Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke V
#928488
Hallo,

Mijn 2 Beagles aten Duck omdat Barf voor mij te duur is omdat ik geen goedkope ingrediënten in de buurt kan vinden  :-\ ... Duck kon ik aan 1 Beagle (onze Pluto) niet meer geven omdat ik denk dat hij allergisch is aan granen (toen hij op een dieet zonder granen stond was zijn gezondheid veel beter!).  Nu krijgt hij Frostifit of Dibo (400 gr per dag), dit is voornamelijk pens en rundvlees, maar is dit voldoende voor hem?  De hoeveelheid lijkt weinig in zijn kom, op de verpakking staat wel dat middelgrote honden 350-400gr per dag mogen hebben.
Ook heb ik de indruk dat het voornamelijk orgaanvlees is en weinig spiervlees.
En mijn belangrijkste vraag, is dit voldoende voor hem! Moet ik er geen rijst en/of groenten aan toevoegen??  Ik doe er nu groentjes bij uit een bokaal, VB: worteltjes en erwten of boontjes. Moet ik nog andere dingen toevoegen om te voorkomen dat hij geen tekorten krijgt?

Kunnen jullie me ook zeggen wat de gangbare prijs is voor een pak Carnibest van 1kg?  Carnibest is KVV zonder granen en als dit voordeliger/gezonder zou zijn dan Frostifit/Dibo zouden wij af en toe wel eens  naar Antwerpen of Aarschot willen rijden om dit te gaan halen, wij wonen in Steenokkerzeel en dit zijn de dichtste plaatsen om CB te kopen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#928511
Volgens mij is Frosti fit niet kompleet, in geen van de soorten zit calcium, dus lijkt het me niet verstandig dat lang te geven.
Dibo heeft slechts 1 complete versie Dibo menu, zag ik op de site, de rest is enkelvoudig.
Voor prijzen van CB kun je denk ik het beste contact opnemen met CB zelf of een van de verkooppunten.
#928529
frosti fit is iid niet compleet.
Maar ik vindt duck ook flink aan de prijs hoor, als ik barf met m'n 3 honden ben ik goedkoper uit dan als ik ze duck geef.
kijk anders even bij het lijstje van de kvv. Er zijn echt goedkopere dan duck!
ellen
Door *wendy*
#928645
Frosti fit is niet compleet en van Dibo is er maar 1 versie kompleet.
Aangezien je denkt dat jouw hond allergisch is voor granen zou ik hem dus niet de komplete versie van Dibo geven omdat daar wel granen inzitten  ;)

Je zou kunnen gaan denken aan haaks barf, carnibest diabetes of bibi natuur. Maar ik weet niet wat er bij jou in de buurt te krijgen is. Huntershome kan ook een complete variant zonder rijst/granen leveren.
Door Anneke V
#930420
Dan gaan we eens Carnibest moeten gaan halen in Antwerpen/ Aarschot. 
Barf was inderdaad het beste voor Pluto, maar moeilijk goedkoop vindbaar hier in de streek  :( Moest de koopjes in de Makro en andere grootwarenhuizen afschuimen en dan was het nog duur...

Pffff... als je moeilijk ingredienten vind is het wel moeilijk!
Door Femke
#945381
[quote="Hetty 1"]
Norah krijgt Carnibest en ik betaal 3,25 euro per kg.
Bij grote hoeveelheden (50 kg) valt bij ons over de prijs te onderhandelen.
[/quote]

Pfoe dan hoop ik dat je maar een klein hondje hebt  :o :o
Door Anneke V
#948566
Vanaf volgende week krijgt Pluto Carinbest... we gaan dit in scherpenheuvel in een hondenschool halen, dit is de meest dichtbije verkoopplaats voor ons  :-\
Alleen onze pluto reageert ook allergisch op kip en blijkbaar zit in alle CB varianten kip... dus gaan we de CB light proberen (rund & groentjes)

Ik hou jullie op de hoogte  ;)
Door evenstar
#949149
De kip en de lam juist wel naar mijn idee
op het etiket van bibi kip en lam staat dat er rijst aan toegevoegd is in de natuur en de bibimix  zie je de tarwevlokken (geel)  zitten.
In de kip-rijst en lams-rijst is ook visolie tegevoegd dat zit in de natuur en bibimix ook niet
Door *wendy*
#952010
Ok...vaag....want een paar kennissen van mij daar kunnen de honden niet van tegen de natuurvoer van CB en wel tegen de Diabetes en de Natuur van Bibi + Bibimix
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door