Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#927807
Blitz heeft voor de 2e keer een vergrote prostaat in ongeveer 2 maanden tijd
de eertste keer heeft hij een chemische  gehad, het hielp goed
alleen maandagavond begon het weer 10x willen poepen en er komt niets uit
hij heeft er ook behoorlijk last van tijdens de wandeling gaan liggen langzamer gaan lopen het is
zo zielig om hem zo te zien
ben dinsdagavond bij een Homeopathie dierenarts geweest en heb er wat voor gekregen
de Homeopathiedruppels heeft Blitz op een stukje vlees gekregen, maar denk dat dat niet goed werkt .
gisteravond heb ik het zo in zijn mond gedaan en van ochtend weer, hoe snel werkt het,
als het even kan wil ik hem niet laten casteren.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen?
Door Lizzy
#927810
De druppels moet je sowieso in een schone bek geven en niet met vlees. Dat klopt inderdaad. Ik weet niet welk middel het is. Sommige middelen kunnen echt erg snel werken.

Zelf zou ik hem direct ook pompoenpitolie geven. Dit is meestal wel te koop bij een reformwinkel. En verder zou je zaagbladpalm capsules kunnen geven (van Vitotaal).

Chemische castratie is af te raden. Een keer is prima, maar de bijwerkingen van deze middelen zijn te groot om dat nog een 2de keer te gebruiken.
Door cantos
#927817
bedankt voor de snelle reactie
er staat geen naam op het flesje dien er 2x dags 15 druppels te geven en heb ook platinum zook meegekregen om Blitz rustig te houden tijdens de loopsheid van de teefjes
de pompoenpitolie ga ik vanmiddag gelijk halen
waar kan ik de zaagbladpalm halen.

Het is nu 2 keer in korte tijd, hoop dat het goed komt.
Is het dan slim om de rest van zijn leven iets te geven zodat zijn prostaat niet meer groter zal worden.
Door Lizzy
#927819
cantos schreef: bedankt voor de snelle reactie
er staat geen naam op het flesje dien er 2x dags 15 druppels te geven en heb ook platinum zook meegekregen om Blitz rustig te houden tijdens de loopsheid van de teefjes
de pompoenpitolie ga ik vanmiddag gelijk halen
waar kan ik de zaagbladpalm halen.

Het is nu 2 keer in korte tijd, hoop dat het goed komt.
Is het dan slim om de rest van zijn leven iets te geven zodat zijn prostaat niet meer groter zal worden.
Zaagbladpalm kun je meestal wel bij zaken ala de Tuinen halen. Of bij drogisten die Vitotaal in het assortiment hebben (steeds meer drogisten hebben het).

Ik zou zelf zeker wel standaard pompoenpitolie geven. Dat kan geen kwaad. En bij het minste of geringste vermoeden: zaagbladpalm erbij. En de druppels. Eventueel kan zaagbladpalm wel langdurig gegeven worden. Maar ja, dan moet hij er wel goed op reageren (ik bedoel: de klachten moeten er wel van overgaan).
Door cantos
#928008
Ben vanmiddag naar de tuinen geweest en heb daar pompoenpitolie en Zaagbladpalm meegenomen.
de zaadbladpalm bij de tuinen is in de aanbieding dus dat is mooi meegenomen.
Dien ik de dosering aan te houden of zou ik in het begin het kunnen verhogen.
Door cantos
#929363
even een update
met Blitz gaat het sinds vandaag een stuk beter, hij tilt zijn poot weer op bij het plassen en is een stuk actiever, tijdens de wandeling poept hij ook minder we gaan dus de goede kant op, het is zo fijn om Blitz weer zo te zien.
Hoelang mag ik de zaagbladpalm geven, niet dat ik er al mee wil stoppen kon het allleen nergens terug vinden.
Door Lizzy
#929557
cantos schreef: even een update
met Blitz gaat het sinds vandaag een stuk beter, hij tilt zijn poot weer op bij het plassen en is een stuk actiever, tijdens de wandeling poept hij ook minder we gaan dus de goede kant op, het is zo fijn om Blitz weer zo te zien.
Hoelang mag ik de zaagbladpalm geven, niet dat ik er al mee wil stoppen kon het allleen nergens terug vinden.

Ik zou het nog een paar dagen geven en dan weer stoppen. Overigens mag het langdurig gegeven worden. Dus als je het direct weer slechter ziet worden, dan zou ik direct weer geven en dan wat langer blijven geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door