Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#927369
Vorige week bij de da voor de enting met twee katers van bijna 3 jaar. Kreeg ik commentaar dat ze iets tandsteen hadden, ze hadden zelfs al een beetje geirriteerd tandvlees :-[ :-[ Ik schaamde me rot.

Maar wel logisch te verklaren want het barfen was er een beetje veel bij ingeschoten. Ze kregen dus al een poos alleen KVV. Ik heb meteen weer een portie kippennekken en stukken geit uit de vriezer gehaald. En joepla, vanochtend zag het er al stukken beter uit! Geen geirriteerd tandvlees meer en alleen helemaal achterin nog beetje viezigheid. Wat een enorm verschil in zo'n korte tijd. :) Op zo'n manier word je toch weer met je neus op de feiten gedrukt, terwijl je het eigenlijk allang weet. 8)
Door flin
#927525
Loeka schreef: Wat een enorm verschil in zo'n korte tijd. :) 8)
je had in elk geval gelijk 't goede recept te pakken!! ;D ;D
Door Loeka
#927568
hahaha ja inderdaad, je zou aan de brokken gaan.... Hij vroeg nog of ik misschien kon poetsen thuis. Die katers zien me aankomen!  :uglystupid2: :2funny:
Door Mevroi Kruim
#927608
Ja, en brokken helpen  :P :P
Mijn katten hadden echt beroerde gebitten toen ik ze overzette op vers. Kruimel mist een deel van haar tanden en kiezen en alles zat onder de tandsteen, ook bij de andere katten. Terwijl ze dus al jaren op advies van de da uitsluitend Koninklijk Konijn brokken aten  :-X
Nu zien de gebitten er goed uit, dankzij het knagen en kauwen. Ook zonder botten trouwens, lappen kopvlees doen ook hun werk.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door