Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#927636
Volgens mij rekenen veel mensen op bp dit wel tot spiervlees, maar dat is het in mijn ogen niet helemaal, want het bestaat volgens mij uit kraakbeen en spiervlees.
Door Laura2004
#927650
lightning schreef: ja ik had die vraag een keer gesteld en werd mij gezegd dat het spiervlees was :-[ vandaar dat ik het hier neerzette :-[
Ik denk niet dat er werd gezegd dat het spiervlees was, maar dat je het tot spiervlees kon rekenen, aangezien je het niet echt tot orgaanvlees of vleesbot kan rekenen ;)
Door miik
#927660
Ik reken een rundserstrot meestal als een complete maaltijd.
naar mijn idee zit er van alles wat in, maar goed, er zijn meer meningen over  ;)
Door Huskymeisje
#927738
miik schreef: Ik reken een rundserstrot meestal als een complete maaltijd.
naar mijn idee zit er van alles wat in, maar goed, er zijn meer meningen over  ;)
Ik ook.

Zo vraag ik me ook af waar een tong eigenlijk onder valt. Officieel is het een orgaan maar toch vraag ik me af of je een tong moet optellen bij de organen die je voert of kun je het tot spiervlees rekenen?
Door Laura2004
#927740
Huskymeisje schreef: Ik ook.

Zo vraag ik me ook af waar een tong eigenlijk onder valt. Officieel is het een orgaan maar toch vraag ik me af of je een tong moet optellen bij de organen die je voert of kun je het tot spiervlees rekenen?
Ik zag tong als spiervlees en mijn moeder (die in Spanje woont en moeilijk aan goedkoop vlees kan komen) rekent het ook tot spiervlees, omdat dit nog enigszins te betalen is.
Maar ik meen met te herinneren dat onder andere Lizzy tong tot orgaanvlees rekent, als ik me niet vergis...
Gebruikersavatar
Door pike
#927755
Ik reken strot tot spiervlees. Zeker niet als complete maaltijd want er zit geen bot in (wel kraakbeen) en er zit geen orgaanvlees aan.
Tong reken ik tot orgaanvlees.
Door Mevroi Kruim
#927780
Tja, je hebt altijd van die grensgevallen en discussiepunten als tong, strot en hart. Ik vind het het makkelijkst om te kijken wat in welke verhoudingen in een beest voorkomt, gemiddeld, en dat dan als richtlijn te nemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door