Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door jolly64
#92812
Ik had eerder gezegd adt ik aloavera reiniginslotion zag bij het kruidvat
Maar het blijkt jojoba met aloa vera te zijn
ze hebben ook een hyppoallergeen reiniging lotion
Kan ik 1 van deze 2 gebruiken voor de rode vlekjes op mijn allergische hond zijn pootjes ???
Gr Jolanda
Door ~anna~
#93282
Wat drupples Calendula oertintuur in een bakje afgekoeld gekookt water of bronwater en hiermee deppen.
Mijn volwassen hond zijn hotspot heb ik hier mee behandeld en ik heb het ook gebruikt bij kapote voetzooltjes het ontsmet en heelt en voorkomt ook ovematig litekenvorming.
Het word ook gebruikt bij mensen vooral kinderen om (natte)eczeem te behandelen.
Als je bij de drogist vraagt om deze tintuur en als ze het niet hebben proberen ze soms de Calendulan spray(VSM) te verkopen niet doen.Met de oertintuur doe je langer en is puur Calendula je kan het ook gebruiken voor wondontsmetting bij jezelf inplaats van jodium.
Calendula zalf of rescuecreme van Bach daar kan je het mee insmeren word ook gebruikt om eczeem mee in te smeren.Calendulan zalf is vet er is ook een creme van maar die kan een allergische reactie geven,rode vlekken,bij de zalf heb je het niet.
De Bach rescue creme is minder vet en ik heb zelf nooit allergische reacties van gekregen.
Mischien hoef je niet te smeren honden likken het altijd eraf en is de tintuur voldoende.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 09 mei 2004, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door