Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rima
#926827
Hoi Allemaal,

Mijn Mickey een kater van haast 12 heeft de laatste maanden nogal veel gekke dingen:
November na verkoudheid Moderin en Convenia gehad en hierdoor misselijk niet willen eten. Bij bloedonderzoek van zijn Creatinine iets te hoog.Volgens de dierenarts kon dit ook komen door spugen en uitdrogong, en inderdaad 5 weken later na nierdieet(vers wil hij niet)was alles weer normaal Ureum is altijd al goed geweest. Mickey ging prima, todat half januari een Granunoom(dikke onderlip) en hij prednoral(prednison) kreeg. Hier door weer misselijk, lip ging met 2 dagen weg, maar prednoral moet je afbouwen. Ik geef Mickey Blaas en Nier Compositum en GAF Ipakitine. Bij volgend bloedonderzoek was zijn Creatinine weer iets te hoog en nu ook zijn  Calcium. Hier maakte de dierenarts zich het meeste zorgen om omdat dit ernstig kan zijn. Nadat zij wist dat ik Ipakitine gaf en heeft bekeken dat dit een calcium carbonaat is dacht zij dat zijn calcium te hoog kan zijn door de ipakitine. Na dat Mickey echo en rontgen en lever biopt heeft gehad was er gelukkig niets te vinden en bloed na 3 weken stoppen met Ipakitine weer helemaal normaal. Creatinine en Ureum en Calcium. Nu is hij nog steed misselijk en geef ik al 1 maand op aanraden van de dierenarts primperan. Dit middel teggen de misselijkheid. Normaal gaf ik 2 xdaags 2 ml nu 1x daags 1 ml. Nu het probleem Mickey heeft sinds zaterdag Obstipatie en moet erg spugen slijm en water. We hebben hem Microlax gegeven (klisma) op aanraden van de arts maar zondag alles weer prima, maar sinds gisteren weer het zelfde. Misselijk, niet kunnen poepen en niet willen eten. Nu heb ik naar de bijwerkingen gekeken bij primperan en darmverstopping is een bijwerking en moet ik hier mee stoppen.Wie heeft er tips? Ik maak me zorgen, Ik ga zo weer naar de dierenarts.Hij lust wel lamshart maar niet carnibest en Bibi.

Groetjes en sorry voor het lange verhaal.

Rimalda
Laatst gewijzigd door Rima op di 04 mar 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#926912
Poehhh, vervelend allemaal joh! Zo kom je van de ene narigheid in de andere  :-X

Ik zou zelf idd stoppen met de primperid en kijken of het dan beter gaat. Verder zou ik zorgen voor extra vet in het eten en extra vocht. Probeer eens een blikje sardien of zalm, kleine beetjes door z'n eten. En warm water over z'n brokken. Desnoods voorzichtig dwangvoeren met hele kleine beetjes als hij vanwege de misselijkheid niet wil eten.
Beterschap!
Door flin
#927310
gosh,
je zou idd misselijk worden als je niet kunt poëppen, en nee, eten wil je dan al helemaal niet...
ze is wel in een vervelend cirkeltje beland zeg!

zoals Kruimel zegt:
vet en vocht, laxeert weer wat, miss wat vette bouillon over d'r voer?

sterkte!
Door Rima
#927829
Mickey gaat al iets beter. Bij de dierenarts waren zijn anaal klieren helemaal verstopt. Dit heeft ze schoongemaakt. Mickey zijn darmenn zaten niet vol omdat we thuis al Microlax hadden gegeven. Ik geef nu Nux Vomica van Vsm omdat hij misselijk is of is geweest. Ik geef 1 per dag en het helpt. Hij heeft nog niet gepoept helaas sinds maandag. We geven Tractonorm en ik heb nu iets mij Zoo natiirlijk gekocht Maag Compositum hoop dat dit helpt. Mickey is wel weer vrolijk en eet.
De dokter zag ook bloed bij zijn piemeltje en daarna is zijn urine onderzocht en was ok. Hoe dat bloed daar dan komt denkt zij misschien een steentje. Zijn urine gaat wordt opgestuurd.

Bedankt en fijne dag.

Groetjes,Rimalda
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door