Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door svd
#926474
Hallo, ik ben vorige week donderdag begonnen met het overzetten van onze honden. Brok naar Vers vlees.
Onze labrador, geen probleem. Het gaat erin als koek. Ik geef trouwens Bibi. Onze Vizsla wil het niet eten. Ik heb het rustig aan gedaan, ook eerst gekookt. Hij wil het niet eten. Ik probeerde ook nog Duck, maar ook hier wil hij niet van eten. Hoelang moet je hier nou mee doorgaan. Hij wordt mager, en daar ben ik niet blij mee. Ik voel er veel voor om maar weer brokken te geven.

Steven
#926519
misschien even een andere merk proberen? Rodi oid, en tja het is best vreemd voor een hond die brok gewend is.
en als hij dan het vlees laat staan krijgt hij dan alsnog brokken???? Zet gewoon het vlees neer, loop weg en als hij het na 10-15 minuten niet op heeft. jammer weghalen en over een paar uur weer een nieuwe poging.
Probeer eens met een eitje erdoorheen mengen? wat sardien uit blik erdoor heen mengen?
en hoe lang je er mee door moet gaan, dat ligt aan je eigen grens. Die is voor iedereen anders.
Door svd
#927245
Ik heb inmiddels drie merken geprobeerd. Hij eet het echt niet. Moet ik nu een vierde, een vijfde en een zesde merk gaan proberen? Ik heb het er wel een beetje mee gehad. Zijn er meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen? Tevens vraag ik me wel af hoelang je mag doorgaan, i.v.m de gezondheid.
Door K&D
#927257
Je kunt het op de harde manier proberen, maar zover zou ik zelf niet willen gaan. Als het echt (nog) niet gepruimd wordt dan zou ik weer terug gaan naar brok voor een korte periode. En dan zou ik rustig weer opnieuw beginnen. Eerst een  theelepeltje kvv door de brok mengen. De volgende dag ietsje meer en het heel rustig opbouwen. Er zijn echt honden die aan rauw moeten wennen, en je hebt alleseters. Waarom verbaast het me nou niet dat het bij je labje geen punt is.... ::) ;D 
Zelfs vershonden lusten sommige dingen niet. Konijn bv wordt door eentje van mij echt niet gepruimd.
Door svd
#928073
Hij is echt mager aan het worden. Hij heeft wel wat Runner gegeten, maar ging niet van harte. Ik ben nu een week bezig. Ik denk dat ik maar weer terug ga naar de brok. Hier heb ik nooit dit soort problemen gehad. Hij eet gewoon geen vers vlees, dat moet ik maar accepteren. Jammer maar het is niet anders.
#928095
Hoe lang eet hij nou niets? Kan het zijn dat hij zich niet lekker voelt? Of besteed je teveel aandacht aan het niet eten?

Mijn reu hield het soms 2 weken vol om niet te eten, hij was dan ook broodmager, een hond kan wat dat betreft veel hebben, ik was toen heel erg bezorgd en ben naar de DA gegaan en deze zei dat het natuurlijk niet de bedoeling is, maar dat een hond het wel kan hebben.

Heb je al geprobeerd hem het eten te geven en het binnen een paar minuten weg te halen en hem volledig te negeren en dit te doen bij iedere maaltijd?
#928188
Een hond kan heel lang vasten hoor ;), als het mijn hond was zou ik het niet zo snel opgeven.
Ik heb eigenlijk ook dezelfde vragen als Laura, besteed je niet teveel aandacht aan het feit dat hij niet eet? Want zo te lezen heb je nu al 3 merken geprobeerd en soms ook nog overgoten met kokend water.
Maar hij eet zo te lezen wel wat... al een beetje smuldier, dus helemaal van z'n graatje zal ie niet vallen. En als hij wat mager wordt dat heb je er straks zo weer bij op als hij weer aan het eten gaat.

Laura heeft al goede tips gegeven wat te doen bij een kieskeurige eter, en dan geef ik je ook nog een link waar je misschien wat aan hebt: http://www.dragonflyllama.com/%20DOGS/W ... chEat.html (met dank aan Kruimel ;)).
#928193
Mijn hond kai heeft tijdenlang heel slecht gegeten, zoals ik zei af en toe 2 weken niet en soms langer, hij was dan ook heel mager (hij at/eet  trouwens geen kvv, maar BARF). En dan ineens at hij weer beter, ik probeerde af en toe wat nieuws, maar dat weigerde hij te eten, iedere keer weer, totdat ik het opgaf en er genoegen mee nam dat hij maar 4 vleessoorten at. Ik heb toen de tip gekregen om hem zijn eten te geven en hem volledig te negeren (het liefst weglopen), als hij binnen vijf of in het begin 2 minuten zat te miepen met zijn eten, haalde ik zijn bak zonder wat te zeggen weg en ging ik weer mijn dingetjes doen, ik negeerde hem volledig, sinds ik het zo heb aangepakt at hij iedere keer goed en zo ben ik (sinds kort) ook nieuwe diersoorten gaan proberen en nu eet hij 7 of 8 diersoorten (na ruim 4 jaar barfen :-[).
Ik heb dus gemerkt dat ik onbewust heel veel aandacht schonk aan het hele eetgebeuren, ik zei vaak: 'Eet je eten nou op'. En daarbij ging ik het in stukjes snijden en dus daarna weer geven of ik gaf iets anders, waarvan ik wel wist dat hij het altijd at. Ik keek heel de tijd naar hem en liet hem soms een half uur mutsen met zijn eten. Wat ik toen opvallend vond was dat hij wel brokjes at (die ze hem in de dierenwinkel gaven). Dat was voor mij de reden om door te zetten, want het was puur kieskeurigheid.

Misschien dat jij het al helemaal goed aanpakt en dat het bij jouw hond heel anders in elkaar zit, dan heb je waarschijnlijk niets aan mijn advies en anders hoop ik dat het helpt ;)
#929128
De meeste honden vinden pens wel erg lekker. Misschien moet je proberen wat pens door de brokken te doen en dan steeds een beetje meer Bibi ofzo erbij en steeds minder brokken?
Het wordt meestal niet aanbevolen brokken met kvv te mengen maar in jouw geval zou het het gewoon proberen.
Door svd
#930586
Heb geprobeerd om over de brokken wat vlees te doen, maar dat werkt niet. Hij pikt de brokken er tussen uit en laat het vers vlees liggen. Ik denk dat ik er maar mee stop en gewoon maar weer met brokken door ga. Het is niet anders, denk ik. Mijn labrador eet het gelukkig wel.
Door svd
#931725
Ga ik zeker doen, ik doe er af en toe wat kleine stukjes vlees bij. Gelukkig, maar niet onverwacht eet mijn labrador het wel. En ik merk echt verschil....Mijn eigenwijze Viszla weet niet wat hij mist.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door