Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#927963
kan dit ook bij een kat voorkomen?
gisteravond heeft mijn kater beetje kipkarkas gegeten ( ja hij eet dit wel vaker )
vanmorgen niest en kuchte hij beetje, leek net alsof hij verkouden was / is of dat er iets in z'n keel vastzit...

toen heb ik m haarbalpasta gegeven want hij komt niet buiten omdat hij nog aan t herstellen is van operatie...
en hij verzorgt mn andere kater ( pers van bijna 1 jaar ) dus misschien last van haren...
dus heeft hij gespuugd, haren en beetje kip...

maar lijkt alsof er echt wat vast zit of hij echt zwaar moet hoesten dus verkouden is, zn buik trekt echt samen en soms lijkt t net alsof hij stikt en niest en hoest hij dus terwijl hij bij zn buik trilt...

het is niet constant maar met vlagen...
nu heb ik m net zoutoplossing gegeven om te laten braken...

ik ga straks om half 5 naar de dierenarts ( eerder kan niet want ik wacht tot mn rolstoel geleverd is  :-X )
gewoon voor zekerheid, maar neem aan dat je dat alleen met foto kan zien...???????????

maar goed kan er dus botje dwars zitten bij een kat en zo ja waar is dan meest logische plek...

of maak ik me te veel zorgen, heel veel kip heeft ie ook weer niet gegeten, maar ja 1 klein stukje kan genoeg zijn... :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 10 mar 2008, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door RupsenStorm
#927985
moeilijk hoor om vanuit je computertje een reactie te geven. Het kan natuurlijk van alles zijn. Ook de haarbal kan hem parten spelen. Ga maar eerst naar de dierenarts, hoplijk kun je dmv bijvoorbeeld een foto iets zien of iets uitsluiten. Sterkte vanmiddag!
#927991
ik vraag me dan dus ook af waarvan ik foto moet laten maken..
vandaar mn vragen over specifieke plek  :-\
en of het logisch is, want wil niet voor niets foto maken, want zo makkelijk is dat niet en ben ook niet zo voor roesje :-[
Gebruikersavatar
Door koekje
#928059
sien heeft 2x een obstructie gehad.
1x een vaste haarbal en 1x een opgevroten plastic speelding (want bijna einde sientje betekende).
sien heeft nog nooit niesziekte of dat soort verschijnselen gehad.

in beide gevallen was het voor sien weinig eten en kotsen, en dus niet poepen.

een rontgenfoto van de buik, of echo, kan opheldering geven.
sien heeft een keer een buikfoto gehad, en dat ging gewoon zonder roesje. sien was wel erg boos en zong een hele aria.

voor sien heb ik in beide gevallen royaal haarbalpasta toegediend, en bij het plastic ding ook cb.
#928076
nou ben weer terug...
vast staat hij heeft weer koorts...
obstruktie dacht hij niet zo 1,2,3, er was niets raars te horen ook...
aangezien rammel al heel veel en vaak ziek is geweest heeft ie spuit ab gehad...
morgen moet hij beter(der) zijn
anders laat ik foto maken...

ik blijf m haarbalpasta geven erbij...
Gebruikersavatar
Door koekje
#928079
als tie gewoon eet en poept, heeft tie iig geen verstopping.
ik heb voor sien voor dat soort gevallen altijd wel een zakje felix vleesselectie in gelei liggen. stinkt heel erg, maar bevat geen koolhydraten.
kan wel zijn natuurlijk dat zn neusje verstopt is, en dat hij daarom niet wilt eten, omdat hij het eten niet ruikt.
#928081
ik weet niet of ie wil eten, want ik voer alleen s'avonds...
dus straks even kijken...
maar echt bedelen doet ie nog steeds  ::)

ik heb wel wiskas gelei liggen nog :-X
zal m dat maar even geven ipv brokken...
hij eet niet voldoende vlees alleen dus moet ik t altijd aanvullen omdat ie altijd zo snel ziek is  :-\

ik heb m nog niet naar de bak zien gaan trouwens :(
#928110
ik maak me echt zorgen...
hoe doet n beest dat verstopt is en / of stikt...

niet constant maar soms trilt ie echt en lijkt ie zwaar te stikken  :-\
ik zit in de keuken en ik hoor m helemaal in de woonkamer soort van niezen en proesten

hoe is niesziekte...?

tja moet ik de da nu vertrouwen, of toch niet?
Gebruikersavatar
Door koekje
#928122
ik vind het meer als niesziekte klinken, maar ik kan er natuurlijk geen zinnig woord over zeggen.
ik zit hier achter mn puter, en ben vooral geen medicus.

als je het echt niet vertrouwt, zou ik gewoon de DA nogmaals bellen.
#928190
nou eten doet ie gewoon...en hij heeft net ook geplast
hij heeft nu 2 bakjes vlees op
het lijkt ook wel ietsjes minder te zijn geworden, iets meer tijd tussen hoesten / stikken zeg maar...
#928342
nou hij heeft t nog steeds... :-\
ja hij kokhalst ook...
tis echt of er iets dwars zit in zn keel waardoor ie geen lucht krijgt en niest en hoest...

maar goed hij is nog steeds niet heel erg ziek, want zn ogen staan helder...
en bij hem kun je altijd aan z'n ogen zien...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door