Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#927920
Hallo allemaal,

Even een vraagje.....

Mijn hond kan niet poepen zodra ze kipkarkas heeft gegeten.
Het wordt dan net stro en ze krijgt het er amper uit!
Ook samen met vlees gaat het niet goed.....dus ik laat de karkassen weg.
Nu krijgt ze kippennekken en dat gaat prima, maar echt veel kauwen doet ze daar niet op. Ze is een bordeaux dog....dus geen kleine hond. Nou vraag ik me af waar ze lekker op kan kauwen iets waardoor ze een goed gebit behoud en wat niet zo'n impact heeft op haar ontlasting..
Graag tips

Alvast bedankt
Door *Nicole*
#927922
lamsribben of misschien  geitenribben?
ik zou het niet weten hier ook een bordeaxdog en die kauwt redelijk soms slikt hij wat grotere stukken in maar nooit lawst van de ontlasting gehad
Alks je kipkarkas geeft desnoods thee lepeltje sla olie? ik weet het niet ik heb er nooit geen last van gehad
Door - pien -
#927923
Je kan het eens proberen samen met orgaanvlees.
Als ik mijn honden orgaanvlees geef doe ik dat samen met karkas of kippenek.
Het eerste laxeert, het tweede kan stoppend werken en samen gaat het goed.
Zo zou hij toch lekker kipkarkas kunnen kauwen  ;)
Door Ellen44
#927924
Dat heb ik al geprobeerd maar mooi niet!!

Het lukt op geen enkele manier....en van orgaan krijgt ze ook geen zachtere ontlasting. Apart he....
Door *Natasja*
#927946
Hoelang BARF-en je honden? Misschien is het nog te vroeg voor kipkarkassen? Je zou ook bijvoorbeeld parelhoenkarkas kunnen proberen, daar moet je hond op kauwen, maar het is zachter bot dan kipkarkas.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op do 06 mar 2008, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#928016
Hoeveel vlees geef je in verhouding met de kipkarkassen? Sommige kipkarkassen bestaan alleen nog maar uit bot, dus daar zou je dan 3x zoveel vlees bij kunnen doen (dus 25% karkas en 75% vlees).
En anders alleen nog maar goed bevleesde botten geven, of een hele kip.
Door ulla
#928146
Een eendennek lijkt mij een leuker formaat hebben voor je hond. ;)
Door Happy Tail
#928192
ik weet niet of je groentemix geeft, maar dan zou ik hierbij een mix geven met veel blad groenten, dat kan ook laxeren en dan nog wat vette vis evt uit blik erbij
Door Laura2004
#928197
Nitus schreef: Hoeveel vlees geef je in verhouding met de kipkarkassen? Sommige kipkarkassen bestaan alleen nog maar uit bot, dus daar zou je dan 3x zoveel vlees bij kunnen doen (dus 25% karkas en 75% vlees).
Hier ben ik ook benieuwd naar, want als je in verhouding meer bot dan vlees geeft blijft de ontlasting te hard. En ik vraag me idd net zoals natasja af hoelang jouw hond barft, want misschien is het zo dat jouw hond nog geen karkassen kan verteren en dat daarom de ontlasting zo hard is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#928206
Laura2004 schreef: Hier ben ik ook benieuwd naar, want als je in verhouding meer bot dan vlees geeft blijft de ontlasting te hard. En ik vraag me idd net zoals natasja af hoelang jouw hond barft, want misschien is het zo dat jouw hond nog geen karkassen kan verteren en dat daarom de ontlasting zo hard is.
Even haar berichten nalezen en dan kom ik op zo'n 12 dagen uit. :-\
Door Lizzy
#928313
Dat is nog niet zo lang. Ik denk dat de hond nog in het proces zit van wennen aan vleesbot. Ik zou zeggen: blijf voorlopig even kippennekken geven. Als dat goed verteerd, geef dan eens een halve of hele kip (of parelhoen of eend of konijn). Daar kan je hond zich wel lekker op uitleven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door