Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#928990
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dorinekok
#928993
lijkt mij dat je dat best kunt doen. ik weet niet hoe oud je hond is maar volgens mij kan elke hond gewoon lekker aan een echt bot kluiven. Op de site staat er voldoende info over en dan kan je zelf beslissen of het iets voor jou is.
Ik weet niet anders dan dat honden al sinds mensen heugenis op een bot kluiven. Met veel plezier.
Gebruikersavatar
Door pike
#929032
zolang dat bot maar niet te hard is want dan bijt ie zijn tanden er op stuk,
en zolang dat bot maar niet te zacht is want als hij er teveel van opeet dan raakt hij verstopt...
Door DaisyD
#929038
IK gebruik de runderknars van Herby als recreatiebot. Wegen ongeveer 800 gram tot een kilo en Daisy doet daar anderhalf tot twee uur over. Vooraf krijgt ze dan een flinke lap pens. De volgende dag heeft ze dan niet zo'n grote honger (gek he)

Ook heb ik eens een bevleesd stuk rib gekocht bij een slager, een grote circa 30 cm en woog een dikke kilo. Het kale ribstuk heb ik later (na een uurtje knagen) geruild voor een stukje worst en weggegooid.

Ook een leuke bron van vermaak (voor de hond dan) is een lams/geiten kop van de islamiet, runderknieschijf en enkels waren ook favoriet bij mijn honden.

Je moet erop letten dat het bot zo groot is dat het niet in zijn geheel in de bek genomen kan worden, zodat je geen gevaar hebt op doorslikken. Niet te lang laten knagen, dan slijten de tanden te hard.
Altijd ruilen voor iets lekkers, ander laten ze het niet meer wegnemen de volgende keer.

grtjs Daisy
Door Fausto
#929130
Is dit niks voor je: Orka Jack, de maxi uitvoering.

http://www.diertotaalservice.nl/shop/pa ... d=10000000

Ik heb een Cane Corso die zich hier uren mee kan vermaken. Soms snij ik er een afgekloven stuk af als het nodig is. Tot nu toe is dit het enige speelgoed waar ik tevreden over ben omdat het lang meegaat en behoorlijk veilig is. 
Door kojak
#929203
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huskymeisje
#929277
DaisyD schreef: I
Ook een leuke bron van vermaak (voor de hond dan) is een lams/geiten kop van de islamiet, runderknieschijf en enkels waren ook favoriet bij mijn honden.
Is een runderknieschijf niet te hard?
Door *Nicole*
#929506
Hier krijg ik van de slager vaak gratis botten. Deze zijn zo'n 15 a 20 cm lang, Dibbes laat ze eerst een dag of 2 liggen en als ik dan besluit dat ik het mooi vind geweest gaat hij er aan kouwen. Het is van een rund doorgaans hij ving het heerlijk om te krijgen. het liefst als het al iets langer ligt zodat het wat stinkt haha hij mag er tot zo verre op kouwen/van eten dat wanneer het te klein word voor hem en de kans groot word dat hij het door slikt ik het afpak en een koekje of een plakje worstje er tegen over stel
Door Laura2004
#929519
Huskymeisje schreef: Is een runderknieschijf niet te hard?
Ik vind alle runderbotten te hard, ik persoonlijk neem het risico niet, mijn hond heeft één keer een runderbot gekregen (dat was eigenlijk niet de bedoeling, ik dacht nl dat het een stuk vlees was zonder bot) en dit heeft hem gelijk binnen een paar seconden een flink stuk van zijn kies gekost, dus ik zou runderbotten nooit aanraden.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 09 mar 2008, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#929520
Ik heb voor mijn honden als kauwbot een hele grote nylabone en deze is niet kapot te krijgen.
Door Minna
#929539
Wij hebben ook een Orka en het gaat niet kapot, we zijn er ook heel erg blij mee. Ook de zwarte kong houdt het vol. En flostouwen, de allergrootsten met dubbele knopen.
Verder krijgen ze hier wel runderbotten, schouders, dijbenen en knien, maar ik heb er nooit geen probleem mee gehad, nooit geen stuk tand kapot of zo.
Knars hebben ze hier ook vrij snel op dus dat kan ook niet als echt tijdverdrijf.
Pensstaafjes zijn hap-slik-weg. Met een lamskop zijn ze een halfuurtje zoet mee, behalve Papu en Pika die doen overal wel lang mee. :)
Door Happy Tail
#929949
hier is ze wel tot 20 minuten zoet met een lamskop een halve dan..heel is echt te veel.
en als ik eraan kan komen: knieen van kalf is echt zeker een half uur bezigheid. Aangezien ik een verstandige eter heb durf ik dit aan. als er iets te hard is rib, schouder oid dan laat ze het echt liggen.
Maar toch geen ik geen poten, de stukken die ze wel in kan slikken vind ik vaak de dag erna uitgekotst terug. andere kauwbehoeften heeft ze niet eigenlijk, Nylabone ed heb ik wel gehad, maar die hoeft ze niet. Speeltjes en flostouwen zijn ook niet interessant genoeg om te knagen.
Door kojak
#931915
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#931924
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door