Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door crutz
#923384
Mieuw schreef: Hey wat leuk! Zie ik dat nou goed? Een nieuw bosmonster? ;) Mooi dat die gelijk aan de kuikens gaat. Hoest met Hurricane?
jaja, nieuw bosmonster, was zoekende he ;)
en hij heeft bij de fokker wat babyratjes gehad die ik alvast vooraf meegenomen had...alleen zn broertje en zusje waren er wel vlotter bij....maar die gaan niet op vers....
maar nu de eerste volledige dag hier at hij al kuikens en hamsters opengescheurd en vanochtend zelfs al een hamster dat gewoon intact was....
en met Hurricane gaat het super, zijn al maatjes....wassen elkaar al en zo....
Door crutz
#923453
YaYa schreef: Gefeliciteerd met het nieuwe boskind. En wat goed dat hij al gelijk zo aan de prooitjes zit zeg (ben daar eigenlijk wel jaloers op).
hij krijgt gewoon niets anders ;)
met Hurricane ook zo gedaan en dat is ook super gegaan, gelijk de eerste dag....
en nu wel met Cyclone de mazzel gehad dat de fokker mee wilde werken en hij de laatste dagen wat babyratjes heeft gehad (die zn broer en zus overigens sneller aten...)

t erge is alleen hier dat Hurricane (en denk Cyclone straks ook) dus niets meer wat geen prooi is eet, dus geen kale dingen....geen vis, geen karkassen, geen kipfilet...wel makkelijk met dingen op het aanrecht laten staan...
Door crutz
#927376
inmiddels eet het mannetje gewoon alles mee

dat wil dus zeggen dat hij t volgende eet
maandag - hamsters 3x per dag
dinsdag - kuikens + muizen 3x per dag
woensdag - gerbils 3x per dag
donderdag - kwartel(s) (voorlopig nog 1x maar mag er 3x van eten)
vrijdag - hamsters 3x per dag
zaterdag - kuikens + muizen 3x per dag
zondag - kwartel(s) (voorlopig nog 1x maar mag er 3x van eten)

Hurricane eet 2x per dag mee, maar die laat sinds gisteren zn ochtend eten liggen voor savonds...ook prima, was hij eigenlijk ook zo gewend, maar ja, wilde hem wel wat aanbieden als Cyclone ook kreeg
Door YaYa
#927428
Super zeg. Dat heb je snel voor elkaar. Maar het scheelt natuurlijk ook dat hij nog een ieniemie is.
Ik ben met de volwassen bende van mij nu al een jaar bezig en nog lang niet zover als jij.
Wel de kuikens maar hamsters/muizen/gerbils :-\
Door flin
#927523
crutz schreef: inmiddels eet het mannetje gewoon alles mee
super menu zo zeg! :)

mag 'k vragen wat je zo ongeveer aan euri's kwijt bent als je 't naar kiloprijs zou omrekenen?

(dit uit nieuwschierigheid, en om een grof vergelijk te maken met onze supermarkt/markt-barfers...)
Door crutz
#927771
flin schreef: super menu zo zeg! :)

mag 'k vragen wat je zo ongeveer aan euri's kwijt bent als je 't naar kiloprijs zou omrekenen?

(dit uit nieuwschierigheid, en om een grof vergelijk te maken met onze supermarkt/markt-barfers...)
werkelijk waar geen idee...bestel eens in de 3 mnd en ben dan rond de 150 euro kwijt....maar daar zit dan ook voor de honden bij, hou dat niet helemaal bij, dus sorry...geen idee...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door