Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#929037
Verschrikkelijke dag vandaag zeg, ben me rot geschrokken!
Noah heeft vandaag een stuk maandverband van zichzelf opgegeten, ik was er op tijd bij, maar omdat ze al eens een darmoperatie heeft gehad, wilde ik dus dat het eruit zou komen, hoeveel ze op had wist ik dus niet. Hier op Barfplaats gelezen dat het met een eetlepel zout er weleens uit kon komen.
Hup lepel erin maar tijd om water te geven was er niet want alles kwam er al uit, ok ik blij maar geen maandverband die had ze dus blijkbaar niet op, maar nu komt het, ze blijft vervolgens maar overgeven, op den duur is het zo erg dat er bloed bij zit met gal.
Toch vanavond maar gebeld met Strikkers in Sleeuwijk, ik kon gelijk komen. Ze is helemaal nagekeken en hij kon geen rare dingen vinden, maar met de lepel zout was het zo dat dat dus kon gebeuren, dus zonder gevaar is het absoluut niet!
Ze heeft een injectie gehad met primperan om half 7 maar werken doet ie niet hoor, ze blijft maar gal spugen met veel bloed erbij, bloed is wel helder, verder heeft ze zetpillen primperan gehad voor 1,5 dag en morgen moet het al gedeeltelijk over zijn, ze mag nu alleen ieder uur een beetje suikerwater, (een beetje is een bodempje van een koffiekopje) en vanaf morgen mag ze weer kleine beetjes eten, maar ik zie het echt somber in hoor, pfff mijn hart huilt hiervan om haar zo te zien :'(. Ze is verdre best levendig en had daarstraks geen verhoging, dus ik hoop dat het door de primperan snel afzakt, want ik heb het idee dat ik mijn eigen hond bijna vermoord heb hiermee. Ze heeft net 4 keer overgegeven in  15 minuten, hoop zo dat het overgaat, ben zo bang dat het niet gaat vannacht.
Laatst gewijzigd door Dami op zo 09 mar 2008, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#929045
Heel vervelend dat Noah zich zo ziek voelt.

Het zoutverhaal is niet een specifiek "barfplaatsverhaaltje". Het is een al jaren oud "huismiddel"om je hond snel aan het kotsen te krijgen als dat nodig is. Jouw hond reageert nu heel heftig, maar in veel gevallen, ook hier tot 2x over (en ten op advies van de dierenarts) is het levenreddend geweest.

Sterkte met Noah.
Door roefus
#929050
Nee, dat zoutverhaal is zeker geen BP-verhaal.

Toevallig hoorde ik van de week dat een nichtje van mij haar hond een paar lepels (?) zout gegeven had.
Haar bouvier had 'n kilo bonbons uit de kast getrokken  8)
En ze voert die hond gewoon brok...is ook niet aanwezig op BP.

Maar ja, daar ging het goed.

Kan me trouwens voorstellen dat je goed in de paniek zit met Noah op dit moment.
Veel sterkte meid, en ik hoop dat het zich snel oplost.
Wat een ellende, zeg  :'(
Door maddoc
#929055
ook al gaat het vaak goed, is het idd niet zonder gevaar en wordt er ook vaak veel en veel te veel zout gebruikt waardoor je je hond een zoutvergiftiging kunt bezorgen en dat is iets dat je niet zomaar oplost.

ik hoop voor je dat jouw hond zich snel beter gaat voelen en dat het met een sisser afloopt.
sterkte!
Door roefus
#929057
Ik heb zelf wel eens zuiveringszout ingenomen (en dat waren echt geen grote lepels).
Kan je vertellen dat ik never nooit zo ziek ben geweest  8)
Dus ik denk eigenlijk ook dat je op moet passen.
Door maddoc
#929070
als je al zout wilt gebruiken zou ik zelf nooit zomaar een hoeveelheid zout achter in de keel gooien, maar een heel klein beetje door  water roeren en voldoende van dat brakke water in de bek ingeven (zelf zullen ze 't vast niet drinken) daar worden ze ook flink misselijk van.
Door Boefke
#929090
Wat ontzettend schrikken zeg :-\ Kan me voorstellen dat je goed van de kaart bent. Hoe gaat het nu met Noah? Veel sterkte iig!
Door Brecht
#929148
tjeej dat is schrikken zeg! ik heb anderz als pup ook paar keer zout gegeven ( ze at ondergoed en spuuglapjes op.... :-X) gelukkig is het bij haar altijd goed gegaan, ik kreeg deze tip overigens van mn eigen dierenarts en niet van bp.
Door Dami
#929184
Noah heeft de hele nacht om de 2 uur overgegeven, alleen gal met bloed, dus vanmorgen maar weer Strikkers opgebeld en konden gelijk komen, een foto van de buik gemaakt om te kijken of dar geen bijzonderheden op te zien waren, nou dat was dus niet, bloed geprikt, en het chloorgehalte is te hoog en ze was aan het uitdrogen dus gelijk aan het infuus, ze heeft 6 zakken infuus gehad, dat is 3 liter!
Verder heeft ze een sterker antibraakmiddel gekregen en zakjes ulcogant suspensie dat een laagje om de maag heen legt, en AB ivm infectiegevaar.
Vandaag mag ze niks drinken en eten, morgenochtend mag ze weer kleine beetjes drinken en moeten we ook weer op controle in Sleeuwijk.
Ik geef hier niemand de schuld, ik wil alleen maar waarschuwen dat het niet altijd zonder gevaar is!
Laatst gewijzigd door Dami op zo 09 mar 2008, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#929251
vanaalst schreef: tjee wat een drama!!
Komt dat nu echt door het geven van dat zout?Vindt het echt rot voor jullie en hoop van harte dat Noah snel weer opknapt!
ellen
Niet dat ik iets wil af doen aan de vervelende situatie hoor! Maar dit vraag ik me eerlijk gezegd ook wel af. Want dit advies komt natuurlijk niet 'van Barfplaats'. En komt van dierenartsen. Neem nou :
In noodgevallen kan ook door middel van het ingeven van een eetlepel zout op de tong van de hond dit braken worden opgewekt. Dit alles kan alleen als men zeker weet dat er geen scherpe voorwerpen of caustische stoffen zijn ingenomen
van de site van Maarten Kappen.

en

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=36

Ik hoop dat Noah snel weer opknapt!
Door maddoc
#929270
http://www.ingentaconnect.com/content/b ... 1/art00008

keukenzout is natriumchloride. natrium en chloride zijn twee vd electrolyten in het lichaam.
de electrolytenbalans moet in balans zijn door een evenwicht in de inname via het voedsel en de verwijdering uit het lichaam.
wanneer dit evenwicht verstoord wordt door in dit geval een overmatige zoutinname kunnen de organen in het lichaam niet meer naar behoren functioneren.
de kans dat honden een echte zoutvergiftiging niet overleven is groot.
zie bv bovenstaande link.

persoonlijk zou ik er dus toch wat voorzichtig mee zijn, in de meeste gevallen is er tijd genoeg om naar de dierenarts te gaan voor een injectie apomorfine om te laten braken.
Laatst gewijzigd door maddoc op zo 09 mar 2008, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door