieren op te bouwen.
Door Mevroi Kruim
#922899
Volgens mij is spiersupport een veel beter en veiliger idee dan anabolen. Kijk, anabolen kunnen soms nodig zijn maar hebben behoorlijk wat nare bijwerkingen dus als het niet nodig is dan beter van niet.
Ik neem trouwens aan dat Endjarrow vers eet?

En verder is fietsen idd een heel goed idee voor spieropbouw, en zwemmen. Als je de mogelijkheid hebt bij een speciaal hondenzwembad, er zijn er tegenwoordig een aantal in NL waar je hond onder deskundige begeleiding kan zwemmen met speciale oefeningen om spieren te trainen. Hydrotherapie dus  ;) ;)

Ik zou zelf bij een slungelige en wat slappe hond voorzichtig aan doen met spelen. Rechtuit en rustig bochtenwerk OK maar in volle vaart haakse bochten slaan, zoals bij spelen, dat zou ik ff aan banden leggen.
Door Lizzy
#923184
Ik ging met hem naar een goede homeopathischwerkend DA. Voor dit probleem zijn zeer goede homeopathische middelen. Je moet alleen wel de juiste krijgen en geven.
Door Nathalie.
#923323
Endjarrow krijgt alleen kvv en een beetje barf. Hij is niet broodmager maar blijft toch wel behoorlijk dun ondanks dat hij graag eet.
De fysiotherapeut gaf ook om te gaan fietsen en zwemmen zodra het weer het toe laat. Misschien is hydrotherapie dan inderdaad helemaal geen gek idee.
De homeopaath had ik nog niet zo aan gedacht met dit probleem. We zijn daar voor de allergie ook geweest dus ik ga hem van de week nog bellen.
Bedankt allemaal voor de goede adviezen.
Door Antonia
#923324
Niet zover bij jou vandaan (in Berghem bij Oss) zit een prima hondenzwembad (hydrotherapie). Ik denk dat ik daar wat gerichte training zou inzetten. Dit zou je kunnen ondersteunen met homeopathie
Door tt-tjes
#929482
Antonia schreef: Niet zover bij jou vandaan (in Berghem bij Oss) zit een prima hondenzwembad (hydrotherapie).
Klopt, ik ben daar toendertijd ook met Balou geweest, ze zijn echt goed.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door