Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Huskymeisje
#927981
Ik heb een menu samengesteld voor mijn honden. Beiden eten ze ongeveer evenveel, zo rond de 5600 gram per week.

Mijn menu ziet er als volgt uit:

250 gr kvv met 50 gr. groentemix. Dit krijgen ze elke dag dus 300 gr. per dag.

Eendenkarkas 500 gr.
rundertong 500 gr.
kopsvlees 500 gr.
lamsrib 500 gr.
runderstrot 500 gr.
kipkarkas 500gr + eendenhartjes 125 gr.
vis 500 gr.

Elke dag krijgen ze dus zo'n 800 gram en dat is 5600 gram per week. Daarover heen komt dan nog de yoghurt en regelmatig een eitje. Lever eten ze niet maar ik geef ze een keer per week kvv waar dit in zit dan eten ze het namelijk wel.

Ik heb minder botten want ik vind dat beide honden daar erg harde ontlasting van krijgen.
Door Lizzy
#929293
[quote="Huskymeisje"]
Ik heb een menu samengesteld voor mijn honden. Beiden eten ze ongeveer evenveel, zo rond de 5600 gram per week.

Mijn menu ziet er als volgt uit:

250 gr kvv met 50 gr. groentemix. Dit krijgen ze elke dag dus 300 gr. per dag.

Eendenkarkas 500 gr.
rundertong 500 gr.
kopsvlees 500 gr.
lamsrib 500 gr.
runderstrot 500 gr.
kipkarkas 500gr + eendenhartjes 125 gr.
vis 500 gr.

Elke dag krijgen ze dus zo'n 800 gram en dat is 5600 gram per week. Daarover heen komt dan nog de yoghurt en regelmatig een eitje. Lever eten ze niet maar ik geef ze een keer per week kvv waar dit in zit dan eten ze het namelijk wel.

Ik heb minder botten want ik vind dat beide honden daar erg harde ontlasting van krijgen.
[/quote]

OK, dus in het zelf samengestelde gedeelte voer je :

42% vleesbot
17% orgaanvlees (tong + hartjes)
28% spiervlees
14% runderstrot

De meningen zijn wat verdeeld over waar strot nu precies onder valt. Het is niet louter spiervlees, het is geen orgaanvlees, het is kraakbeen met wat vlees er omheen.

Wat geef je trouwens voor kvv? Want je geeft ruim rundvlees en als je een kvv geeft op basis van rund, dan zou ik zelf 1 maaltijd rund vervangen door iets anders. Iets ala geit of lam of konijn ofzo.
Gebruikersavatar
Door pike
#929299
Tong vormt bijna 14% van je zelf samengestelde voer (ofwel 80% van je orgaanvlees).
Je voert voor meer dan de helft barf en ik heb begrepen dat dan de percentages toch wel gaan tellen.
Door Huskymeisje
#929301
[quote="Lizzy"]
OK, dus in het zelf samengestelde gedeelte voer je :

42% vleesbot
17% orgaanvlees (tong + hartjes)
28% spiervlees
14% runderstrot

De meningen zijn wat verdeeld over waar strot nu precies onder valt. Het is niet louter spiervlees, het is geen orgaanvlees, het is kraakbeen met wat vlees er omheen.

Wat geef je trouwens voor kvv? Want je geeft ruim rundvlees en als je een kvv geeft op basis van rund, dan zou ik zelf 1 maaltijd rund vervangen door iets anders. Iets ala geit of lam of konijn ofzo.

[/quote]

Het hangt een beetje van het weekmenu af wat ik als kvv geef. Ik maak elke week een ander menu. Wanneer ik een week heb waarin geen pens staat geef ik dat iig 1 keer als kvv maar meestal 2 keer. Daarnaast geef ik enkelvoudige versies van rundvlees en kip. Ook hier afhankelijk van wat er in het weekmenu staat. Geit geef ik niet meer want daar raakt met name Qilaq maar in mindere mate ook Hisja vreselijk van aan de diarree.

Dit menu is gemaakt op basis van wat ik heb kunnen bestellen. Mijn bestelling bij Herby was denk ik niet goed aangekomen. Die heb ik deze week nogmaals doorgemaild en een bevestiging ontvangen. Ik hoor morgen hoop ik wanneer ik het op kan halen en dan kan ik veel meer variatie doorvoeren :)
Door Lizzy
#929303
[quote="pike"]
Tong vormt bijna 14% van je zelf samengestelde voer (ofwel 80% van je orgaanvlees).
Je voert voor meer dan de helft barf en ik heb begrepen dat dan de percentages toch wel gaan tellen.

[/quote]

Ja, ik redeneer zo ook. Maar er zijn ook zat mensen die tong echt spiervlees vinden. Net een beetje dubieus, met tong....
Door Huskymeisje
#929428
[quote="Lizzy"]
Ja, ik redeneer zo ook. Maar er zijn ook zat mensen die tong echt spiervlees vinden. Net een beetje dubieus, met tong....
[/quote]

Noh, ik vind het geen spiervlees. Daar ben ik nu wel achter. Ze vonden het heerlijk maar de volgende keer doe ik de helft minder en dan iets van karkasjes erbij. Niet dat ze aan de diarree waren maar de ontlasting was erg donker.

Ik hoop volgende week mijn bestelling van Herby op te kunnen halen dan kan ik wat meer variëren.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door