Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#927576
Bij DeeJay krijg je absoluut geen vis naar binnen... nu had ik vandaag broodje met gerookte forel filet en ik dacht, ik kijk eens of DeeJay een stukje lust... Blijkt dus dat ie dit graag eet...

Kan ik nu af en toe (1 x per week/2 weken) een forelfiletje geven? hij is helemaal schoon, zelfs van graat...

Of dan liever helemaal geen vis??
Door Lizzy
#927620
Ik ben zelf niet zo dol op gerookt... Niet voor mensen, niet voor dieren. Lust hij geen gestoomde makreel? Rookaroma's zouden overigens minder schadelijk voor de gezondheid zijn. Zegt men.
Door Ellen44
#927914
welke soorten vis zijn nou het beste voor onze honden??
en welke soorten uit blik kan ik ze geven en vooral hoeveel hebben ze nodig???
Gaat om 2 grote honden,

50 kilo en 40 kilo
Door Boefke
#927926
Lizzy schreef: Ik ben zelf niet zo dol op gerookt... Niet voor mensen, niet voor dieren. Lust hij geen gestoomde makreel? Rookaroma's zouden overigens minder schadelijk voor de gezondheid zijn. Zegt men.
Minder schadelijk dan wat?
Door flin
#927933
De chemische samenstelling van rook is complex en hangt onder andere af van de gebruikte houtsoort,
de voor het produceren van de rook gebruikte methode,
het watergehalte van het hout en de temperatuur en zuurstofconcentratie tijdens de rookproductie.
Algemeen gesproken kunnen gerookte levensmiddelen gezondheidsrisico’s inhouden in verband met de mogelijke aanwezigheid van polycyclische aromatische koolwaterstoffen.

Aangezien rookaroma’s worden bereid uit rook die wordt gefractioneerd en gezuiverd, wordt het gebruik van rookaroma’s over het algemeen als minder bezwaarlijk voor de gezondheid beschouwd dan het traditionele rookproces.
Door Boefke
#928019
flin schreef: De chemische samenstelling van rook is complex en hangt onder andere af van de gebruikte houtsoort,
de voor het produceren van de rook gebruikte methode,
het watergehalte van het hout en de temperatuur en zuurstofconcentratie tijdens de rookproductie.
Algemeen gesproken kunnen gerookte levensmiddelen gezondheidsrisico’s inhouden in verband met de mogelijke aanwezigheid van polycyclische aromatische koolwaterstoffen.

Aangezien rookaroma’s worden bereid uit rook die wordt gefractioneerd en gezuiverd, wordt het gebruik van rookaroma’s over het algemeen als minder bezwaarlijk voor de gezondheid beschouwd dan het traditionele rookproces.
Aha! Ik snap het :)
Door 202Spots
#928207
wenche schreef: Bij DeeJay krijg je absoluut geen vis naar binnen...
Ook geen een soort blik vis?
Sardien,tuna,makreel,zalm??
Ik zou ook geen gerookt geven omdat het erg zout is.
Door wenche
#928312
Uit blik vind ie ook niet lekker... heb al zalm gehad, tonijn, sardientjes en noem al de bliksoorten van vis maar op... Ik heb nu voor de bestelling bij herby zalmwangen en botmix zalm op de lijst staan, kijken of ik hem daar mee aan de vis krijg... De capsules wil ie ook steeds slechter eten...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door